IFO taršos tyrimas sukėlė tikrą audrą – įpykę elektromobilių šalininkai pažėrė argumentų (4)
Vokietijos IFO instituto paskelbto automobilių taršos tyrimo rezultatai sukėlė tikrą audrą vietinėje transporto industrijoje. Elektromobilių šalininkai ir suinteresuotos verslo grupės įrodinėja, kad buvo pažeisti tyrimų metodikos principai ir panaudota realybės neatitinkanti informaciją.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Elektromobiliai dažnai reklamuojami kaip aplinkos visiškai neteršiančios transporto priemonės. Tuo metu vokiečių specialistai savo tyrime skelbia įvertinę visą sukeliamą taršą – gamybos, eksploatacijos ir perdirbimo.
Išvadose jie nurodė, kad „Tesla Model 3“ nuvažiuotas vienas kilometras sukelia 156–181 gramų anglies dvideginio, o naujo dyzelinio C klasės „Mercedes–Benz“ – tik 141.
Dar geresni suskystintomis gamtinėmis dujomis varomo to paties modelio rezultatai – tik 100 gramų kilometrui per visą ciklą.
Kaip skelbia dw.com, tokie skaičiai nepatiko elektromobilių ir elektrinio mobilumo entuziastams.
Netinkamas elektromobilis
„Fraunhorer“ institutas palaikantis naujos kartos elektra varomo transporto sprendimus pažymėjo, kad „Tesla Model 3“ šiam tyrimui netiko dėl didelės savo baterijos.
Anot instituto atstovų, talpi ir didele galia įkraunama baterija netiko anglies dvideginio pėdsako palyginimui.
Jie taip pat pareiškė, kad „Mercedes–Benz“ modelio degalų sąnaudos buvo pamatuotos pagal pasenusią NEDC metodiką. Pagal naująjį WLTP standartą jos būtų buvę gerokai didesnės.
Tiesa, šis argumentas galioja ir „Tesla“ modeliui.
IFO skaičiavimuose pasitelkė gamintojo duomenis, pagal kuriuos vidutinės energijos sąnaudos yra 15 kilovatvalandžių 100 kilometrų atstumui.
Vokiečių žurnalistų atlikti bandymai parodė, kad realiomis sąlygomis jos yra gerokai didesnės.
Pripažino ir gamintojas
Elektromobilių šalininkai nesutiko, kad baterijų gamyba sukelia tokią didelę taršą.
Taip pat jie pažymėjo, kad tyrime neatsižvelgiama į tai, jog Vokietijoje planuojama plėsti elektros gamybą iš atsinaujinančių šaltinių, todėl elektromobilių eksploatacija taps ekologiškesnė.
Į šias diskusijas įsitraukė ir „Volkswagen“, kurių tikslas yra parduoti 10 milijonų naujos kartos elektromobilių.
Koncerno atstovai pripažino, kad dabartinėmis Vokietijos energetikos sąlygomis elektra varomo „e–Golf“ anglies dioksido emisija per visą naudojimo ciklą įveikiant 200 tūkst. km siekia 142 gramus kilometrui, dyzelinio „Golf“ – 140 gramų kilometrui.
Visgi gamintojas pridūrė, kad Europos šalyse, kuriose elektros energija išgaunama kitaip šie rodikliai yra ženkliai geresni.
Atominė energetika Prancūzijoje ir Norvegijos hidroelektrinės anglies dvideginio pėdsaką leidžia sumažinti iki 119 gramų kilometrui.
Laikosi savo pozicijos
Susidūrę su tokiais vertinimais IFO atstovai pareiškė, kad jų tyrimas neturėtų būti laikomas nenuginčijama moksline tiesa.
Visgi jie laikosi tos pačios pozicijos ir tikina, kad elektromobiliai nėra sprendimas, kuris leistų ženkliai sumažinti klimato atšilimą.