Prognozuojama, jog 2009 m. augs tik interneto reklamos rinka  (0)

Pernai reklamos rinka žiniasklaidos priemonėse Lietuvoje išaugo 9,1 proc. Įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas iš viso per praėjusius metus Lietuvoje reklamai žiniasklaidoje išleista 542,2 mln. litų. Tokius duomenis pateikia viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė "TNS Gallup".


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip ir ankstesniais metais, 2008-aisiais didžiausią dalį rinkos pajamų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose - atitinkamai 42,6 proc. ir 24,9 proc. Lyginant su 2007 m., pernai reklamai radijuje skirtos lėšos išaugo 14,7 proc., lauko reklamos (įvertinus ir lauko vaizdo bei reklamą ant degalinių pylimosi pistoletų apimtį) - 12,5 proc., žurnaluose - 10,2 proc., laikraščiuose - 8,9 proc., televizijoje - 1,8 proc.

Kino reklamos rinka išaugo net 140 proc., interneto reklamos rinkos augimas taip pat buvo vienas sparčiausių - 87,5 proc. Per 2008-uosius metus vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis išaugo nuo 146,8 iki 161,3 lito. Duomenys rodo, kad reklamos apimtis sparčiausiai augo pirmąjį 2008 metų pusmetį, o lėčiausiai - trečiąjį ketvirtį.

Pernai aktyviausiai reklamavosi mobiliojo ryšio operatoriai, farmacijos bendrovės, prekybos tinklai, buities higienos priemonių, gėrimų gamintojai, koncertų, renginių organizatoriai, alkoholinių gėrimų, maisto gamintojai, finansų institucijos. Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo "Procter&Gamble", "Tele2", "Omnitel", "Reckitt-Benckiser", "Coca-Cola", "Maxima LT", "Danone group", "Bitė", "Unilever", "L'Oreal".

"TNS Gallup" šių metų sausio-vasario mėnesiais atlikta žiniasklaidos ekspertų apklausa, kurioje dalyvavo didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, žiniasklaidos priemonių savininkai ir vadovai, rodo, jog 2009 metais Lietuvos reklamos rinka mažės 27 proc., televizijos reklamos rinka - 24 proc., radijo - 21 proc., laikraščių - 30 proc., žurnalų - 26 proc., lauko reklamos rinka - 27 proc., kino reklamos rinka - 24 proc. Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad 2009 m. augs tik interneto reklamos rinka - 17 proc.

Kad ir kaip persiskirsto reklamos lėšos, tam tikrą nerimą išgyvena ne tik spausdintinė žiniasklaida, bet ir nauji bei nedideli internetiniai projektai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Valstiečių laikraštis
Valstiečių laikraštis
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: