Vokiečių patikimumas mažėja? Geriausi automobiliai pagal Vokietijos techninių apžiūrų organizacijų surinktą statistiką  (2)

Vokietijos techninių apžiūrų organizacija (TUV) jau daugelį metų renka įvairią statistiką apie į įstaigos administruojamus centrus atvykstančius automobilius. Pagrindinė ir vairuotojams įdomiausia informacija yra viešinama, tai – patikima. TUV kasmet sudaro patikimiausių ir nepatikimiausių modelių sąrašus įvairių metų kategorijose. Naujausi duomenys rodo, kad vokiškų automobilių mėgėjai turėtų pasižvalgyti ir kitų markių salonuose, sakoma pranešime žiniasklaidai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Atkreipti dėmesį į TUV ataskaitas reikėtų ne tik naudotų, bet ir naujų automobilių pirkėjams. Juk daugelis įsigyjami vidutiniškai 5 metų laikotarpiui, per kuriuos pirkėjai tikisi nesusidurti su jokiomis techninėmis problemomis. Tačiau taip nutinka toli gražu ne visada.

Ar TUV duomenys yra tikslūs? Tyrimo apimtis didelė – vienas modelis į ataskaitą patenka, jei yra patikrinamas mažiausiai 500 kartų, tačiau būtina turėti galvoje, kad tie patys automobiliai gali būti naudojami skirtingai. Pavyzdžiui, „Suzuki Jimny“ yra bekelei pritaikytas rėminės konstrukcijos visureigis ir daugelis jį perka, siekdami išvengti problemų itin sudėtinguose keliuose. Tačiau tas pats modelis neseniai laimėjo Pasaulio metų automobilio rinkimų nominaciją „Urban car of the year“ (geriausio urbanizuotoms vietovėms pritaikyto modelio). Kitaip sakant, rinkimų komisija pripažino „Jimny“ geriausiu miestui skirtu automobiliu, tuo įvertindama jo praktiškumą tankiai apgyvendintose vietovėse.

Kas dvidešimtas turi problemų

Naujausioje TUV skelbiamoje ataskaitoje yra 2017 metų matavimų duomenys, kuomet į techninių apžiūrų centrus atvyko 2–3 metų automobiliai (pagaminti 2014–2015 m.). Nenuostabu, jog patikimiausias – „Porsche 911“, išskirtinis sportinis modelis, naudojamas retai ir nuvažiuojantis nedaug kilometrų. Vidutinė tokio modelio rida buvo 29 tūkst. km, o problemų turėjo 2,1 proc. automobilių (bendras vidurkis – 5,7 proc.).

Tarp 2–3 metų automobilių puikiai atrodo „Mercedes-Benz“ – šie modeliai užėmė 5 vietas patikimiausiųjų dešimtuke (GLK, B, A, SLK ir M klasės).

Pagal Vokietijos patikimumo ataskaitas tarp populiarių mažųjų krosoverių yra didelė įvairovė: vos 2,6 proc. „Opel Mokka“ į techninės apžiūros centrus atvyko turėdami problemų, 4,5 proc. – „Suzuki SX4“, o „Dacia Duster“ – 9,2 proc. Tai yra, maždaug kas dešimtas „Dacia Duster“ modelis turėjo problemų, dėl kurių iš pirmo karto nepraėjo vokiškos techninės apžiūros.

Tarp kompaktinės klasės krosoverių geriausiai atrodo „Audi Q3“ (vos 3 proc. jų turėjo pakartotinai grįžti į TA stotį), kur kas prasčiau – „Kia Sportage“ (11,5 proc.).

Tarp senesnių – kiti lyderiai

2017 m. surinktoje 4–5 metų senumo automobilių statistikoje gedimų vidurkis yra 10,1 proc., o geriausiai atrodo „Mercedes-Benz SLK“ – vos 2,9 proc. jų turėjo pakartotinai eiti techninę apžiūrą. Vidutinis šių kabrioletų kilometražas per tokį laikotarpį – 41 tūkst. km. Antroje vietoje su vidutiniškai 88 tūkst. km įsitaisė „Audi A6“ (4,2 proc.), o „Porsche 911“ ketvirtoje vietoje – 4,8 proc. ir 47 tūkst. km vidutinė rida.

