Siūlo Lietuvoje įvesti dar vieną žymėjimą automobiliams - kas nešios rudus klevo lapus ir ar tai prasminga? (5)
Pagal Lietuvoje galiojančias Kelių eismo taisykles (KET) pradedantieji vairuotojai dvejus metus privalo vairuoti savo automobilį padabinę žalios spalvos klevo lapo ženklu. Taip kiti vairuotojai iškart gali atskirti, kad prie vairo – mažiau patyręs vairuotojas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau Alytaus miesto politikas siūlo alternatyvų žymėjimą ir senjorams, kurie net ir būdami senyvo amžiaus nori dalyvauti eisme. Alytaus miesto savivaldybės tarybos ir miesto Saugaus eismo komisijos narys Saulius Janulevičius iškėlė idėją, kad senjorai vairuotojai savo automobilius turėtų paženklinti rudos spalvos klevo lapo ženklu.
Idėja įžiebė diskusiją
„Jau ne pirmą kartą girdžiu (tuo esu ir pats įsitikinęs), kad Lietuvos keliuose, taip pat ir Alytaus, garbaus amžiaus žmonės (senjorai) labai prastai vairuoja automobilius. Tikrai nenoriu nieko įžeisti! Daugelis įsitikinę, kad tik jauni vairuotojai prasčiausiai vairuoja automobilius. Kilo tokia mintis! Ar nereikia vyresnio amžiaus vairuotojams klijuoti, kaip pavyzdys, rudo klevo lapo ant galinės automobilio dalies?“ – savo idėją pristato S. Janulevičius.
Alytaus politikas siūlo, kad specialiuoju ženklu savo automobilius galėtų paženklinti vairuotojai, kurių amžius siekia bent 70 metų.
Inicijuodamas diskusiją dėl šios idėjos Alytaus miesto tarybos narys sulaukė įvairių reakcijų: vieni šiai idėjai pritaria, kiti siūlo netgi sumažinti amžiaus cenzą, tretiems tai atrodo nepriimtina, kadangi ne visi senjorai turi vienodus vairavimo įgūdžius ir kelia pavojų keliuose, todėl tai juos gali įžeisti.
Dalis komentatorių netgi iškėlę naują idėją, kad panašiais lipdukais galėtų būti ženklinami automobiliai, kurių vairuotojai dažnai daro KET pažeidimų.
Vyresni vairuotojai kelia nemažai rizikos
BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, jog vairuojantys senjorai dažniausiai neskuba, retai viršija greitį ar pažeidinėja KET, tačiau su amžiumi jų keliama rizika keliuose vis tik išauga. Lietuvoje nėra nustatyta viršutinė amžiaus riba vairuotojams, tačiau garbų amžių pasiekusius žmonėms būtų pravartu dažniau pasitikrinti sveikatą.
„Vyresni žmonės nori neprarasti savarankiškumo, išlikti mobilūs, ir tai natūralu. Pavasarį kaip tik prasidės žemės darbai, todėl garbaus amžiaus vairuotojų keliuose ir gatvėse padaugės. Prisiminkime, jog kelyje sutiksime daugiau senjorų, kurie prasčiau mato, jų orientacija bei reakcija yra lėtesnės, todėl būkime atidesni. Patiems senjorams rekomenduočiau vengti piko ir spūsčių, rinktis ramesnį laiką ir mažiau apkrautus maršrutus“, – sako A. Žiukelis.
Štai tarp civilinės atsakomybės automobilio draudimus turinčių žmonių vyresni nei 75 metų senjorai sudaro apie 3 proc., tačiau jų avaringumas beveik toks pats kaip 18–25 metų jaunuolių.