Robotai vietoje žmonių - JAV pajėgos turi naują tikslą: skamba kaip fantastika, bet tai labai pragmatiškas sprendimas (Video)  (0)

Ateityje robotai daugelyje sričių pakeis žmones. Šis procesas jau vyksta ir dabar nuostabos nebekelia. Tačiau yra viena sritis, kur robotai yra tiesiog būtini  - JAV Ginkluotosios pajėgos jau stengiasi pakeisti žmones amunicijos pristatymo linijose.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Galbūt jums nepatinka jūsų darbas, tačiau ar galite įsivaizduoti vairuotojo, kuris kasdien netoli karinių veiksmų zonos važinėja su keliomis tonomis sprogmenų? Kariniai tiekimo konvojai visada yra priešiškų pajėgų taikikliuose. Ir robotizuoti juos tikrai būtų protinga.

JAV Sausumos pajėgos jau vykdo FAAR programą (Field Artillery Autonomous Resupply), kurios tikslas - pagerinti amunicijų ir atsargų tiekimo linijų efektyvumą. Geriausias būdas tai padaryti - pakeisti sunkvežimių vairuotojus robotais. Robotai nepavargsta, neišsigąsta, nepatiria streso - taigi, jų vairuojami sunkvežimiai važinėtų nuosekliau, išlaikytų iš anksto numatytą grafiką. Dar svarbiau tai, kad jie padėtų išvengti žmonių aukų, nes tiekimo sunkvežimiuose žmonių tiesiog nebūtų. Tie žmonės galėtų būti panaudojami efektyviau - ten, kur reikalingas žmogaus protas.

Savaeigė haubica „M109A7 Paladin“ gali per minutę iššauti 1-4 kartus. „Paladin“ viduje telpa tik 39 sviediniai. Kartu su šia haubica į veiksmo vietą gali keliauti ir specialiai jai sukurta paramos mašina, kurioje - dar 95 sviediniai. Visą šią amuniciją „Paladin“ gali panaudoti labai greitai.

Taigi, reguliarus ir strategiškai apgalvotas tiekimas yra tiesiog būtinas. O štai žmonės sunkvežimiuose - tikrai nebūtini.

JAV sprendimo ieško jau kurį laiką. Idealiu atveju, konvojui nereikėtų nei vieno vairuotojo, tačiau sunkvežimiai nebūtų per daug nutolę nuo įprastų - būtina sistema, kuri neužkirstų kelio vairuotojo naudojimui. Sunkumų kelia tai, kad šiems sunkvežimiams reikės vengti ne tik įprastų kelio kliūčių, o ir bekelėje pasitaikančių akmenų bei žmonių.

Taigi, sistema naudos dirbtinį intelektą ir robotinius sunkvežimių vairavimo įrenginius. Įdomu ir tai, kad robotai taip pat turėtų padėti pakrauti ir iškrauti krovinį. Kol kas programoje dalyvauja šešios kompanijos, Sausumos pajėgos tolesniam idėjų vystymui skirs 150 tūkstančių dolerių. Vėliau, žinoma, užsakymo laimėtojas gaus žymiai rimtesnę sumą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(10)
(2)
(8)

Komentarai (0)