Kai kurių markių dyzeliniai automobiliai techninės apžiūros gali neįveikti dėl dūmingumo: įvardijo dažniausias (4)
Dėl per didelio dūmingumo techninės apžiūros pirmu kartu neįveikia kone kas dešimtas dyzelinis automobilis. Ir, sako ekspertai, tikrai ne visada apie šią problemą liudija plika akimi matomas dūmų kamuolys iš transporto priemonės duslintuvo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip pasakojo Renaldas Gabartas, techninių apžiūrų įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas, dėl nustatomo per didelio išmetamųjų dujų kiekio techninės apžiūros pirmu bandymu neįveikia 10,08 proc. benzininių automobilių, o dėl nustatomo per didelio dūmingumo – 9,22 proc.
Ne visiems vienodai
Anot specialisto, vienodo rodiklio visiems dyzelinu varomiems automobiliams, ką galima laikyti „geru“ rezultatu, nėra. Vadinamasis absorbcijos koeficientas priklauso ir nuo automobilio amžiaus, ir nuo variklio tipo.
Pavyzdžiui, iki 2008 m. laidos atmosferiniams dyzeliniams varikliams šis koeficientas siekia 2,5, o turbininiams – 3. Varikliams, gamintiems nuo šio laikotarpio iki 2012 m. taikomas vienodas koeficientas – 1,5, mat nuo 2009 m. į išmetimo sistemas buvo pradėti montuoti suodžių filtrai. O automobiliams, pagamintiems nuo 2015 m., taikomas absorbcijos koeficientas siekia 0,7.
Visgi R. Gabartas pabrėžė, kad nors dažnai mėgstama linksniuoti tų automobilių vairuotojus, iš kurių transporto priemonės išmetimo sistemos vamzdžių rūksta juodas dūmas, ne visada dūmai reiškia tai, kad automobilis viršija techninėje apžiūroje numatytas leistinas normas.
„Būna tikrai visaip. Kai kurie automobiliai beveik nemeta plika akimi matomo dūmo, bet prietaisai rodo viršijamas normas, ir atvirkščiai – kai kurie „šauna“ susikaupusį suodžių koncentratą, bet antrą-trečią kartą sukėlus sūkius, visi parametrai „telpa“ į normas“, – kalbėjo jis.
Kuriems ženklams sekasi prasčiausiai
Įvertinus „Transekstos“ turimus techninių apžiūrų duomenis, matyti, kad dūmingumas kai kuriems dyzeliniams automobilių modeliams išties opi problema, mat įveikti techninės apžiūros nepavyksta pirmu kartu, o kartais – ir antru kartu. Asociacija įvertino Lietuvoje populiariausios 5-12 metų amžiaus automobilių grupės rodiklius.
Sąrašo viršūnėje yra „Saab“ ženklas – šio gamintojo modelių pernai į techninės apžiūros (TA) stotis atkeliavo 764, iš kurių didžioji dalis, kiek daugiau nei 550, arba 72 proc., buvo varoma dyzelinu. Iš jų, skelbiama „Transekstos“ duomenyse, 14,5 proc. automobilių TA neįveikė dėl per didelio dūmingumo.
Antroje vietoje – „Suzuki“. Nors tik kas trečias šio ženklo automobilis buvo varodas dyzelinu, dėl per didelio dūmingumo patikros neįveikė 11,1 proc. visų automobilių, mat jų trūkumus TA kontrolieriai įvertino kaip didelius.
Trečioje vietoje prancūziški „Citroen“. Iš viso per praėjusius metus TA buvo patikrinta 6936 modeliai, iš kurių 85 proc. buvo varomi dyzeliniu. Iškeltos kartelės neįveikė net 10,8 proc. visų tikrintų modeliu, mat jų dūmingumas buvo per didelis.
Tai pat vienas iš dešimties dyzelinių 5-12 metų amžiaus „Alfa Romeo“, „Peugeot“, „Ford“ TA neįveikė dėl tos pačios priežasties – pernelyg didelio dūmingumo.
Kuriems problemų mažiausiai
Sąraše tų, kuriems dūmingumas nėra problema, aukščiausioje vietoje puikuojasi „Porsche“ ženklas. Į techninę apžiūrą pernai atvažiavo 507 modeliai, iš kurių beveik 40 proc. buvo dyzeliniai. Tačiau kontrolieriai prie šio ženklo automobilių vairuotojų neturi dėl ko prikibti, mat tik 1,5 proc. visų dyzelinių „Porsche“ patikros neįveikė dėl dūmingumo.
Antroje vietoje – BMW, kurių į TA pernai užsuko daugiau nei 15,6 tūkst. Iš jų 83 proc. buvo varomi dyzelinu, tačiau TA dėl dūmingumo neįveikė tik labai nedidelė dalis, vos 2,3 proc. BMW modelių.
Trečioje vietoje – „Land Rover“: iš visų pernai patikrintų net 92,9 proc. buvo varomi dyzelinu. Tačiau tik 2,3 proc. modelių neįveikė patikros dėl per didelio dūmingumo.
Į TOP10 tų gamintojų sąrašą, kurių dyzeliniai modeliai tik retais atvejais aplinką teršia smarkiau nei nustatyta ir leidžiama, patenka ir „Honda“, „Jeep“, „Mercedes-Benz“, „Mini“, „Audi“, „Subaru“ bei „Volvo“. Visų šių gamintojų dyzelinu varomi ir TA neįveikę modeliai neviršija 4 proc. ribos.