Revoliucija elektromobilių pramonėje? „Tesla Model S“ vienu įkrovimu nuvažiavo 1 210 km: kontroliuojamomis sąlygomis nuvažiavo dar daugiau (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

kukulis4 2022-01-10 08:47
Idomu, idomu. Nereikia tu 1200km. Jeigu eilinis e-vw, ar e-skoda, e-nissan ar panasus galetu vaziuot po 600km tarp pakrovimu realiom salygom, ir batareike nekainuotu kaip normalus padevetas dyzelis - butu tiesiog emeizing. 88km/h vidutinis greitis irgi atrodo neblogai.
immortallt 2022-01-10 09:18
Tai būtent 100 kWh talpos akumuliatoriaus yra per akis visiems. Tokia inovacija aišku reikštų mažesnį svorį, mažiau užimamos vietos, atitinkamai, didesnį nuvažiuojamą atstumą ir, tikėkimes, mažesnę akumuliatoriaus kainą. Tiesa, dabar elektromobilių kainas lemia nebe savikaina, o gamybos trūkumas, ir turbūt taip bus dar bent 3 metus.
kukulis4 2022-01-10 09:31
Va butent sito as irgi tikiuosi
donatasv 2022-01-10 11:32
Iš kur tavo skaičiavimuose 3 metai? Nežinau tikslių skaičių, bet manau nepasiekėm net 1% elektromobilių tarp visų auto. Lietuvoje net 10k jų nėra. Kitaip sakant dar nepradėjus jau trūksta, o po trijų metų kas pasidarys pradės iš dangaus krist litis? Tesla aktyviai investuoja į batareikų gamyklas, bet iš kitų kaip ir negirdėt.
Benediktas 2022-01-10 11:37
Per mažai domiesi. Daug kas investuoja: VW, Toyota, Hyundai ir t.t. Pasigooglink
donatasv 2022-01-10 12:07
Na tarkim investuoja į gamyklas, bet realiai materiolio nėra tiek, kad galėtų pradėti kept kaip karštas bandeles. Kad galėtų perdirbti ir perdirbimas apsimokėtų, ir neterštų, turim turėt bent kažkokį batareikų standartą kurio nėra, ir tikrai greitu metu nenusimato. Nes kiekvienas gamintojas batareikas gamina pagal tai kaip jam atrodo patogiau įmontuoti į mašiną. Apie išmontavimą, perdirbimą (automatizuotą) negalvoja ir negalvos tol, kol neįsikiš valdžia. Taip, kad sapalionės su rožiniais akiniais, kad po trijų metų atpalaiduosim ličio tiek, kad visiem užteks, liks tik rožinėmis svajonėmis. Realiai neturim nieko, viską tik padarysim, bus ir t.t. Jeigu ir pradėtume perdirbinėt (ne degint) tai batareikos perdirbimas bus cheminis, kas toli gražu iki žalio rytojaus.
Benediktas 2022-01-10 12:12
Na tai jei investuoja i „kepyklas“, tai bus ir „bandeliu“. Perdirbimas manau prasides tik nuo kokiu 2030-2035m. Jei šiemet pastatysi gamyklas, tai jos paveiks mėnesį ir 11 mėn stovės nedirbančios, nes nebus, ką perdirbt, o reikia, kad visus metus veiktu pilnai, kad apsimoketu. Dar dauguma EV sekmingai vazineja su originaliomis batarkemis ir dar mazai tu EV.
donatasv 2022-01-10 12:21
Turim ką perdirbt ir pakankamai neblogai standartizuotos buitinės batareikos. Bet kažkodėl užsiimam deginimu.
immortallt 2022-01-10 12:35
Ne žaliavų trūkumas pirmiausia stabdo gamybą, o gamybinės įrangos trūkumas. Žaliavų tiekimas irgi auga. Pasižiūrėk istorinį kilimą pasiūlos bet kokios gamybos, kai reikalinga infrastruktūros plėtra. Elektromobilių paklausą rodo ne procentas važinėjančių automobilių, o procentas parduotų automobilių. Ir ne, po 3 metų dar nebus absoliuti dauguma parduotų automobilių - elektriniai, ir tikrai dar nebus kainos konkurencija tokia kokia galėtų būti tarp VDV, jei ne lustų krizė, bet situacija ženkliai turėtų pasitaisyti. Pasaulyje per metus pagaminama grubiai 56 mln. lengvūjų automobilių. 2021 m. plug-in automobilių pagaminta panašu jau apie 6,4 mln. viso. 2020 m. jų pagaminta buvo apie 3,2 milijonus. Na neišlaikys dvigubo augimo kasmet toliau, bet 50% augti turėtų (9 metų plug-in'ų gamybos augimo tempai siekia 55%, ir čia nebuvo didieji koncernai pilnai įsijungę), t.y. po trijų metų plug-in'ai sudarys kokius 30% visų naujų automobilių. Dar ne kiekvienas galės nusipirkti, bet atotrūkį tarp pasiūlos ir paklausos labai ženkliai sumažins, ypač turint omeny, kad koks 30% populiacijos vis dar nesąmones apie elektromobilius šneka. Buitinės batareikos? Tu supranti apie kokius mastelio skirtumus eina kalba? Viename EV yra tiek celių, kiek vidutinis namų ūkis per visą gyvenimą batareikų nenuperka.
