Pagrindinių automobilių gamintojų žvilgsnis krypsta į ekologiją ir taupumą  (5)

Ženevos tarptautinė paroda, per aštuonis dešimtmečius nubrėždavusi gaires Europos automobilių metų tendencijoms, ir šiemet įvykdė savo misiją, rašo žurnalas "Kelias".


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Metų pradžioje rengiamoje vienoje iš pagrindinių automobilių parodų pasaulyje buvo pateikta daugiau kaip 130 pasaulinių ir Europos debiutų, ką tik nuo konvejerio juostos nuriedėjusių modelių ir automobilių gamybos naujovių. Jas 78 tūkst. kvadratinių metrų plote pristatė daugiau kaip 250 kompanijų iš trisdešimties pasaulio šalių. Parodos prezidento Luco Argando teigimu, šiemet visi renginiai buvo gerokai kuklesni ir su „mažesniu kokteilių bei šampano kiekiu taurėse“, tačiau rengėjus džiugino pats išlikimo faktas, nuo kurio ateities dar nenuslinko grėsmingas pesimizmo šešėlis. Automobilių pramonės neturinti Šveicarija apsupta juos gaminančių kaimynų. Pagal pateiktus eksponatus akivaizdu, jog netolimos ateities automobilių pramonės tendencijos lygiuojasi į taupumą ir ekologiją. Apie tai galima spręsti vien iš pristatomų naujovių pavadinimų.

Vokiškas racionalumas

Antai, Vokietijos „Volkswagen“ pateikė penkias premjeras, kurias galima apibūdinti kaip „išlaikančias ekologinę pusiausvyrą“ („sustainable“). Tai „Polo BlueMotion“, „Golf BlueMotion“, „Golf Plus BlueMotion“, „Passat CC Blue TDI“ ir „Touran TSI EcoFuel“.

Ženevoje „Volkswagen“ eksponavo dvi „Polo BlueMotion“ kartas. Pirmąją iš jų buvo galima įsigyti tiesiai iš parodos. Naujasis „Polo“ su 1,6 litro TDI (90 AG) varikliu ir „BlueMotion“ paketu naudoja vos 3,6 litro dyzelino 100 kilometrų ir išmeta tik 96 gramus CO2 emisijų kilometrui.

„Polo BlueMotion II“ vis dar pristatomas kaip koncepcinis automobilis. Jame įrengtas trijų cilindrų 1,2 litro „Common-Rail“ TDI 75 AG variklį, sunaudojantis vos 3,3 litro dyzelino 100 kilometrų ir išmetantis tik 87 gramus CO2 emisijų kilometrui. Tikėtina, kad šis automobilis turėtų pasirodyti 2010 metais.

Tuo tarpu jau šį pavasarį bus pradėtas gaminti „Golf BlueMotion“, naudosiantis 3,8 l/100 km degalų ir pasižymėsiantis nedidele 99 g/km CO2 taršos emisija. Vienas patrauklesnių jo bruožų - 1,6 litro „Common-Rail“ TDI variklis ir pažangios technologijos, kaip antai, - regeneracinis stabdymas.

Naujojo „Golf Plus BlueMotion“ modelio ratus suka 1,6 litro „Common-Rail“ TDI variklis, kuriame naudojama „start-stop“ sistema ir regeneracinis stabdymas. Šis aukštą stogą turintis „Golf“, 100 km kelio sunaudojantis 4,3 litro dyzelino, su pilnu 55 litrų degalų baku gali įveikti 1100 km atstumą.

Naujasis „Passat CC Blue TDI“ gali jus nuvežti dar toliau, net 1 300 km nepapildytas degalų. Tiesa, nors jo degalų bakas šiek tiek talpesnis, tačiau sąnaudos kaip 214 km/h didžiausią greitį pasiekiančiam sedanui neviršija 5,2 litro 100 km kelio.

Naujasis „Volkswagen“ vienatūris „Touran TSI EcoFuel“, kuriam įveikti 100 km atstumą turėtų pakakti vos 4,6 euro (apskaičiuota remiantis 2009 m. vasario vidutinėmis gamtinių dujų kainomis Vokietijoje).

