„Renault“ paskelbė, kada Europoje pardavinės tik elektrinius automobilius - turi ir planą B (14)
Kaip ir kiti gamintojai, „Renault“ intensyviai ruošiasi elektrinei ateičiai. Bet kada prancūzų automobilių gamintojas europiečiams nebesiūlys automobilių su vidaus degimo varikliu?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Renault“ grupės pardavimai krenta jau trečius metus. Pernai, nepaisant „Alpine“, „Dacia“ ir net „Lada“ augimo, grupės pardavimai nukrito 4,5 %. Pardavimų kritimas yra susijęs su pandemija ir medžiagų trūkumų (ypač puslaidininkių krize), todėl „Renault“ optimistiškai žiūri į ateitį. Tik kaip ji skambės?
Na, nuo 2030-ųjų metų europiečiams „Renault“ nebeskambės išvis - nuo to laiko „Renault“ planuoja nebepardavinėti automobilių su vidaus degimo varikliais. „Renault“ nesiryžta teigti, kad taps tik elektromobilių gamintoju - kituose regionuose rombo markė tikriausiai dar siūlys benzininius automobilius. Tiesą sakant, net ir Europai „Renault“ turi paruošusi planą B.
Visišką „Renault“ gamos elektrifikaciją Europoje gali sustabdyti tik išoriniai faktoriai. Tokie kaip nepakankama įkrovimo infrastruktūros plėtra. Ir tai yra įmanoma, jei žemyną ims kaustyti energijos krizė. Elektrifikaciją gali stabdyti ir medžiagų trūkumas, baterijų problemos ir kiti faktoriai. Koks tas planas B? Na, „Renault“ jo nedetalizuoja, bet tuo atveju markė išlaikys kelis benzininius modelius. Anksčiau buvo skelbiama, kad 2030 metais „Renault“ modelių gamą sudarys 90 % elektromobilių - galbūt tas planas A dabar virto planu B?
Europos Sąjunga norėtų užbaigti lengvųjų automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimus iki 2035-ųjų. „Renault“ teigia, kad „Dacia“ markė irgi bus elektrifikuota, bet tik paskutiniu įmanomu momentu. Tai - pigių automobilių gamintojas, kuris gali pasipelnyti siūlydamas pigias mašinas, kai kiti gamintojai pasitrauks prie neišvengiamai brangesnių elektromobilių. Be to, technologijos turi atpigti, nes „Renault“ nori išlaikyti biudžetinį „Dacia“ lygį.
Tas planas B gali atrodyti kaip ryžto trūkumas arba atvirumas. Galite neabejoti, kad ir kiti automobilių gamintojai galvoja apie tai, kad elektrifikacijos tikslai gali būti nesuderinami su rinkos sąlygomis po 5-10 metų. „Renault“ ruošia ne vieną elektrinį modelį - „Renault MEGANE E-TECH Electric“ jau greitai pasirodys salonuose, bet tikriausiai visi labiausiai laukia „Renault 5“ - retro dizaino įkvėpto mažo elektrinio hečbeko, kuris konkuruos su „Fiat New 500“ ir „Honda e“.