Lietuvos didmiestis juda link istorinio žingsnio: idėja apie autobusus be vairuotojo tampa realybe  (6)

Stotelėje sustoja autobusas, kurio laukėte, tačiau vairuotojo jame nėra. Skamba neįtikėtinai, tačiau jau greitai tai gali tapti įprastu reginiu. Klaipėdos laisvoji ekonominė zona (LEZ) tapo pirmąja ir vienintele Lietuvoje, kurioje įdiegtas 5G ryšys. Kokias galimybes tai žada atverti? „Nauja technologija – kelias į naujas galimybes“,- sako Klaipėdos LEZ vadovas Eimantas Kiudulas. Tuo tarpu vienos iš LEZ įmonių „Vėjo projektai“ planuose – autonominiai elektriniai miesto autobusai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Greitas duomenų perdavimas – esminė sąlyga savaeigių automobilių saugumui

Karlas Impinnisi, Klaipėdos LEZ inovacijų projektų vadovas, sako, jog 5G ryšys padės efektyviau įgalinti tokius išmaniuosius įrenginius kaip automobiliai, kurių nebereikia vairuoti: „Šiems automobiliams svarbiausia saugumas. O saugumui svarbiausia, kad informacija kuo greičiau pereitų iš daviklių į sistemą ir būtų apdorota. Kad savaeigiai automobiliai realiu laiku galėtų vieni su kitais susisiekti – taip pat reikalinga, jog duomenys keliautų kuo greičiau, su kuo mažesniu užlaikymu“.

Anot K. Impinnisi, esamos inovacijos gali būti naudojamos ir dabar, tačiau kai kuriais atvejais duomenų perdavimo greitis – ypač svarbus saugumui užtikrinti: „Kalbant apie tokius dalykus kaip savaeigiai automobiliai, tai, kad išloši milisekundę, kadangi tai susiję su saugumu, yra žingsnis, kurį mes bet kokiu atveju norime žengti“, – pasakoja pašnekovas.

Šiuo metu Klaipėdos LEZ ieško tarptautinių partnerių, galinčių pasiūlyti naujausius 5G grįstus sprendimus ir planuoja industrijos kompetencijų centrą, kuriame įmonės galėtų gyvai pamatyti naujų technologijų, tuo pačiu ir 5G, teikiamas naudas bei pritaikyti jas savo poreikiams. Taip tikimasi palengvinti įmonių kelią link ketvirtosios pramonės revoliucijos, kai realus gamybos pasaulis derinamas su virtualia informacija ir informacinėmis komunikacinėmis technologijomis.

Ko užtenka dabar – nereiškia, kad užteks ir po metų

 

Eimantas Kiudulas, Klaipėdos LEZ direktorius, sako, jog sprendimas būti pirmiems, įsidiegusiems 5G ryšį – neatsitiktinis: „Mes kryptingai to siekėme. Kiekviena nauja technologija gali surasti kelią į naujas galimybes. Tai, kada neišbandai, nesupranti, nemoki pasinaudoti – nebūsi pirmas“, – kalba E. Kiudulas.

Anot Klaipėdos LEZ vadovo, įmonių perėjimas prie 5G naudojimo nebus staigus, tačiau tikimasi „sniego gniūžtės“ efekto – modernėjant procesams, didės ir spartesnį duomenų perdavimą užtikrinančių priemonių poreikis: „Šiuo metu iš esmės šiems procesams užtenka 4G, bet mes labai gerai žinom ir atsimenam, kaip technologijos greitai vystosi. Jeigu šiuo metu pakanka – tai nereiškia, kad po metų pakaks. Todėl norėjome kaip galima anksčiau pradėti“, – sako E. Kiudulas.

Klaipėdos LEZ, anot E. Kiudulo, siekia suteikti savo klientams galimybę naudotis naujausiomis technologijomis ir patiems eksperimentuoti: „Kuo anksčiau mes išmoksime ir sužinosime apie tokias paslaugas, viena jų yra įmonių procesų skaitmenizacija – tuo didesnis šansas prisitraukti klientus, kurie orientuojasi į naujų technologijų naudojimą“.

Klaipėdoje jau važinėja lietuviški elektriniai autobusai, planuose – neįtikėtini pokyčiai

 

UAB „Vėjo projektai“ – vieni pirmųjų, pareiškę ypatingą susidomėjimą 5G ryšio panaudojimu Klaipėdos LEZ. Anot bendrovės generalinio direktoriaus Alvydo Naujėko, 5G – tai naujos kartos ryšių technologija, kuri leis užtikrinti itin didelę duomenų perdavimo spartą ir patikimumą, o tikriausiai tai – dvi sąvokos, kurios aktualios paprastam mobiliojo ir interneto ryšio vartotojui, tačiau pramonei 5G suteikia gerokai daugiau privalumų.

„Vis daugiau įmonių skaitmenizuojant procesus bei diegiant robotizuotas gamybos linijas, naujos kokybės ryšys leis užtikrinti internetu perduodamų duomenų saugą, sumažins signalo vėlavimus iki 1 milisekundės, leis sparčiau vystyti daiktų internetą ar dirbtinio intelekto sprendimus“, - sako A. Naujėkas.

Pasak A. Naujėko, įmonė jau daugiau nei aštuonerius metus kuria, projektuoja ir gamina originalios konstrukcijos, lietuviškus elektrinius miesto autobusus „Dancer“. Pirmosios pagamintos transporto priemonės nuo praėjusio pavasario važiuoja reguliariais maršrutais Klaipėdos mieste ir iki 2020 metų pabaigos nuvažiavo kone 100 tūkstančių kilometrų.

 

„Autobusų eigą ir įvairius techninius parametrus stebime internetine monitoringo sistema, kuriai ypač svarbus duomenų perdavimo greitis, signalo nenutrūkstamumas bei itin maža delsa. Todėl 5G ryšys leis užtikrinti autobuso stebėjimą ir efektyviai atlikti reikalingus pakeitimus ar sistemų atnaujinimus, net autobusui toliau važiuojant nustatytais maršrutais“, – apie neįtikėtinas galimybes pasakoja generalinis direktorius.

Įmonė tikisi, jog ateityje 5G ryšio technologijų dėka galės išplėtoti ir įgyvendinti ir autonominio elektrinio miesto autobuso idėją: „Jau dabar mūsų išvystytos technologijos leidžia tam tikras funkcijas autobuse atlikti nuotoliniu būdu, tačiau, išplėtus 5G tinklo infrastruktūrą, šių funkcijų kiekis tik didės“, – planus atskleidžia A. Naujėkas.

Ar be ekologiškesnio transporto klaipėdiečiai pajus ir ekonominę naudą? A. Naujėkas patikina – naujų technologijų diegimas pramonėje užtikrina aukštos pridėtinės vertės kūrimą mieste ir itin kvalifikuotų darbuotojų pritraukimą: „Klaipėdos LEZ veikia daugiau nei 100 įvairių gamybos bei paslaugų įmonių. Tikime, kad sparti 5G infrastruktūros ir technologijų plėtra pritrauks dar daugiau inovatyvių verslų į Klaipėdą“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Justina Asakavičiūtė
(9)
(7)
(2)

Komentarai (6)