Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Benediktas 2022-01-10 15:42
Na jei taip matai, kad EV net nera perspektyvų vystytis, tai kodėl bijai dėl besimėtančių visur ličio akumuliatrorių?
Jei sakytum, „pilna jau EV - nežinau, kur dėsim akumuliatirius, nes perdirbimo nėra“ - tada suprasčiau nuogastavimus.
Apsisspresk, ar bus daug EV mašinų, ar nebus?
donatasv 2022-01-10 15:45
Gal dėl to kad neturim technologijos perdirbimui, o visus čia ir dabar nori persodint ant akumų adatos? Kaip manai šiuo klausimu neverta diskutuoti prieš persėdant? Pagal tave išeitų "Ai dzin man užteks o po manęs, kad ir tvanas?"
immortallt 2022-01-10 15:46
DonatasV, ką kuria? Atsilikęs esi stipriai. Nebe 20 metų, o 20 savaičių:
https://reneweconomy.com.au/northvolt-p ... d%20cobalt.
https://spectrum.ieee.org/lithiumion-ba ... and-europe
https://airqualitynews.com/2021/10/08/u ... sheffield/
Problema pagrindinė ne technologijose, o masto pakankamume. Ir kaip jau ne kartą minėjau, jei ne brokuotos celės, po elekromobilio jas tikslinga naudoti stacionariai, ypač jei turi akumuliatoriaus logą, kad nebuvo iškrautos iki absoliutaus dugno, tai gali naudoti saugiau ir ramiai. Jei buvo iškraunos iki visiško dugno, yra tikimybė, kad celėje atsirado kristalų, kurie gali lemti celės perkaitimą ir užsidegimą. Stacionariame naudojime tam aišku yra apėjimai - atjungi celių eilę, ekstra aušinimas ir t.t. Net Lietuvoje turime kas dirba su tokiomis technologijomis ir iš principo galėtų masiniu būdu pradėti taikyti savo technologijas. Kol kas net eksperimentų poreikiams nėra iš antrinės rinkos pakankamos celių pasiūlos.
Tau su teksto suveokimu viskas gerai? Sakau pardavimų turėtų būti arti 50% po 3 metų, ne keliuose riedėti. Ar anot tavęs vidutinis automobilio amžius keliuose pasaulyje 3 metai? Ar gal galvoji, kad tie, kurie važinėjasi su 15-20 metų senumo automobiliais staiga turi išgalėti pirkti elektromobilį iš salono?
Lietuva yra turbūt didžiausia pasaulio šalis? Ne. Daugiausia automobilių? Irgi ne. Progresyviausia? Irgi ne. Tai kodėl Lietuvoje nuperkamas elektromobilių skaičius turi atspindėti pasaulines tendencijas? ES nuperkamų įkranamų hibridinių ir pilnai elektrinių automobilių skaičius 2021 m. panašu pasieks 20%. Norvegijoje berods 90% pasiekė.
Kiekvienas gamintojas gamina ką sugalvoja... Ne visai tiesa. Celės yra standartizuotos. Celes perdirbti yra esminė dalis. Išrinkti akumuliatorius pačius nėra labai sudėtinga, kai nereikia išsaugoti detalių. Taip pat "kiekvienas gamintojas", jų nėra tiek daug. Omeny kai gamins realiai minimum 50k elektromobilių vieno modelio, o ant vienos bazės gamins nuo 3 iki 15 automobilių, tai kiekiai nejuokingi.
Beje, kodėl pas tave nėra tokio poreikio kad perdirbtų idealiai VDV automobilius, jų tepalą ar išmetamus teršalus?
Elektros tinklo neturime? Nu gal baik iš savęs tyčiotis.
donatasv 2022-01-10 16:02
Atvažiuok į daugiabutį ir pakrauk... Stotelių pilna visi sustosim po valandą ir krausim. Čia tinklas paruoštas? Autostrada Vilnius Klaipėda pasileis šniūras turim vos kelias stoteles. Pabusk.
Perdirbimui iki tavo mąsto, kad apsimokėtų tikrai ne 3 ir ne 10 metų.
https://www.regitra.lt/lt/atviri-duomen ... dataquery=
Įregistruotų M1 klasės lengvųjų automobilių, kurių galios šaltinis tik elektra, skaičius 2021 m.
Iš viso Nauji: 871 Naudoti: 1191
Įregistruotų M1 klasės lengvųjų automobilių, kurių galios šaltinis tik elektra, skaičius 2020 m.
Iš viso Nauji: 453 Naudoti: 731
Pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų transporto priemonių skaičius 2020 m.