Atidavę duoklę „žaliai žydrai eko dievybei“, „Volkswagen“ gamintojai pasiūlė susipažinti ir su 34 metų istoriją turinčiu „Polo“ modeliu, praktiškai primenančiu šeštosios kartos „Golf“ automobilį, kuris Baltijos šalyse turėtų pasirodyti liepą - rugpjūtį.

Prancūzų aplinkosauginės iniciatyvos

Neatsilikdami nuo racionaliųjų vokiečių, kaimynų prancūzų „Peugeot“ automobilių gamintojai Ženevos parodoje pasinaudojo galimybe pademonstruoti aplinkosaugines iniciatyvas, jungiančias mažą taršą, aukšto lygio saugumą ir konkurencingus mobilumo sprendimus dviratėse, triratėse ir keturratėse transporto priemonėse. Šiuos tikslus simbolizuoja „Blue Lion“ (mėlynojo liūto) programa, propaguojanti judėjimo galimybes su maža CO2 taršos emisija ir minimaliomis degalų sąnaudomis.

„Peugeot“ ketinimus artimiausioje ateityje kurti tausojančius aplinką ir kartu pavyzdinio saugumo automobilius atspindėjo demonstruojami koncepciniai automobiliai „Prologue Hybrid4“, „RC Hybrid4“ ir „Hybrid3 Compressor“.

Hibridinės technologijos, derinant vidaus degimo ir elektros variklius, leidžia žymiai sumažinti CO2 taršos emisiją, nes elektriniai varikliai gali veikti atskirai (tuo atveju CO2 taršos emisija nulinė) arba kartu; prireikus didinti galią bei važiuoti naudojant 4x4 sistemą.

Kitas prancūzų - „Renault“ - automobilių gamintojas tarp 7-ių pagrindinių naujienų taip pat pristatė savo ekologiškas inovacijas. Elektra varomas "Renault Z.E. Concept" koncepcinis modelis atspindi ateities elektrinio automobilio viziją. Šiame modelyje derinama minimali žala gamtai bei patogus ir komfortiškas važiavimas. "Z. E. Concept" varomas 95 AG elektrinio variklio, energiją gaunančio iš ličio jonų baterijų. Kartu su ekologiškomis netolimos ateities vizijomis prancūzai pristatė savo valdomo Rumunijos automobilių gamintojo „Dacia“ koncepcinį „Duster“ modelį, kuris yra pirmasis visureigis „Dacia“ istorijoje. Naujojo „Duster“ išvaizda yra išsisktinė dėl plataus priekinio buferio bei itin siaurų priekinių žibintų, besitęsiančių iki pat priekinių statramsčių. Antracito pilkos spalvos kėbulas ir originali galinė dalis kuria futuristinio automobilio įvaizdį. Žiūrint iš šono, į akis krenta ratų arkų linija bei neįprasta durų kombinacija - kairėje kėbulo pusėje įrengtos tik priekinės durelės, o dešinėje – dvivėrės durelės, palengvinančios keleivių įlipimą ar krovinių gabenimą.

Jungtuvių vaisiai

Japonijos „Nissan“ kompanija, susijungusi į bendrą aljansą su prancūzų „Renault“, žiūrovų teismui pateikė dvi pasaulines premjeras - studijinį modelį „Qazana“ ir „NV200“ krovininį furgoną, kuriuo rengiasi užkariauti pasaulinę mažų furgonų rinką. Šis erdvus, nors ir kompaktiškų matmenų NV200 furgonas pasirodys Japonijoje ir daugelyje Europos šalių jau šiemet, o Šiaurės ir Baltijos šalyse – 2010 m. pradžioje. Vėliau šis modelis bus pristatytas Kinijoje ir kitose rinkose.

