Nuo kovo 1-osios nauja „Google“ privatumo politika: esate sekamas dar labiau (17)
Nuo kovo pirmosios dienos įsigaliojo naujoji „Google“ privatumo politika. Todėl dabar -paskutinė galimybė pasidomėti šiais pasikeitimais ir galbūt pasikeisti nustatymus, jei jums neramu, kokią informaciją apie jus surinks šis interneto gigantas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Portalo Digitaltrends.com teigimu, nauja „Google“ politika reiškia, kad kompanija rinks ir sistemins informaciją apie vartotoją iš visų jai priklausančių tinklalapių: GMail, Youtube, Blogger, Shopping, News, Maps, Books, Google+ ir t. t.
„Google“ teigia, kad šis pasikeitimas iš esmės nieko nekeičia – tiesiog iš skirtingų šaltinių surinkta informacija bus naudojama visuose jai priklausančiuose tinklalapiuose, o jokia nauja informacija nebus renkama. Tačiau tai reiškia, kad, pavyzdžiui, skaitydama asmeninius laiškus GMail sistemoje „Google“ nuspręs, kokius vaizdelius asmeniškai jums rekomenduoti prisijungus prie savo Youtube paskyros arba remdamasi pirkimo įpročiais ir pasirinkimais pateiks atitinkamus paieškos rezultatus.
Kai kurių žmonių šis pasikeitimas nejaudina (nes jau kurį laiką renka informaciją apie vartotojus), tačiau nemažai interneto vartotojų sunerimo, kad kompanija išsižada savo šūkio „nebūk blogas“ (angl. don’t be evil). Sujungdama savo valdomas interneto svetaines „Google“ ne tik turės gigantišką asmeninės informacijos archyvą, tačiau galės daryti daug įtakos parinkdama vartotojams atitinkamus paieškos rezultatus ar rodydama aktualias ir didelį poveikį konkrečiam vartotojui turinčias reklamas.
Tyrimai rodo, kad vos 12 proc. interneto vartotojų yra skaitę „Google“ privatumo politikos aprašymą, todėl nenuostabu, kad nemažai žmonių nežino, nei kaip buvo iki šiol, nei kas keičiasi prasidėjus šių metų pavasariui.
Esate prisijungęs – esate sekamas
Daugiausia dėmesio rūpinantis savo privatumu reiktų skirti, jei turite daug „Google“ kompanijai priklausančių įmonių paskyrų (prisijungimų).
Jei esate prisijungęs, „Google“ jus seka visą laiką. „Google“ renka informaciją, kai tikrinatės paštą, rašote tinklaraštį, įkeliate vaizdelį į Youtube ar bendraujate su draugais. Apibendrinusi informaciją „Google“ galėtų pristatyti gana išsamų dosjė apie nemažą dalį savo vartotojų, pradedant gyvenamąja vieta, išsilavinimu, darbu, hobiais, draugais ir įpročiais.
„Google“ surenka dar daugiau informacijos, jei prisijungę būnate nuolatos. Nesvarbu, ar tai darote naudodamiesi tradiciniu kompiuteriu, ar išmaniuoju telefonu su „Android“ sistema, „Google“ nuolatos renka reikšmingą informaciją. Vis dėlto yra būdų, kaip geriau užtikrinti savo privatumą.
Naršymo istorija (angl. Web History). „Google“ įsimena visas per jos sistemą atliktas paieškas internete. Šią istoriją galima pamatyti ir redaguoti prisijungus prie savo „Google“ paskyros. Ją galima netgi visiškai išjungti arba ištrinti.
Youtube naršymo istorija. Nors „Google“ sujungia visus savo valdomus tinklalapius, tai dar nereiškia, kad jų nustatymai yra bendri. Išjungėte naršymo istorijos sekimą, tą patį padarykite ir Youtube nustatymuose, jei nenorite, kad „Google“ sektų, kokie vaizdeliai jums labiausiai patinka.
GMail. „Google“ pašto sistema yra tikras informacijos lobynas apie kiekvieną individualų vartotoją. Žinoma, „Google“ darbuotojai neskaito jūsų asmeninių laiškų, tačiau kompiuterinės programos tikrai tą daro ir renka reikšmingą informaciją. Šios programos perskaito jūsų laiškus dar iki jiems patenkant į jūsų pašto dėžutę, net jei ištrinsite laišką jo neatidarę, „Google“ jau bus spėjusi surinkti ir išanalizuoti visą informaciją. GMail taip pat kaupiama ir Google Chat istorija Google Voice įrašai. Vis dėlto pasirinkus atitinkamus nustatymus, šią istoriją taip pat galima išvalyti ar išjungti.
Reklamų nustatymai. Jei jau seniai naudojatės „Google“ paskyra, jie tikrai žinos jūsų amžių, lytį, gyvenamąją vietą ir interesus. Pagal tai jums bus rodomos atitinkamos reklamos, kurių poveikis, manoma, bus pats didžiausias, t. y. jei dažniausiai skaitote apie sportą, greičiausiai daug dažniau matysite sportinių batelių reklamas, o ne pasiūlymus pirkti naujo modelio keptuvę.
Kitos „Google“ paslaugos. News Docs, Calendar, ar Blogger taip pat renka informaciją apie jus. Prisijunkite prie Google Dashboard, ten galite keisti įvarius nustatymus ir nuspręsti, kokią informaciją norite dalyti, o ką pasilikti tik sau.
Jei nesate prisijungęs – vis tiek esate sekamas
Taip „Google“ vis tiek gali rinkti tam tikrą informaciją apie jus. „Google“ kiekvienai neprisijungusiai naršyklei suteikia anoniminį ID, kuris naudojamas atpažinti tą patį vartotoją ar bent naršyklę. Toliau viskas taip pat, kaip ir su prisijungusiais vartotojais: istorija, nustatymai, reklamos ir t. t.
Pirmiausia, ką „Google“ sužino apie kiekvieną vartotoją, tai jo IP adresas. To išvengti neįmanoma, „Google“ tai laiko būtinu aspektu teikti savo paslaugas. Taip pat sekama, kokias reklamas paspausite ar vaizdelius žiūrėsite.
Kaip apsaugoti informaciją
Jei esate sunerimęs, kad įsibrauta į jūsų asmeninį gyvenimą, yra keletas dalykų, kuriuos galite padaryti, kad jaustumėtės šiek tiek saugesnis.
Ištrinkite Google Toolbar. Šis naršyklės įskiepis leidžia greitai peržvelgti naršymo istoriją ar surasti reikiamus elektroninius laiškus. Tačiau lygiai taip pat renka ir sistemina jame įvedamą informaciją. Naujos naršyklių versijos visiškai atstoja šio įskiepio funkcionalumą naudojantis vien tik adreso įvedimo laukeliu, taigi, jei nerimaujate dėl savo privatumo, atsisakykite šios paslaugos.
Neprisijunkite. Ir nesinaudokite „Google“ paslaugomis. Jas puikiai gali pakeisti kiti internetinių paslaugų tiekėjai: Vimeo (vaizdo peržiūrai), Yahoo (paštas), Bing (paieška ar žemėlapiai). Žinoma, nepamirškite, kad kiti teikėjai taip pat renka informacija, tiesiog galbūt neturi jos tiek daug.
„Android“ vartotojai vis dėlto turės susitaikyti su „Google“ sekimu. Susijusį „Android“ naudojantį įrenginį nėra jokių galimybių išsiregistruoti. Nebent atkurti gamyklinius nustatymus.