Iš viso: 170105, Naujų: 59560
Pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų transporto priemonių skaičius 2021 m.
Iš viso 160511, naujų: 57817
Mes net 1% parduodamų elektromobilių nesudarom, per tris metus iškrapštysi iš kur? Piešt pradėsi?
Visi tik šast ir pradės pirkt kibirus ant ratų, kuriuos dabar siūlo gamintojai už 2x kainą? Atsipeikėk augs paklausa Ličio kaina tikrai nekris nes kol kas jo paimt masiškai nėra iš kur.
Čia kaip tie "Anglijos mokslininkai nustatė" plaunant kojas nusiplauna ir rankos. Lygiai tai pat išgaus pakankamai ličio iš granito.
O kur dar fūros? Šitų net nepradėjo gamint. GM su honda kažkodėl atidirbinėja vandeniliu varomus fūras.
Benediktas 2022-01-10 16:07
Na tai džiaukis, išmestų akumuliatoriu Lietuvoje nebus. Nereikės praktiškai nieko perdirbti.
immortallt 2022-01-10 16:30
Tavo logika - degtukai yra šūdas, nes su jais namą gali sudeginti. Tada prišoki, kad ugnis be degtukų yra šūdas. Tada sakai, kad iš šūdo degtukų nepagaminsi. Apsispręsk.
Daugiabutis ir jo kiemas yra fizinių asmenų nuosavybė, arba, nesutvarkyti nuosavybės dokumentai. Omeny, Lietuvoje reikėtų pradėti neberskirstyti, vienbučių, dvibučių, sublokuotų ir daugiabučių namų į atskiras kategorijas. Kitaip sakant, jei skiriama parama daugiabučio kiemo tvarkymui, tokia pati parama turi būti skiriama ir individualių namų kiemų tvarkymui. Jei skiriama parama krovimo stotelių įrengimui daugiabučiams, tokia pati parama turi būti skiriama individualiems namams. Ar individualiems namams sakai, kad paramą elektromobiliui krauti irgi reikia skirti?
O dabar be filosofijos, šių metų pabaigoje pasileis priemonė, kuri bus skirta elektromobilių krovimo stotelių daugiabučių kiemuose įrenginėti. Taip pat jau derinamas projektas dėl apšvietimo stulpų perdarymo į mažos galios krovimo stotelę (turint omeny, kad dauguma automobilių kiemuose nejudinami stovi po 12-16 valandų, jie per tą laiką pilnai pasikrautų. Tokių stotelių įrengimas kainuotų iki 200-300€. Elektros kaina būtų artima įprastai elektros kainai. Taip pat bus šiek tiek galingesnės stotelės įrenginėjamos daugiabučių kiemuose, dar neaišku kokia tvarka, t.y. nuosavybė būtų daugiabučio (reikėtų prisimesti), ar operatoriaus ir mokėtum didesnį tarifą už elektrą, nei iš tinklo kainuoja.
Čia šiuo atveju tavo argumentas galioja, kad automobiliai yra nesąmonė, nes kurą gali nusipirkti tik vaistinėje, ir ką darysi, jei kuras baigsis viduryje kelionės - va arklys, žolės parupšnos, atsigers ir toliau varys, arklio niekas nepakeis.
Ir prie ko 30% elektromobilių ir Lietuva? Lietuva užduoda pavyzdį visam pasauliui, lyderiauja, lemia pasaulio rinkas, ar sudarome didžiąją dalį automobilių rinkos? Visi atsakymai ne. Omeny pirštai, tai ne b*b*s, bet pirštai ir neturi būti b*b*s. Kadangi argumentų neturi, tai trauki štai tokius perliukus.
donatasv 2022-01-10 16:40
O čia jau įdomiau (Šito nežinojau)
Nors vienas į pliusą. Kiek suprantu dar tik statys bandys perkelt iš laboratorijos.
donatasv 2022-01-10 16:42
Iš katro kampo bežiūri vienos bėdos nėra kaip apsispręsti kuri didesnė.
P.S.
O tokie kaip tu sėdi valdžioje ir svaigsta kaip mes greit persėsim ant elektromobilių. O tie kas nepersės pasmaugsim mokesčiais. O kaip pažiūri realiai dar toli gražu iki persėdimo.
HDi 2022-01-10 17:06
Tik kad pats jis (imortal) tai važinėja su Toyota Yaris.
Jis jau ankščiau kažkada buvo prognozavęs, kaip visi su elektromobiliais važinėsim palei 2020-uosius nes jau kainos VDV ir EV bus susilyginę.
