Lėktuvai ateityje atrodys labai įdomiai - britai ruošia hibridinį triplaną  (1)

Kadaise aviacijos aušroje pasaulyje skraidė daug biplanų ir triplanų. Vėliau tobulėjant sparnų technologijoms ėmė pakakti ir vienos sparnų poros. Bet gal nauja yra tik prisiminta sena? Na, britų kompanijos „Faradair“ koncepcija toli gražu nėra senoviška, bet tai yra triplanas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Faradair“ savo kol kas tik popieriuje egzistuojantį paukštį vadina „Bio Electric Hybrid Aircraft“ arba BEHA. Tai - hibridinis triplanas. Jis pakyla ir leidžiasi naudodamas tik elektros energiją, tačiau vėliau skrenda degindamas biodyzeliną. Taip suderinami elektrinių orlaivių privalumai ir biodyzelino energijos tankis. Dabar egzistuojančios baterijos tiesiog neleidžia nuskristi reikiamo atstumo, todėl tenka ieškoti štai tokių hibridinių išeičių.

Žemame aukštyje BEHA skrenda kaip elektrinis lėktuvas, taip savo triukšmu nevargindamas šalia oro uostų gyvenančių žmonių. Elektrinius variklius tieks kompanija „MagniX“, biodyzelino generatorių - „Honeywell“. Pirmasis BEHA turėtų pakilti 2030 metais. Tai bus tyliai veikiantis ekologiškas lėktuvas. Bet pakalbėkime ir apie keistą jo išvaizdą.

Daug modernių lėktuvų koncepcijų turi ne vieną sparnų porą. Pavyzdžiui, SE200 irgi turi šešis sparnus. Taip yra dėl to, kad itin ploni sparnai gali pasižymėti aukštu aerodinaminiu efektyvumu, bet kartu negali būti labai ilgi. Tas plonumas pasiekiamas dėl to, kad itin efektyvių lėktuvų degalų bakai gali būti mažesni. Na, o kelios sparnų poros padeda kurti didesnę keliamąją jėgą, nepaisant trumpesnio jų ilgio. „Faradair BEHA“ sparnų ilgis (lėktuvo plotis) - 17,3 m. Lėktuvas galės kilti nuo trumpesnių takų.

 

BEHA viduje tilps 18 keleivių arba 5 tonos krovinio. Įdomu tai, kad keleivinis lėktuvas krovininiu virs per 15 minučių. Šių galimybių reikės dėl to, kad BEHA dirbs miestuose ir tarp miestų - veikdamas visai tyliai jis galės leistis mažesniuose, bet arčiau gyvenamųjų zonų veikiančiuose oro uostuose.

Į priekį BEHA lėktuvą stums du kontrarotaciniai propeleriai, dengti aerodinaminiu aptaku, kuris sumažina propelerių skleidžiamą triukšmą. Ant lėktuvo stogo bus įrengta saulės jėgainė, kuri maitins salono apšvietimą, kai lėktuvas stovės ant žemės.

 

„Faradair BEHA“ yra vienas iš kelių tokių mažesnių šiuo metu vystomų futuristinių lėktuvų projektų. Galima įsivaizduoti, kad toks lėktuvas galėtų dirbti kaip privatus orlaivis. Norintys mažesnio, bet ne mažiau keisto privataus lėktuvo galės rinktis šiuo metu JAV kuriamą „Celera 500L“, kuris primena dirižablį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(10)
(2)
(8)

Komentarai (1)