„Dacia“ švenčia gimtadienį - štai keli įdomūs faktai apie šios markės istoriją ir dabartį ()
„Renault“ grupei priklausanti „Dacia“ švenčia 50-ties metų jubiliejų – pirmasis gamintojo modelis „Dacia 1100“ nuo konvejerio nuriedėjo 1968 m., kai tais pačiais metais Rumunijoje buvo atidaryta pirmoji lengvųjų automobilių gamykla.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Per penkiasdešimt metų įmonės automobiliai pasikeitė neatpažįstamai. Šiandien „Dacia“ siūlo „Renault“ grupės sprendimus ir platformas, skelbiama ženklo pranešime žiniasklaidai. Bet „Renault“ ir „Dacia“ bendradarbiavimas siekia kur kas senesnius laikus – tiesą sakant, pirmieji šiuolaikiniai rumuniški automobiliai ir buvo kuriami pasitelkus prancūzų patirtį ir modelius.
Sutartis su „Renault“
Ten, kur dabar šalia Piteščio (Rumunija) miesto yra automobilių gamykla, gamybinės patalpos įrengtos dar 1943 metais – tuomet čia ketinta rinkti lėktuvų variklius, po karo buvo gaminamos sunkvežimių ir traktorių dalys.
Praėjus dviem dešimtmečiams buvo nuspręsta su užsienio gamintojų pagalba pradėti nacionalinio lengvojo automobilio gamybą. Buvo deramasi su keliomis Vakarų Europos kompanijoms, kol galiausiai 1966 m. pasiektas susitarimas su „Renault“ bei pasirašyta 10-ties metų bendradarbiavimo sutartis. 1968 m. iškilo ir nauja gamykla.
Kadangi pagal licenciją numatytas gaminti „Renault 12“ dar nebuvo debiutavęs net Prancūzijoje, pirmuoju modeliu tapo licencinė „Renault R8“ versija, iš kurios gimė „Dacia 1100“. 1969 metais pasirodė itin šiuolaikiškas „Dacia 1300“ (licencinis „Renault 12“), kuris buvo eksportuojamas ir į kitas Rytų Europos šalis.
Kasdien po 300 „Dacia“
1976 m. baigėsi dešimties metų sutartis su „Renault“ ir buvo deramasi dėl naujo kontrakto bei pažangaus licencinio „Renault 18“ gamybos. Deja, bet sutartis taip ir nebuvo pasirašyta, o gamykloje buvo tęsiama „Renault 12“ – „Dacia 1300“ gamyba.
Ir nors tuo metu šalies ekonominė situacija tik blogėjo, o automobilių kokybė – prastėjo, Piteščio gamykloje dirbo daugiau kaip 20 tūkst. žmonių, kurie kasdien surinkdavo daugiau kaip 300 automobilių. Čia buvo tęsiama atnaujinto „Dacia 1310“ gamyba, kuri turėjo ir sportišką trijų durelių versiją, taip pat 1983 m. debiutavo pirmasis pikapas „Dacia 1304“.
Po 1989 metais šalyje įvykusios revoliucijos buvo gaminama daug skirtingų modelių – gamą papildė „Dacia 1325 Liberta“, komercinis „Dacia 1309“, kuris net buvo eksportuojamas į Kiniją. 1995 m. pasirodė visiškai naujas „Dacia Nova“ – nors pastarasis modelis buvo labiau šiuolaikiškas, į jį vis dar buvo montuojamas prieš ketvirtį amžiaus sukurtas variklis.
Sumokėjo 50 mln. JAV dolerių
1999 metais buvo pasirašyta sutartis su buvusiais partneriais „Renault“. Grupė už 51 proc. įmonės akcijų sumokėjo 50 mln. JAV dolerių, o „Dacia“ tapo prancūzų grupės dalimi. Be to, naujieji savininkai įsipareigojo iki 2004 metų pradėti 5000 eurų kainuojančio automobilio gamybą, taip pat į gamyklos atnaujinimą ir procesų modernizavimą investuoti 219 mln. JAV dolerių.
„Logan“ – šis šiandien puikiai žinomas automobilis debiutavo 2004 metų birželį ir buvo tas pažadėtasis, 5000 eurų kainuojantis naujasis „Dacia“. Modelis sulaukė tokios didelės sėkmės, kad jau pirmaisiais metais gerokai viršijo pardavimų planus, o „Renault“ priėmė sprendimą juo prekiauti ir Vakarų Europoje.
2006 m. debiutavo vienatūris „Logan MCV“, po metų – komercinė jo versija, taip pat pikapas. 2008 m. pasirodė pirmosios kartos „Sandero“ hečbekas – dėl didelės sėkmės Vakarų Europoje jis greitai tapo populiariausiu Rumunijos eksportiniu modeliu. O 2010 metais pasirodęs SUV „Dacia Duster“ akimirksniu virto visų laikų populiariausiu „Dacia“, kurio pirmą kartą buvo pagaminta daugiau kaip 1 mln. automobilių.
Pakeitė platformą
2012 metais ankstesnės „X90“ kartos modelius pakeitė naujos „X52“ platformos automobiliai, taip pat buvo atidaryta gamykla Tanžere (Marokas), kur surenkami „Dokker“, „Dokker Van“ ir „Lodgy“. 2016 m. visiškai atnaujinta „Dacia“ automobilių išvaizda, o „Logan“, „Logan MCV“ ir „Sandero“ pradėti komplektuoti su automatine pavarų dėže.
2017 m. pabaigoje debiutavo naujasis „Dacia Duster“ – antroji milžiniško populiarumo sulaukusio SUV karta, kuriame gamintojas pirmą kartą „Dacia“ modeliuose pasiūlė tokią pažangią įrangą kaip aplinkinio vaizdo kameras, automatinę klimato kontrolę ir žymiai pagerino salono apdailos kokybę.
Faktai apie „Dacia“:
- „Dacia“ automobilius gamina 10 Europoje, Azijoje ir Pietų Amerikoje esančių gamyklų;
- Nuo 2004 m. parduota daugiau nei 10 mln. „Dacia“ automobilių;
- „Sandero“ – populiariausias 2017 m. „Dacia“ modelis Europoje;
- „Dacia Duster“ – nuo 2011 m. parduota daugiau nei milijonas šių kompaktinių SUV;
- Iki 2022 m. kasmet bus parduodama daugiau nei 2 mln. „Dacia“ automobilių.