Na dabar jau 2022.
immortallt 2022-01-10 17:35
Niekada nesakiau, kad EV ir VDV kainos 2020-aisiai susilygins, visada sakiau 2022-2023. Ir kainos jau labai priartėjusios, bet dar trūksta. Jau nedaug. Dabartinis šiaip vajus pirkti bet kokius automobilius nepadeda. Vertinant kada kainos susilygins būsiu padaręs vieną prognozavimo klaidą, kaštai gamintojams susilygins, bet ne pardavimo kaina. Pardavimo kaina susilygins galbūt iki 2 metų vėliau, nes paklausa yra labai didelė, net ir kainoms nesusilyginus. Kaina didelė, nes žmonės vertina, kad eksploatavimo kaštais EV atsiperka. Tiems kas važinėja daugiau, atsiperka kainų skirtumas per 3 metus. Mes važinėjame mažai, mums atsipirktų tik per kokius 7-8 metus.
Taip, važinėjame šeimoje vienu automobiliu, eksploatuojamu 13 metų, nes šiuo metu baiginėjame namą, iš esmės aktyvus bus, net ne pasyvus, kai pastatysime ŠS. Suvažinėjame per metus vidutiniškai 8-12k km, tai elektromobilis mums nėra prioritetas. Tuo labiau, net jei būtų pinigų, dabar automobilio net dėvėto nepirkčiau dėl esamos rinkos situacijos.
donatasv 2022-01-10 17:59
Kibirų kainos susilygino, normalaus elektromobilio šeimai už padorią kainą nematau. Įsodint 2 vaikus, žmoną, vilkinį šunį, dar šmutkių prie ežero nulėkti tai nebent priekabą kabintis, bet ir tai kibirų su kabliu negamina.
Benediktas 2022-01-10 18:04
nepyk, norėjau pajuokaut Sužinojau, kad yra kibirų su kabliu.
Pvz prie Model3 eina kabliai, jei nori.
donatasv 2022-01-10 18:38
Šitą žinau teslos kablys tinkamas dviračiams bet ne daugiau. Bet realiai ar gali sau leist teslą? Aš nelabai, nenurėžus didelio kąsnio nuo šeimos biudžeto.
kukulis4 2022-01-10 20:46
Model 3 towing capacity - 910 kg. Turint omeny, kad su B kategorija gali tempt 750kg max, tai kablio turetu uztekt praktiskai visiem
donatasv 2022-01-10 21:19
Aha pasidomėjau tesla tikrai turi gan neblogą kablį. Nepamenu ką žiūrėjau youtube gal savadarbis buvo, bet juokingas dviračiams tinkamas nedaugiau. Bet apie tesla eilinis lietuvis gali svajot. Esmės nekeičia el.mobiliai kol kas dauguma kibirai, arba labai prabangūs ir mažai kam prieinami.
HDi 2022-01-10 21:27
Towing capacity gali būt kad ir 2 tonos, bet prisikabinus net lengvai krautą priekabą su tentu (tos kur dabar daug degalinių nuomoja) ar kad ir lengvą prikabinamą namelį, tai nuvažiuojamas atstumas bus verktinai mažas tai iš tų 900kg naudos nebent kažką iš parduotuvės parsivežt kažką vietiniam mieste. O apie kelionę iš Vilniaus į Latvijos paplūdimį su nameliu sunku net įsivaizduoti.
Marius.brn 2022-01-10 21:33
Kas blogai su elektros tinklu? Jei gali naudoti namuose dulkių siurblį, gali krauti ir elektrinę mašiną.
Perdirbimas jau yra, tik gal ne europoje (nzn, nesidomejau). Bus didesni kiekiai, atsiras kas kapitalizuos rinka, nes apie 90% visų pagrindinių metalų kaip litis, koboltas, nikelis galima pasikartojančiu procesu panaudoti vėl naujoje baterijoje. Tai kad nuostolis yra, bet atsižvelgiant kad baterija tarnaus 10-20 metų, tai jau labai nedidelis nuostolis.
Išgavimas yra gal ir bėda, ypač matant kobalto gavybą, bet vėlgi, LFP (gelezies fosfato baterijos) jau yra pakankamai gera alternatyva, ant ko eina Kinijos rinka dėl elementaraus saugumo, pigumo, patikimumo ir mažesnės taršos. Aišku yra savi minusai, kad talpos prasme geriausios LFP baterijos vis dar atsilieka kokiu 50% ir kitokie niuansai, bet jom nereikia kobalto, nikelio ir šiaip skaitosi ekologiška alternatyva.
