Tai geriausias „miesto automobilis“, bet... kartą pabandęs, daugiau į jį nesėsi: kas su juo yra negerai?  (4)

Automobilių gamintojai visą laiką kūrė įvairaus dydžio modelius. Dideli džipai, reprezentaciniai sedanai ir miesto mažyliai skaičiuoja daugiau nei pusšimčio metų istoriją. Tačiau prieš dvidešimt metų vieno gamintojo eksperimentas sukurti ultra-mažą automobilį šiandien vadinamas sėkmingu, bet trumpalaikiu. Tai – „Smart“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šį prekės ženklą sukūrė „Swatch“ ir „Mercedes-Benz“ įmonės, jų inicialai užšifruoti ir pavadinime: S („Swatch“), M („Mercedes“), ART. Tačiau geriausiai „Smart“ žinomas kaip „Mercedes-Benz“ kūrinys.

Tai automobilis, kurio ilgis – 2,5 m, jis turi dalinai automatinę pavarų dėžę, gali įsibėgėti iki 100 km/val., gabenti du žmones (vairuotoją ir keleivį) bei netgi šiek tiek bagažo. Idealus automobilis miestiečiui, bent jau iš pirmo žvilgsnio. Be to, sveria vos daugiau nei 700 kilogramų, tad galiniais ratais varomas ir variklį gale turintis automobilis sniege klimpsta ne taip jau lengvai.

Iki šiandien maždaug du milijonai žmonių įsitikino tarpinio varianto tarp viešojo transporto, automobilių dalijimosi ir didelio šeimyninio automobilio privalumais. Ir daugelis jų antrą kartą į tokį automobilį sėsti nebenori – jis labai gerai padeda apsispręsti, ar išties reikalinga asmeninė transporto priemonė, ar geriau naudotis automobilių dalijimosi „CityBee“ bei „Spark“ paslaugomis.

Joks kitas automobilis geriau neatitinka „miesto automobilio“ apibrėžimo kaip „Smart“. Tačiau eismo spūsčių jis išvengti nepadeda (kad ir mažas, bet vis tik ne motociklas), parkavimo vietos paieška, lyginant su didesniu automobiliu, palengvėja labai nežymiai, tad kam toks automobilis reikalingas?

Vardan ekonomijos? Degalų jis vartoja mažiau už didesnius modelius, tačiau tas skirtumas, ypač lyginant su naujesniais automobiliais, nėra didelis. Vardan praktiškumo? Bet „Smart“ vis tiek reikia normalios parkavimo vietos. Kokiame Paryžiuje ar Romoje, kur „Smart“ vietos transporto sraute jau yra didelis daiktas (greta daugybės motorolerių), tai praktiška, tačiau Lietuvoje?

Galų gale, saugumas. Nors visų kartų „Smart“ modeliai surinko aukštus balus saugumo bandymuose (Europos „Euro NCAP“ ir JAV NHTSA – po 4 žvaigždutes), susidūrus su dukart daugiau sveriančiu automobiliu „Smart“ ištverti neturi šansų. O kone visi gatvėje esantys automobiliai sveria bent 1,5 tonos – t. y. dvigubai daugiau nei „Smart“. Nemažai jų – ir triskart daugiau.

Jeigu jūs sveriate 80 kg ir dažnai vaikščiojate, į jus tikrai kada nors yra atsitrenkęs apie 40 kg sveriantis pradinukas. Turbūt neišvirtote iš kojų, priešingai nei pradinukas? Panaši situacija yra ir „Smart“ susidūrus su „Opel Astra“ ar bet kuriuo kitu kompaktinės klasės automobiliu.

Tai paaiškina, kodėl „Smart“ įsigyti nėra sudėtinga. Jų parduodamų nemažai, o daugelio kainos vyrauja apie 1-2 tūkst. eurų. Antros kartos, nuo 2007 m., modelį galima rasti už 4-6 tūkst. Eur. Tai atrodo nemaža kaina, tačiau tokių „Smart“ būklė – puiki, nes nuvažiavę jie vos keliasdešimt tūkstančių kilometrų.

Populiarėjant automobilių dalijimosi paslaugoms ir vis tobulėjant autonominėms technologijoms, tokių modelių kaip „Smart“ laukia prasta ateitis. Jų pagrindinę funkciją – efektyvų susisiekimą mieste – užima alternatyvos, kurios ir patogesnės, ir pigesnės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Autogidas.lt
Autogidas.lt
(12)
(9)
(3)

Komentarai (4)