Rusija atgaivins nevykėlį? Pajuokos objektu virtęs lėktuvnešis „Admirolas Kuznecovas“ netrukus gali vėl grįžti į jūrą - per 36 metus jis patyrė tiek nelaimių, kad sunku patikėti (Foto, Video) (0)
Nelaimingasis lėktuvnešis „Admirolas Kuznecovas“ patyrė variklio gedimus, gaisrus, mirtinas avarijas, net lėšų grobstymą. Bet panašu, jog istorija dar nesibaigė.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pranešama, kad vienintelis Rusijos lėktuvnešis „Admirolas Kuznecovas“ po pertvarkymo vėl grįš į tarnybą 2022 m. Tai bent jau teigia Rusijos valstybinė žiniasklaida, cituojanti anoniminį šaltinį šalies laivų statybos pramonėje.
Prakeikto laivo reputaciją pelniusį lėktuvnešį labai reikia pakeisti, tačiau Rusijai trūksta lėšų ir pramoninių galimybių visapusiškai tai atlikti.
„Kuznecovas“ gaus didelį atnaujinimą, kuris padidins naikintuvų „Su-33" ir „MiG-29", kuriuos laivas gali gabenti, skaičių nuo 24 iki 26, taip pat galės gabenti 12 sraigtasparnių, praneša „Business Insider“.
Pertvarkymo metu bus sumontuotos naujas elektroninio karo, ryšių ir tinklų sistemos; nauji katilai ir siurbliai; uždaro ginklo „Pantsir-M“ sistema; ir naujos skrydžių sistemos, padedančios paleisti ir atkurti orlaivius. Už 3,4 milijono dolerių laivas net bus naujai perdažytas.
Sovietinių laikų palikimas
Iš pradžių pavadintas „Ryga“, lėktuvnešis buvo paleistas 1985 m. kaip „Leonidas Brežnevas“, o 1990 m. bandymus jūroje pradėjo kaip „Tbilisis“. Galiausiai 1990 m. spalio 4 d. jis buvo pervadintas į „Admiral Flota Sovetskovo Soyuza N.G. Kuznetsov“, sutrumpintai vadinamas „Admirolu Kuznecovu“.
Daugeliu atžvilgių tai buvo pirmasis tikrasis Sovietų Sąjungos lėktuvnešis. Ankstesnės klasės galėjo gabenti tik sraigtasparnius „Ka-27" arba „Ka-31" arba vertikalų kilimo ir tūpimo naikintuvą „Yak-38“. Kita vertus, „Kuznecovas“, be sraigtasparnių, turėjo naujus naikintuvus „Sukhoi Su-33“ ir „Su-25UTG“.
Dėl SSRS žlugimo admirolas Kuznecovas pilnai neveikė tik 1995 m., nes Rusijos kariniam jūrų laivynui trūko pinigų, kad jį būtų galima eksploatuoti visu pajėgumu.
Jo seserinis laivas „Varyag“ 1998 m. buvo parduotas kinų verslininkui, kad neva jis būtų paverstas kazino. Tas laivas tapo pirmuoju Kinijos lėktuvnešiu „Liaoning“ ir antrojo - „Shandong“ – pagrindu, panaudojus esamus brėžinius.
Nuolatiniai gedimai
Nuo prisijungimo prie Šiaurės laivyno 1991 m., „Admirolas Kuznecovas“ tapo žinomas dėl įvairių gedimų.
Gedimai ir avarijos vyko taip dažnai, paskui lėktuvnešį visada seka laivas prikrautas atsarginių detalių. O jūroje lėktuvnešį turi tempi vilkikas.
2009 m. sausio mėn. būdamas prie Turkijos krantų, jis patyrė gaisrą, kurio metu žuvo įgulos narys.
2016 m. lėktuvnešiui išplaukus į Siriją, paskui jį vilkosi didžiulis juodų dūmų debesis.
Tais pačiais metais „Kuznecovas“ per dvi savaites prarado du lėktuvus: „Su-33“ ir „MiG-29K“, rėžėsi į vandenį, nes tūpimo metu laivo sulaikymo trosas nuolat gedo. Problema buvo tokia didelė, kad likę orlaiviai buvo perdislokuoti į Khmeimimo oro bazę Sirijoje.
Tai dar ne viskas. Laivui grįžus iš Sirijos, prasidėjo „Admirolo Kuznecovo“ kapitalinis remontas ir modernizavimas, kuris turėjo prailginti jo tarnavimo laiką. Negalėdamas naudotis Ukrainos laivų statyklomis ten, kur jis buvo pastatytas, jis remontuojamas Murmanske.
2018 m. laivas buvo apgadintas, kai skęstantis sausasis dokas išmušė jame skylę, kuri apsunkino planuojamus atnaujinimus. Įvykio metu žuvo vienas darbuotojas, dar keturi buvo sužeisti.
2019 m. darbuotojams virinant mašinų skyriuje „Kuznecove“ kilo gaisras, kurio metu du žmonės žuvo ir dar 11 buvo sužeisti.
O praėjusiais metais laivą aptarnaujančios laivų statyklos direktorius buvo areštuotas dėl tariamai pasisavintų maždaug 500 000 JAV dolerių, skirtų valyti laivo kuro bakus.
Per pastaruosius 15 metų Rusija paskelbė apie keletą pastangų pastatyti „Kuznecovo“ pamainą. Tačiau šalyje trūksta lėšų tiek investuoti į visiškai modernų laivą, tiek laivų statyklos pajėgumų pastatyti tokį didelį laivą. Rezultatas – nuolatinis pasikliovimas senu, sunykusiu karo laivu, kuris jau seniai turėjo pasitraukti iš tarnybos.
Ar „Kuznetovas" tikrai bus pasirengęs grįžti jūrą 2022 m.? Laikas parodys.