Vienas dramatiškiausių pabėgimų iš SSRS – skrydis vogtu slapčiausiu sovietų orlaiviu: vos nesusidūrė su civiliniu „Boeing 727“ (Foto, Video)  (24)

Visi šio ciklo įrašai

  • 2023-11-21 Vienas dramatiškiausių pabėgimų iš SSRS – skrydis vogtu slapčiausiu sovietų orlaiviu: vos nesusidūrė su civiliniu „Boeing 727“ (Foto, Video)  (24)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kai žinios apie Viktoro Belenko pabėgimą pasiekė Sovietų Sąjungą, SSRS ambasada Tokijuje paskelbė, kad ji turi „neliečiamą teisę saugoti savo karines paslaptis“, todėl slapti kariniai lėktuvai ir Belenko turi būti grąžinti jiems. Daugelis rusų pareigūnų bandė patekti į lėktuvą, tačiau Japonijos pareigūnai jiems neleido.

Rugsėjo 7 d. Belenko buvo perkeltas į Tokiją, o rugsėjo 8 d. JAV paskelbė suteikusi jam politinį prieglobstį.

Rugsėjo 9 dieną sovietų ambasados atstovas susitiko su Belenko ir bandė įtikinti jį grįžti į SSRS, tačiau nesėkmingai. Po to Belenko išvyko iš Japonijos į JAV.

MiG-25 paslaptis atskeista

 

Atskridęs į Hakodate oro uostą, MiG-25 buvo uždengtas nuo pašalinių akių. Atidžiai jį apžiūrėti mažame civiliniame oro uoste buvo nepraktiška ir jis buvo per didelis, kad jį būtų galima perkelti japoniškais orlaiviais.

Rugsėjo 25 d. jis buvo iš dalies išmontuotas ir JAV oro pajėgų „Lockheed C-5A Galaxy“ krovininiu lėktuvu išgabentas iš Hakodate oro uosto į Hyakuri oro bazę į šiaurę nuo Tokijo.

CŽA negalėjo patikėti jų sėkme. Po ilgų metų bandymų iššrifuoti neryškias palydovines nuotraukas, čia buvo beveik nepažeistas MiG-25 su naudinga Belenko techninio vadovo knyga. Lėktuvas netrukus buvo išardytas ir išsamiai ištirtas. Amerikiečiai sužinojo, kad sovietai pastatė ne supernaikintuvą, kurio bijojo Pentagonas, o nelankstų lėktuvą, pilną trūkumų.

Nors MiG-25 techniškai galėjo skristi 3 Machų greičiu, tokie dideli greičiai daro didžiulį spaudimą varikliams ir pačiam orlaivio korpusui. Skrendant 3 Machų greičiu ilgiau nei kelias minutes, varikliai suyra. MiG-25 pilotai buvo įspėti, kad niekada neviršytų 2,8 Macho. Orlaivis taip pat turėjo mažą maksimalų pagreitį su pilnais degalų bakais.

Didžiuliai jo varikliai sunaudojo tiek degalų, kad lėktuvo kovinis nuotolis buvo juokingai mažas – tik 299 kilometrai. Net esant mažesniam garso greičiui, jo kreiserinis diapazonas buvo per mažas, kad būtų veiksmingas kovinis lėktuvas. Borto elektronika buvo pagrįsta pasenusia vakuuminių vamzdžių technologija.

Kai amerikiečiai sužinojo viską, ką reikia žinoti apie lėktuvą, japonai supakavo išardytą MiG-25 į 30 medinių dėžių ir išsiuntė atgal į Sovietų Sąjungą. Sovietai skundėsi, kad trūksta apie 20 detalių.

Sovietai sukūrė naują lėktuvą

 

Viktoro Belenko pabėgimas lėktuvu MiG-25 paskatino sovietus sukurti naują viršgarsinį orlaivį MiG-31, kurį ir toliau naudoja Rusijos oro pajėgos ir Kazachstano oro pajėgos.

Tačiau tai nebuvo MiG-25 istorijos pabaiga. Nepaisant trūkumų, sovietai pagamino daugiau nei tūkstantį MiG-25. Alžyras ir Sirija jais skraido ir šiandien.

Tuo tarpu Viktoras Belenko buvo šiltai sutiktas Amerikoje. Kaip ir daugelis atvykėlių iš Sovietų Sąjungos prieš jį, Belenko buvo nustebintas pirmojo apsilankymo Amerikos prekybos centre. Belenko, kuris buvo susipažinęs  tik su sovietinėmis parduotuvėmis, nustebo, kaip viskas buvo švaru, organizuota ir su daugybe prekių. Jis buvo įsitikinęs, kad CŽA surengė jam šou.

„Jei tai būtų tikra parduotuvė, moteris per mažiau nei valandą galėtų nusipirkti tiek maisto vienoje vietoje, kad dvi savaites galėtų pamaitinti visą šeimą. Bet kur žmonės, minios, eilės? " – paklausė Belenko.

1980 m. Viktoras Belenko galiausiai tapo Amerikos piliečiu. Jis vedė muzikos mokytoją iš Šiaurės Dakotos Coral (vėliau su ja išsiskyrė) ir susilaukė dviejų sūnų. Jis dirbo aviacijos ir kosmoso inžinieriumi.

2023 m. rugsėjo 24 d., sulaukęs 76 metų, Belenko mirė JAV.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(253)
(17)
(236)

Komentarai (24)