Tarp pačių patikimiausių retai patenka maži miesto hečbekai – nors jų rida dažniausiai nebūna didelė, intensyvus naudojimas gatvėse jų būklei atsiliepia labiau nei ilgos kelionės greitkeliais. Tačiau tarp 4–5 metų automobilių į patikimiausiųjų trisdešimtuką pateko penki tokie modeliai: „Audi A1“ (5,4 proc.), „Hyundai ix20“ (5,6 proc.), „Mazda 2“ (6,2 proc.), „Toyota Yaris“ ir „Suzuki Swift“ (po 7 proc.). Vidutiniškai tokie miesto mažyliai Vokietijoje per 4–5 metus įveikia apie 52–58 tūkst. km. Prasčiausiai šioje kategorijoje atrodo „Dacia Sandero“ (18,1 proc.).

Kompaktinės klasės hečbekų kategorijoje lyderiai – „Mazda 3“ (5,6 proc.), „Audi A3“ (6 proc.), „Volkswagen Golf Plus (6,2 proc.). Autsaideris – „Dacia Logan“ su 22,6 proc.

Vokiečių patikimumas mažėja

Absoliučiai patikimiausias 6–7 metų automobilis (pagamintas 2010–2011 m.) Vokietijoje yra „Mazda 3“ – vos 6,8 proc. jų turėjo techninę apžiūrą atlikti pakartotinai. Tokio senumo modeliai neretai būna antrose rankose, atitinkamai prastėja jų priežiūra, atsarginių detalių kokybė, tačiau kilometražas auga lėčiau ir patikimumo reitingai krenta tolygiai, kaip ir ankstesniais laikotarpiais.

Kaip sekasi tokių metų krosoveriams? Tarp mažųjų geriausiai atrodo BMW X1 (8 proc. turėjo problemų), o antroje vietoje – „Suzuki SX4“ (12,8 proc.). Kompaktinių krosoverių klasėje puikiai atrodo „Ford Kuga“ (10,7 proc.) bei „Honda CRV“ (11,1 proc.). Lyderiai tarp „premium“ krosoverių – „Audi Q5“ (8,8 proc.) ir „Volvo XC60“ (10,8 proc.).

Tokių metų automobilių rida taip pat labai skiriasi. „Volkswagen Passat“ vidutiniškai įveikia 143 tūkst. km, o „Chevrolet Matis“ – 60 tūkst. km. Nepaisant nedidelės ridos, pastarasis modelis yra mažiausiai patikimas TUV ataskaitoje – net 31,6 proc. jų turėjo problemų.

Dominuoja išskirtiniai modeliai

Automobilių, kurie pagaminti 2008–2009 m., klasėje geriausiai atrodo „Porsche 911“ – tai vienintelis automobilis, „tilpęs“ po 10 proc. kartele. Jam įkandin seka „Audi TT“, „Mercedes-Benz SLK“ – modeliai, kurių ridos nedidelės ir jie vargu ar šeimų naudojami kaip pagrindiniai.

Trisdešimtuko patikimiausiųjų šioje amžiaus kategorijoje reitingas – 17,9 proc. Tai yra, maždaug vienam iš penkių tokių metų automobilių techninės apžiūros metu buvo nustatyta trūkumų, kuriuos buvo būtina ištaisyti.

Tarp jų patenka ir jau minėti egzotiški modeliai, ir miesto mažyliai kaip „Mazda2“ bei „Toyota Yaris“ (12-14 proc.), kompaktiniai „Toyota Auris“ bei „Volkswagen Golf“ (13-16 proc.), krosoveriai „Honda CRV“, „Suzuki SX4“ ar „Toyota RAV4“ (16-18 proc.).

TUV statistika gerai atspindi automobilių patikimumą – vokiečiai gerai prižiūri automobilius, reguliariai keičia detales. Tokie duomenys yra geras orientyras ir naudotų, ir naujų automobilių pirkėjams – nemažai automobilių savininkų per pirmus 4–5 eksploatacijos metus nepatiria jokių problemų, o kai kurie modeliai linkę gesti dažniau ir, nepaisant mažos įsigijimo kainos, juos remontuoti reikia dažniau.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(11)
(14)
(-3)

Komentarai (2)