Xdmin 2022-01-10 22:52
Vienas fainas dalykas su elektromobiliais yra kad juos galima upgradinti. Pvz Nissan Leaf, turi baterija kuri duoda 100km, ja galima pakeisti nauja baterija, dvigubai didesne, naujesne chemija ir tai kainuoja ±10k ir gauni 200km+ atstuma. Nesakau kad tai pigu, bet pakeisti VDV varikli NAUJU irgi brangu
kukulis4 2022-01-10 23:38
Du momentai is mano puses:
1. Galiu buti ir neteisus, bet mano suvokimu, del didesnes mases, todel didesnio inertiskumo ta pacia priekaba panasaus kalibro EV temps sunaudodamas maziau energijos, nei kad VDV. Ne?
2. Kodel mes isviso kalbam apie priekabu ir kemperiu tampyma? Kiek keliuose matosi lengvuju automobiliu su priekabom, ir kiek su kemperiais? Jeigu taip atsitiktine vasaros diena isvaziuosi is Vilniaus i Klaipeda, tai, turbut, sutiksi viena priekaba, ir jei pasiseks, pora kemperiu, kuriuos temps dideli prabangus SUV. Man cia kazkaip neatrodo kaip tinkamas argumentas.
AAA000 2022-01-11 04:13
susirink is prekybos centru, is tu smirdinciu elektronikos atlieku dezuciu
svino bent jau superka. tai nesimeto akivaizdziai. o litis ismetamas tiesiai i buitines atliekas - ir tu ne "nerandi", o vaizduoji buhalteri kuris "nemato". nes matai "perdirbimo" ekonomika nepelninga dar reikia dar pasikt, padaryt problema, kad pasidarytu nuhalteriams pelninga nu kas per buhalteriai. syka jau ant galvos - tai matai procentas sykimo per mazas jiems TAIGI SYKA!!!
cia kaip su automobiliu plovyklom - kur plinta masiskai. ir tersia aplinka chemikalais visokiais, vandens eikvojimu ir beprasme veikla (atimineja zmoniu gyvenimo laika). pats plovimas reklamose vaizduojamas kaip "malonus" procesas nors is tikro ten is esmes kaip reklamuot siknos valyma dideliu formatu...
o problemos, is esmes zmoniu tustybe ir kvailybe... gamintu pvz is nerudijancio plieno, nedazytus net - nei plaut auto, nei terst aplinkos nereiketu, nei keltu problema net keliu barstymas druskomis... vien kruvos ekologiniu pliusu... bet ne - as ekologijos tikrasis fabas bnet nealiu tokio nusipirkt... nes buhalteriai apsimeteliai ekologai to nereikalauja... negrazu jiem tokie auto - neblizga...
su akumais lygiai taspats. net straipsnio nei imortalas nei benediktas aiskiai nesuprato ten parase kad teslos tipines baterijos visiskas sudas ir jie pagerino maziausiai dvigubai nuvaziavima/svorio ir turio parametrams. plius laboratoriskai net trigubai. naudojo atrista nuo gamintojo sistema, su dvigubu perskirstymu - sito net straipsni vertes nesuprato, nes isverte prastai
kitas dalykas - tesla savo auto gamina specialiai sudinai, nestandartizuoja bateriju gabaritu. kiti gamintojai irgi. kad galetu det nepriklausomi gamintojai inovacijas. oir tokia kaip imortalas ir benediktas irgi nesupranta - kad cia atsilikmas nuo pazangos, o ne inovacija. DIRBTINIS STABDYMAS to pacio elektromobilizmo. ir cia elektromobilizma stabdo tas "genijus" Muskas
juokinga - jei nebutu graudu... is genijaus Muskelio auto ismete jo genialiausias dalis... paliko tik elektrine pavara, kuria Muska faktiskai pagal uzsakymus perka... na ir kebula, kad nereiktu knistis per daug. bet kebula laboratorinem salygom irgi ismete... kaip sudo kruva kazkokia...
va apie tai sitas straipsnis - kaip situacija akumuliatoriuose mato vienas kazkoks realus inovatorius... kuris realiai kuria. ir teparode ka galima pasiekt. realiu problemu sprendime. o ne ekonomikos ekonomizavimo buhalteris kazkoks...
aisku as manau ten viskas gavosi brangiai. bet kai kurie sprendimai tikrai idomus.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Revoliucija elektromobilių pramonėje? „Tesla Model S“ vienu įkrovimu nuvažiavo 1 210 km: kontroliuojamomis sąlygomis nuvažiavo dar daugiau (Video)