donatasv 2022-01-10 12:55
Nu ir? Užtektų vieno fabriko perdirbimui vietoje x*n išaugus EV. Apie švarias perdirbimo technologijas tik sapalioja ir bando kažką kurt. Dirba ties ultragarsu/bakterijomis/Elektra ir t.t. Bet jei nepastebėjai perdirbimo proceso reikia dabar, kol neapšikom visų kampų. Kitaip "švarus" gėris bus tik dar didesnis šūdinas batas.
Benediktas 2022-01-10 13:08
Pagalvok apie logistiką. Logistika sumažintų pelną. Pvz, kokie švedai perdirbti atsivežinėtų perdirbti šiūkšles iš Australijos, Brazilijos arba atvirkščiai. Lenkijoj pastatyta didelė gamykla, jau daug maž galėtų aptarnauti dalį Europos. Nėra dar apimčių.
donatasv 2022-01-10 13:14
O kokiu principu ir kurio tipo batareikas lenkai perdirbt gali?
Benediktas 2022-01-10 13:23
Kalbu, jeigu pastatytų pvz. lenkai didele gamyklą ir būtų didelės apimtys perdirbimui, kad nereikėtų iš toli vežioti - tada būtų logiška ir daugiau pelno liktų.
immortallt 2022-01-10 13:46
Apšikti visų kampų... kur matei besimėtančias baterijas? Eisiu susirinkti ir priduosiu. Yapč jei elektromobilio su logais.
donatasv 2022-01-10 14:09
Pirma reikia turėt ką statyt. Perdirbimo technologiją tik dabar kuria. Nuo laboratorijos iki pramonės dažniausiai ~20 metų. Pagal tave ir immortal 2030 jau 50% bus vien elektromobiliai... nors realiai pasieksim gal 5% max 10%. Kol pasieks "apsimokančias" perdirbt apimtis kur dėsim atidirbusias? 2019 m. pabaigoje Lietuvoje buvo 1 mln. 302 tūkst. registruotų individualiųjų lengvųjų automobilių. 2021 m. lapkričio 1 d. VĮ „Regitra“ duomenimis Lietuvoje iš viso buvo užregistruota 7313 M1 ir N1 klasės elektromobilių, iš kurių: 4341 grynasis elektromobilis (BEV)ir 2972 iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV). Taip pat 37756 hibridiniai(HEVs)M1 ir N1 klasės automobiliai. Čia galima sakyt niekinis skaičius EV/Įkraunamų Hibridų. Atsisėdę nežinia ką rūkot ir svaigstat apie didelį kiekį tų pačių EV. Perka kaip karštas bandeles... O čia staiga iš oro ims traukt didelius kiekius ličio, be perdirbimo... be nieko. Makaronai už ausų kabo tik to nematot. Tokia geometrine progresija augant ličio paklausai augs ir kaina... Kad kaina neaugtų iš kur taip greit padidinsit apimtis? Iš vandenyno išplausit? Tas principas realiai laboratorijoje dirba. Iš granito? Ką dar prisvaigsit?
Benediktas 2022-01-10 14:12
Kad 50% bus pardavimu, tai dar nereiškia, kad toks procentas ir vazines gatvemis ir nereiskias kad toks procentas jau bus ismetes originalias batarkes. Ir nereiskia, kad masinu atidirbusios batarkes tinka jau tik perdirbimui.
donatasv 2022-01-10 14:43
Realiai mums svajot apie EV tai kaip mūsų valdžiai svajot apie kasmetinį taršos mokestį. Pasėdėjo, prisvaigo, paskaičiavo, pamatė kad didelis šūdas gaunasi ir nutraukė. Tas pats bus ir su EV... Jei pasieksim bent 10% visų auto tai mano manymu bus LABAI daug.
Benediktas 2022-01-10 14:50
Jei taip prognozuoji, tai tada juk gali tuo labiau atsipalaiduoti dėl besimėtančių ličio baterijų.
kestutisz 2022-01-10 15:33
Lygiai kaip ir bet kokie buitinių prietaisų gamintojai. Nematau kodėl biurokratai turėtų pastebėt tokią smulkmeną greičiau nei per kokius 20 metų (na min tiek truks kol susivažinės pirmoji karta ir liks šiukšlių:).
donatasv 2022-01-10 15:38
Tai realiai pasižiūrėk ką turim. Elektros tinklo paruošto neturim (nebent privatūs namai), perdirbimo neturim, išgavimas taršus ir ribotas. Viskas pastatyta ant didelio klaustuko, o svaigstat apie plėtrą lyg viskas jau paruošta.