[Karšta tema] Kodėl didžiulė V. Putino tankų vilkstinė sustojo ir kažko „laukia“ prie Kijevo? Pagrindinės versijos, kas čia vyksta ()
Iš palydovo vaizdų į šiaurę nuo Kijevo buvo pastebėta 60 km ilgio šarvuotų mašinų vilkstinė, tačiau atrodo, kad ji sustojo.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ketvirtadienio rytą prasidėjus aštuntajai Rusijos invazijos į Ukrainą dienai, Rusijos pajėgos, atrodo, perėmė taktinę pirmojo miesto – pietinio Chersono – uostamiesčio kontrolę, tačiau Ukraina vis dar laikosi Mariupolyje, Charkove ir Černigove, nepaisant gausių apšaudymų. Mirčių daugėja abiejose pusėse.
Naktį Kijeve pasigirdo dideli sprogimai, tačiau, remiantis Didžiosios Britanijos gynybos ministerijos ketvirtadienio ryto atnaujintu pranešimu, pagrindinis 60 km ilgio Rusijos karinės vilkstinės, besiveržiančios į sostinę, korpusas tebėra beveik 30 km nuo miesto centro.
Pranešime rašoma: „Didelės Rusijos kolonos, besiveržiančios į Kijevą, korpusas tebėra daugiau nei 30 km nuo miesto centro, nes ją sustabdė Ukrainos pasipriešinimas, mechaniniai gedimai ir spūstys. Per daugiau nei tris dienas kolona nepadarė jokios pastebimos pažangos.“
Pentagono atstovas spaudai Johnas Kirby trečiadienį pateikė panašią prognozę, sakydamas, kad „sustabdyta“ kolona „geriausiais mūsų vertinimais nepadarė jokios apčiuopiamos pažangos per pastarąsias 24–36 valandas“, galbūt todėl, kad rusai „persigrupuoja ir iš naujo vertina pažangą, kurios jie nepadarė, ir kaip kompensuoti prarastą laiką“, bet tikriausiai ir dėl „logistikos bei išlaikymo iššūkių“ ir „ukrainiečių pasipriešinimo“.
Trentas Telenko, išėjęs į pensiją Pentagono personalo specialistas ir karo istorijos tinklaraštininkas, teigia, kad kita svarbi priežastis gali būti Rusijos technikos padangos, kaip jis paaiškino ilgoje, iliustruotoje „Twitter“ temoje.
„Kai paliekate karines sunkvežimių padangas vienoje vietoje ištisus mėnesius“, šoninės sienelės tampa trapios saulėje ir genda, kaip dabar „Pantsir-SR“ padangos, rašė jis. „Tos transporto priemonės niekas nenaudojo ištisus metus.“
Karlas Muthas, ekonomistas, vyriausybės patarėjas ir save vadinantis „padangų ekspertu“, įsitraukė į diskusiją, sutikdamas su Telenko, pridėdamas šiek tiek informacijos apie padangas. Jis šių transporto priemonių padangas pavadino „pigia kiniška puikių „Michelin XZL“ karinių padangų dizaino kopija“.
„Tai turi didžiulį poveikį operatyviniam lygiui“, – sakė Telenko. „Jei Rusijos armija buvo per daug korumpuota, kad galėtų pravažinėti „Pantsir-S1“, tai ji buvo per daug korumpuota, kad galėtų pravažinėti sunkvežimius ir ratines [šarvuotas kovos mašinas] dabar Ukrainoje“, tai reiškia „rusai tiesiog negali rizikuoti bekelėje, kai yra pats purvo sezonas“.
Jis pridūrė, kad tai yra konvojaus problema šiaurėje. „Krymas yra dykuma, o Pietų Ukrainos pakrantės zonos yra sausesnės. Taigi mes ten to nematome. Tačiau kitur rusai turės didžiulę problemą artimiausias 4-6 savaites“.
Tačiau socialiniame tinkle „Twitter“ žurnalistas Andrew Neilas siūlo priešingą versiją. Jis sakė, kad tai gali būti iš anksto apgalvota rusų strategija.
Žurnalistas rašė: „Rusijos pajėgoms stiprėjant pietų Ukrainoje, į šiaurę nuo Kijevo stovi didžiulė Rusijos vilkstinė. Sustojo – ir laukia, kol Rusijos pajėgos prasiverš iš pietų ir tuomet bendru smūgiu apsups Ukrainos sostinę žiauriais gniaužtais.“