„Microsoft“ Europos Komisijai padavė skundą prieš „Google“ (16)
„Microsoft“ turi nemenką bendravimo su Europos Komisija patirtį, ypač antimonopolinių teismo procesų srityje. Tačiau šį kartą kompanija yra kitoje „barikadų“ pusėje - jos atstovai prieš savaitę padavė formalų skundą tai pačiai Europos Komisijai. Šis skundas bus nagrinėjamas svarstant, ar „Google“ pažeidė Europos konkurencijos įstatymą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Savo kalboje, išsakytoje kompanijos tinklaraštyje „Tech Net“, „Microsoft“ vyresnysis viceprezidentas ir vyriausiasis advokatas Bredas Smitas (Brad Smith) pareiškė, jog nors kompanija gerbia daugelį autentiškų jos konkurentų inovacijų, inžinerinį įžvalgumą ir konkurencinį polėkį, įmonė yra „susirūpinusi platėjančia [„Google“] veiklos įvairove, nukreipta į tai, kad daugiau niekas kitas negalėtų sukurti konkurencinių alternatyvų“.
„Todėl nusprendėme prisijungti prie didelio ir vis augančio kompanijų būrio, kurios nutarė oficialiai išsakyti savo pastebėjimus apie Europos interneto paieškos rinką“, – sakė Smitas. „Pačios Europos Komisijos skaičiavimu, „Google“ užima apie 95% Europos interneto paieškos rinkos. Tai kontrastuoja lyginant su JAV, kur „Microsoft“ aptarnauja apie ketvirtadalį amerikiečių internetinės paieškos poreikių – arba tiesiogiai, arba per partnerystė su „Yahoo!“.
Smito teigimu, „Microsoft“ turi net keletą skundų. Pirmasis yra susijęs su „YouTube“ įsigijimu 2006 metais. Jo žodžiais, pastaruosius penkerius metus „Google“ dėjo visas pastangas, kad apsunkintų kitiems paieškos varikliams pasiekti „YouTube“ video medžiagos išteklius.
Antrasis susijęs su tuo, kad „Windows Phone 7“ operacinę sistemą naudojantys mobilieji įrenginiai negali būti pilnai suderinami su minėtuoju „YouTube“. „Google“ savo „Android“ telefonams suteikia visas sąlygas pasiekti „YouTube“, kad vartotojai galėtų atlikti paiešką video kategorijose, mėgstamiausių klipų sąrašuose, peržiūrėti reitingus ir taip toliau, ir visa tai išnaudojant visas vartotojo sąsajos galimybes“, – rašo Bredas, pridurdamas, jog lygiai tokiu pačiu funkcionalumu gali naudotis ir „iPhone“ vartotojai. Jis taip pat daro prielaidą, jog „Apple“ prieigos prie „YouTube“ teisės buvo suteiktos todėl, kad ši įmonė nekonkuruoja su „Google“ internetinės paieškos rinkoje. „Mums tiesiog reikia leidimo pasiekti „YouTube“ taip, kaip tai gali padaryti kiti telefonų operacinių sistemų kūrėjai, o tokios teisės „Google“ mums nesuteikė“.
Trečiasis skundas susijęs su „Google“ veiksmais, vykdant projektą „Google Books“. Prieš maždaug pusę mėnesio JAV teismas nedavė leidimo „Google“ savo sistemoje naudotis dideliu skaičiumi knygų, kurių autorinių teisių galiojimo laikas (komerciniu požiūriu) yra pasibaigęs. Smitas pažymi šio sprendimo svarbą, užtikrinant lygiateises konkurencijos sąlygas internetinės paieškos rinkoje ir tikisi, jog tokie patys sprendimai bus priimti ir ES.
Ketvirta, „Microsoft“ teigia, jog „Google“ apriboja reklamos užsakovų teisę pasiekti jiems priklausančią reklamos kampanijų informaciją, o tai savo ruožtu netiesiogiai kelia reklamos kainą kitose reklamos valdymo platformose, tokiose kaip „Microsoft adCenter“. „Tai yra reikšminga problema, kadangi dauguma reklamos užsakovų pirmiausia nusprendžia išbandyti „Google“ reklamos paslaugas“, sako Bredas. „Jei jiems bus problematiška ir brangu eksportuoti savo reklamos kampanijos duomenis į kitas reklamos paslaugų platformas, daugelis šio sprendimo paprasčiausiai atsisakys“.
Penkta, „Microsoft“ teigia, jog „Google“ vidinių susitarimų pagrindu blokuoja pagrindinių Europos interneto svetainių potencialą populiarinti konkuruojančias paieškos sistemas. „Akivaizdu, jog konkuruojantiems paieškos varikliams yra sudėtinga pritraukti vartotojų, kai beveik bet kuris paieškos laukelis priklauso „Google“, – sako Smitas.
Pabaigai „Microsoft“ bando įšokti į „traukinį“, kuris iš stoties išvažiavo praėjusių metų antroje pusėje, kai keletas „Google“ konkurentų apkaltino šią kompaniją nesąžiningai reitinguojant paieškos rezultatus ir savo nuosavoms paslaugoms suteikiant išskirtines teises.
„Google“ savo ruožtu oficialiame pranešime pareiškė, jog „jų nenustebino“ tai, kad „Microsoft“ pateikė šį skundą ir kad „Google“ toliau bendradarbiaus su Europos Komisija, vykdant šį tyrimą. „Mūsų nestebina faktas, jog „Microsoft“ taip pasielgė, kadangi vienas pirmųjų skundų buvo pateiktas kaip tik šiai kompanijai priklausančios dukterinės bendrovės. Mes tęsime šio klausimo diskusiją su Europos Komisija ir mielai visiems paaiškinsime, kaip veikia mūsų verslas“, – teigiama internetinės paieškos giganto pranešime.