Visišką gamintojų, tautų ir kontinentų susiliejimą kuriant automobilius simbolizuoja koncepcinis „Hyundai Motor Company“ kompaktinis SUV „HED-6“ modelis, sukonstruotas bendrovės Europos projektavimo padalinyje Vokietijos Rüsselsheimo mieste. Naujasis „konceptas“ kodiniu pavadinimu „HED-6“ puikavosi „Hyundai“ stendo centre tarp kitų dviejų bendrovės automobilių - „i20“ trijų durų modelio, papildančio „Hyundai“ mažųjų automobilių gretas, ir „i30 blue“, pademonstravusio pirmą kartą „Hyundai“ automobiliuose panaudotą „užgesinimo-užvedimo“ technologiją, leidžiančią gerokai sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamų CO2 dujų kiekius.

Draugystė su gamta

„Mercedes-Benz“ gamintojai, vertintojų teismui pateikę naujuosius E-klasės sedano ir E-klasės kupė modelius, irgi demonstravo prieraišumą taupumui ir ekologijai. Naujosios E-klasės keturių ir šešių cilindrų varikliai su tiesioginio įpurškimo sistema suvartoja iki 23% mažiau degalų. Visi varikliai atitinka EU5 išmetamųjų teršalų standartus, o „E 350 BlueTec“ modelio išmetamųjų dujų emisija jau dabar atitinka aukščiausius EU6 standartų reikalavimus, planuojamus įvesti tik 2014 metais.

Naujajame E-klasės kupė taip pat įdiegtos šiuolaikiškas tendencijas atspindinčios technologinės inovacijos. Geriausias pavyzdys - „E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé“ modelis, sunaudojantis vidutiniškai 5,3 litro dyzelino 100 kilometrų.

„Chrysler“ kompanijos padalinys „ENVI“ pristatė du koncepcinius sportiškus automobilius „Chrysler 200C EV“ ir „Dodge Circuit EV“, pasižyminčius išskirtinėmis dinaminėmis savybėmis bei sugebėjimu įveikti didelius atstumus. Šiuose automobiliuose yra įdiegta „ENVI“ elektra varančioji technologija, suteikianti galimybę sumažinti priklausomybę nuo naftos degalų („Chrysler 200C Ev) arba visiškai atsisakyti benzino („Dodge Circuit EV“). „Chrysler 200C EV“ elektromobilis su nedideliu ENVI elektriniu varikliu ir elektros generatoriumi vien naudodamas elektros energiją gali nuvažiuoti iki 64 km. Papildomas kompaktiškas benzininis variklis nuvažiuojamą atstumą prailgina iki 644 km. „Dodge Circuit EV“ su „ENVI“ elektros varikliu iki 96 km/h įsibėgėja per 5 sekundes ir gali pasiekti 190 km/h maksimalų greitį. „Dodge Circuit“ su 268 AG elektriniu varikliu gali važiuoti iki 320 km. Tai trigubai daugiau, negu per dieną vidutiniškai nuvažiuoja dauguma vairuotojų. „Chrysler 200C EV“ ir „Dodge Circuit EV“ automobilių akumuliatorių baterijos pakraunamos prijungus prie buitinės 110 voltų įtampos rozečių. Pakrovimo laikas gali būti sumažintas dvigubai, prijungus prie 220 voltų įtampos.

Italų automobilių gamintojų „Fiat” stende demonstruota „Fiat 500” versija, pažymėta „PUR O2” ženkleliu, pabrėžiančiu, jog šis automobilis dėl jame panaudotų technologijų yra ypač švarus – į aplinką išmeta tik 113 g/km CO2. . Šis „žalias” „Fiat 500” turi 1,2 l benzininį variklį, jame sumontuota „Stop&Start” sistema, trumpų sustojimų sankryžose ar transporto kamščiuose metu automatiškai išjungianti variklį ir taip sutaupanti iki 15% degalų.

Analogiškas automobilis su automatizuota „Dualogic” pavarų dėže - dar taupesnis ir pasižymi mažesne tarša, siekiančia iki 110 g/km. „Fiat 500” buvo pristatomas su inovatyviąja „Microsoft” sukurta „eco:Drive” programa, nuskaitančia važiuojančio automobilio duomenis ir pateikiančia rekomendacijas, kaip reiktų keisti vairavimo stilių ar įpročius, siekiant vairuoti efektyviau - mažinti degalų sąnaudas, o tuo pačiu ir kenksmingų dalelių išmetimą į aplinką.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Žurnalas "Kelias"
(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)