Išskirtiniai vaizdai iš „F-22 Raptor“ kabinos atliekant akrobatinius triukus (Video)  (3)

„F-22“ naikintuvas žinomas kiekvienam bent kiek besidominčiam aviacija. Tai pirmasis tikras penktos kartos „nematomas“ lėktuvas. Faktas kartotas tiek daug kartų, kad daugelis net neįsivaizduoja ką šis naikintuvas sugeba ore. Pasižiūrėkime į kvapą gniaužančius išskirtinius viražus Iš kitokio kampo, kabinos vidaus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lėktuvas buvo pradėtas kurti 1990 metais. Tuo metu JAV oro pajėgos jau disponavo radikaliu dizainu pasižyminčius „F-117“ naikintuvus, kurie buvo sukurti maksimaliai išvengti radaro bangų, bet turintys prastas skrydžio charakteristikas. Naujasis lėktuvas turėjo gebėti ne tik kartu vykdyti prasiskverbimo misijas, bet ir valdyti visą oro erdvę.  Savąją ir ne tik.

Konkurentu tapo šaltojo karo metu sukurtas „F-15 Eagle“. Pilnavertis dominavimo ore lėktuvas turėjo būti pasiruošęs kautis su agresyviais sovietiniais naikintuvais. Pastarieji buvo itin klastingi, nes juos kuriantys inžinieriai itin daug investavo į galimybes staigiu manevru apversti visą mūšio eigą.

Todėl „Raptor“ gavo ne tik vienus galingiausius variklius savo klasėje, bet ir valdymo plokštumas leidžiančias atlikti svarbiausius karybos ore manevrus. Tokius kokių įprasti amerikietiški karo lėktuvai paprastai negali. Viešiems pasirodymams jie būna perdaromi, kad rodomi efektai atrodytu labiau verti dėmesio. Šiam naikintuvui tokių papildinių nereikia.

Matomą pasirodymą atliko majoras Josh „Cobo“ Gunderson iš Langey-Eustis bazės Vidžinijoje, JAV. Čia yra įsikūrusi viena įdomiausių oro šou trupių: „F-22 Raptor Demo Team“. Nuo 2007 metų jai išskirtinai perduotas vienas „F-22“ naikintuvas, kurį 19 žmonių komanda naudoja akrobatiniams pasirodymams visame pasaulyje.

Trupės tikslai – maksimaliai parodyti nepaprastojo naikintuvo skrydžio galimybes. Ir ne tik. Išskirtinį orlaivį aptarnaujantys žmonės lanko mokyklas, ligonines bei kita populiarinimo veikla.

Vaizdo įraše matome atliekamus „J posūkį“, „kobros manevrą“, „riedančią statinę“ bei žymiąją „mirties kilpą“. Ne mažiau nuostabos kelią ir itin lėtas sklendimas, kada išvystomas vos 86 mph (138 km/h) greitis, riba ties kuria lėktuvas gali prarasti savo keliamąją galią leidžiančią jam skristi.

Pademonstruojami uždari ginklų skyriai į kuriuos galimos patalpinti oras-oras tipo AIM-9 ir AIM-120 raketas bei valdomas išmaniąsias bombas GBU-32 ir GBU-39. Apginkluotas 20 mm gatlingo patranką skirtą artimai kovai, tačiau vos per kelias sekundes būtų pabaigtos šovinių atsargos. Tartum priminimas, kad šio orlaivio pilotui reiktų nieko neprisileisti per daug arti.

Nors „F-22“ neišstūmė „F-15“, pastarieji skraidys dar ilgai, tai ne dėl nepasiteisinusių lūkesčių. Senesnių lėktuvų skrydžio kaina kur kas mažesnė. Jie atliks didžiąją dalį darbo. Tuo tarpu naujausi bus pasirengę susitikti su lygiaverčiais priešais. Rusija ir Kinija jau pasigamino pirmuosius lėktuvus bandančius pakilti į geriausiojo sostą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Arnas Mulokas
(48)
(3)
(45)

Komentarai (3)