Taip ir vyksta smegenų plovimas? Tyrimas atskleidė tiesiog neįtikėtinus faktus – „Monsanto“ manipuliavo „Google“ rezultatais, kad nepalankios žinios būtų palaidotos  (10)

Pranešama, kad „Monsanto“ – agrocheminių medžiagų bendrovė, gerai žinoma dėl žemės ūkiui gaminamų pesticidų ir genetiškai modifikuotų sėklų – labai intensyviai dirbo, kad diskredituotų žurnalistus, kurie išdrįso kritikuoti šią kompaniją. Ir netgi paaiškėjo dar įdomesnių detalių – pasirodo „Monsanto“ išleido milžiniška sumą pinigų, kad „Google“ paieškoje nuslėptų nepalankią kompanijai informaciją.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Prieš keletą metų Carey Gillam, „Reuters“ žurnalistė, atskleidė savo tyrimo detales ir paviešintame straipsnyje rašė apie „Monsanto“ kompanijos produktų (chemikalų aut. past.) neigiamą poveikį žmonių sveikatai.

Ir kaip praneša „The Guardian“, kompanijai tokia paviešinta informacija labai nepatiko. „Monsanto“ ėmėsi visų įmanomų priemonių, kad tik kuo labiau diskredituotų Carey Gillam ir jos darbą.

Tai dar būtų galima suprasti ir turbūt sakyti, kad čia nieko naujo – milžiniška korporacija siekia užgniaužti jos atžvilgiu paviešintą neigiamą informaciją – tačiau nerimą kelia kitas faktas.

Pranešama, jog „Monsanto“ investavo didžiulius pinigus tam, kad „Google“ paieškos sistemoje būtų tokie rezultatai, kaip nori „Monsanto“. Tai yra, pirmiausiai paieškos sistema rodytų tą informaciją ir šaltinius, kuriuose abejojama Carey Gillam tyrimo rezultatais, o pastarosios žurnalistės tyrimas „nukišamas“ į n-tąjį paieškos puslapį. Tam buvo didžiulėmis apimtimis perkami „Google“ skelbimai ir net samdomi SEO specialistai.

Ir problema yra netgi ne pačiame žurnalistės bei „Monsanto“ ginče, bet tame, jog tai tik parodo, kaip yra lengva manipuliuoti internetinės informacijos srautu ir nepabijokime to pasakyti garsiai, bet „plauti žmonėms smegenis“ ir pateikti selektyvią informaciją.

„The Guardian“ teigia, kai Carey Gillam ruošėsi 2017-aisiai išleisti knygą „Whitewash: The Story of a Weed Killer, Cancer, and the Corruption of Science“ (*Baltukas: istorija apie piktžolių naikinimą, vėžį ir korupciją moksle), „Monsanto“ tai jau buvo per daug.

Bendrovė sudarė 23 konkrečių žingsnių sąrašą, kurių jį imsis, kad tik paneigtų pagrindinę Gillam išvadą. Kompanija ėmėsi reklamuoti informaciją, kurioje jos chemikalai buvo įvardijami saugiais.

Ji pirko „Google“ skelbimus, kad įvedus paieškos laukelyje „Monsanto Glyphosate Carey Gillam“ raktažodžius, pirmiausiai būtų pateikiama Gillam tyrimą kritikuojanti informacija.

Dokumente nurodyta, kad „Monsanto“ netgi planavo atidaryti naują internetinę svetainę, kurioje būtų pateikiama Gillam teiginius paneigianti informacija. Ir vos tik kas nors į „Google“ paieškos laukelį įvestų Gillam pavardę, jie būtų nukreipti į šią „Monsanto“ svetainę.

„Aš visada žinojau, kad Monsanto nepatiko mano atliktas darbas… ir jie darė spaudimą redaktoriams, kad būčiau nutildyta“, - „The Guardian“ sakė Gillam. „Bet aš niekada net nepagalvojau, kad kelių milijardų dolerių vertės įmonė iš tikrųjų paaukos tiek daug laiko, energijos ir darbuotojų man [užtildyti ir diskredituoti]. Tai stebina.“

*Baltukas (angl. Whitewash) yra metafora, reiškianti užmaskuotą apgaulę, nusikaltimus, skandalus ar siekį juos užmaskuoti arba atlikus tyrimą pateikti šališkus dokumentus ir išvadas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas
(148)
(6)
(142)

Komentarai (10)