Nauja era aviacijoje: „Boom Supersonic“ perims „Concorde“ estafetę – pasiūlys rekordinį greitį (Foto, Video)  ()

Kompanijos „Boom Supersonic“ vyresnysis viceprezidentas Brian Durrence sako, kad jie „pašalins kliūtis pajausti planetą“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nepalankios ekonominės aplinkybės, kelionių kainos ir tragiškos katastrofos poveikis užvertė pirmąjį komercinio viršgarsinio lėktuvo skyrių dar 2003 m.

Dabar, praėjus beveik dviem dešimtmečiams, mes esame ties riba, kai pamatysime, kaip skamba naujas viršgarsinis komercinis lėktuvas, kurį skatina technologinė pažanga ir pastarųjų keliolikos metų kelionių bumas.

„Nuo tada, kai „Concorde“ nustojo skraidyti 2003 m., kelionių lėktuvu skaičius išaugo daugiau nei dvigubai – nuo 1,6 milijardo iki daugiau nei 4 milijardų keleivių per metus, o tai rodo, kad yra viršgarsinių kelionių rinka“, – sako „Boom Supersonic“ vyresnysis viceprezidentas Brian Durrence.

JAV įsikūrusi „Boom Supersonic“ gali būti viena iš bendrovių, ištęsėsiančių naujo komercinio viršgarsinio orlaivio pažadą. Šiais metais ji siekia į dangų paleisti savo 200 mln. dolerių kainuojančią sumažintą orlaivio „Overture“ versiją.

2020 m. UBS ataskaita rodo, kad nepaisant pandemijos, vartotojai yra pasiryžę mokėti didesnę kainą už kokybišką verslo klasės skrydį. Tai rodo, kad iš tikrųjų yra nemažas komercinio viršgarsinio skrydžio rinkos potencialas. Tačiau vartotojui reikia turėti ką pasiūlyti.

„Boom Supersonic“ siūlo, kad paskata rinktis jų lėktuvą būtų susijusi su kelionės trukme. Kadangi planuojama, kad „Boom Overture“ išlaikys 2,2 Macho greitį – panašų į „Concorde“ kreiserinį greitį, jis galės nuskristi iš Niujorko į Londoną maždaug per tris valandas.

 

„Viršgarsinės kelionės reiškia reikšmingą poslinkį konkurencinėje kovoje“, – paaiškina Brian Durrence.

„Vežėjai pasižymi mažomis maržomis ir dažnai skiriasi tik dėl patogios sėdynių vietos, maisto kokybės ir įgulos draugiškumo. Tačiau kai laikas tampa diferenciacijos aspektu, viršgarsinius lėktuvus valdančios oro linijos gali išsiskirti“, – tęsė jis.

Dar viena svarbi problema, kurią sprendžia „Boom Supersonic“, yra didžiulės orlaivio eksploatavimo išlaidos, nulėmusios „Concorde“ baigtį.

„Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos vyriausybės sukūrė „Concorde“ siekdamos peržengti ne pelno, o technologijų ribas“, – sako Brian Durrence. „Kita vertus, „Boom Supersonic“ pasitelkia mokslo pažangą aerodinamikos, medžiagų ir varomosios jėgos srityje, kas leis vykdyti efektyvias ir pelningas keliones viršgarsiniu lėktuvu“.

Šis aviakompanijų išlaidų sumažinimas savo ruožtu turės teigiamą poveikį keliautojams. „Overture“ sumažins veiklos sąnaudas tiek, kad gautume pelną iš verslo klasės bilietų, kuriuos rinka jau palaiko“, – aiškina Durrence.

 

Aviacijos inžinerijos srityje nuo 2003 m. taip pat įvyko didelis pokytis. Technologiniu požiūriu vienas iš pagrindinių skirtumų tarp „Overture“ ir „Concorde“ yra ženkliai efektyvesni papildomo degimo komponentai.

„Concorde“ pakilimui ir aukšto pasipriešinimo garsiniam barjerui pralaužti naudojami pakartotinio degimo įrenginiai buvo itin garsūs ir neefektyvūs“, – sako Durrence.

„Dėl penkis dešimtmečius trukusios technologinės pažangos projektuojant varomąją jėgą, „Overture“ galės atlikti visus skrydžio etapus, pradedant kilimu ir baigiant viršgarsiniu greičiu, be papildomų degiklių – tai daug efektyvesnis ir patikimesnis orlaivis“, – aiškina jis.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(26)
(2)
(24)

Komentarai ()