Lokomotyvas, kuris... vaikščiojo – beprotiškasis „Garinis arklys“: į pasaulio istoriją pateko kaip pirmoji geležinkelio avarija (Video)  ()

Geležinkelių inžinerija nuėjo ilgą kelią nuo Richardo Trevithicko pirmojo garvežio iki šiandieninių greitųjų maglev traukinių. Per šią ilgą istoriją, apimančią daugiau nei du šimtus metų, inžinieriai sugalvojo įvairiausių idėjų. Kai kurios iš jų buvo novatoriškos. Kitos buvo neįtikėtinos ir beprotiškos. Williamo Bruntono „mechaninis keliautojas“ arba „Steam Horse“ patenka į antrąją kategoriją.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Williamas Bruntonas gimė 1777 m. Lochwinnoch mieste, Škotijoje. Jo tėvas turėjo laikrodžių gamybos parduotuvę, kurioje Bruntonas pirmą kartą mokėsi mechanikos. Būdamas 13 metų jis pradėjo dirbti montuotoju „New Lanark Cotton Mills“ prie Klaido upės, tačiau po šešerių metų jis persikėlė į pietus ir įsidarbino pas garo variklio pionierių Jamesą Wattą „Boulton & Watt Soho“ liejykloje Birmingeme.

1808 m. Bruntonas prisijungė prie Benjamino Outramo ir Williamo Jessopo Butterley gamyklų Derbišyre, norėdamas valdyti besiplečiančią variklių gamyklą. Jis užmezgė pažintis su daugeliu to meto inžinierių, tokių kaip Johnas Rennie ir Thomasas Telfordas.

1813 m. Butterley mieste Bruntonas suprojektavo labai išradingą „vaikščiojantį“ lokomotyvą, pavadintą „Mechaninis keliautojas“ arba „Steam Horse“ („Garinis arklys“), skirtą naudoti bendrovės kasykloje Kriče.

Lokomotyvas turėjo keturis ratus, kurie važiavo bėgiais, ir buvo varomas poros mechaninių kojų, kurios variklio gale stumė jį į priekį taip pat, kaip žmogus stumtų vežimėlį į kalną. Nors lokomotyvas su dviem vaikščiojančiomis kojomis atrodė juokingai, ši idėja veikė.

 

Bruntonas manė, kad geležiniai ratai, važiuojantys geležiniais bėgiais, nesukels pakankamai traukos, reikalingos sunkiems kroviniams perkelti į Kričo kalkakmenio karjerą, kur nuolydis buvo 2%. Kojos buvo pridėtos, kad įveiktų įkalnę.

Prototipas dvejus metus sėkmingai dirbo Butterley kasykloje, traukdamas kalkakmenio blokus 4,8 km/val. greičiu. 1814 m. Burtonas pastatė antrąjį ir didesnį „Steam Horse“, skirtą „Newbottle“ anglies kasyklai. Tačiau kasyklų savininkai traukinio greičiu nebuvo patenkinti.

Tačiau Bruntono mašina taip ir liko eksperimentinės būsenos. 1815 m., per demonstraciją Filadelfijoje, Durhamo grafystėje, Anglijoje, sprogo traukinio katilas, žuvo 13 žmonių, keli buvo sužeisti.

 

Tai buvo pirmasis užregistruotas katilo sprogimas istorijoje ir pirmoji geležinkelio avarija, per kurią žuvo žmonių.

Ši siaubinga avarija sumažino visuomenės entuziazmą „Steam Horse“ traukiniui, o Bruntonas pradėjo koncentruotis į kitas inžinerines idėjas.

Kaip tuo metu atrodė kiti garvežiai, galite pamatyti šiame video:

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(26)
(0)
(26)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()