Google kitais metais planuoja savo Chrome reklamų blokatoriumi išvalyti internetą (6)
Šis įspėjimas skirtas svetainių šeimininkams, kad jie įvertintų savo puslapiuose rodomas reklamas ir pašalintų itin erzinančias. Mat Chrome reklamos blokatorius blokuos ne visas reklamas internete. Jis blokuos tik reklamas puslapiuose, kuriuose bus pernelyg daug erzinančių ar trukdančių reklamų, tokių, kaip automatiškai pasileidžiantys vaizdo įrašai su garsu ar užimančios visą ekraną iššokančios reklamos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Sridhar Ramaswamy, Google reklamų vykdantysis vadovas, savo tinklaraštyje rašo, kad puslapiuose, neatitinkančiuose Chrome vertinimų, bus blokuojamos netgi reklamos „priklausančios ar patiekiamos Google”.
„Visi turinio kūrėjai … galės ir toliau naudotis tvariu savo darbo finansavimo būdu.”
Google naująją Chrome savybę vadina ne reklamų „blokatoriumi“, o reklamų „filtru“, rašo The Wall Street Journal, kadangi jis leis rodyti reklamas reikalavimus atitinkančiuose puslapiuose. Blokatorius veiks tiek kompiuterių, tiek ir mobiliojoje versijoje.
Google pateikia įrankį, kuriuo puslapių šeimininkai galės išsiaiškinti, ar jų svetainių reklamos pažeidžia gaires ir nebus rodomos Chrome. Netinkamas reklamas nustato Coalition for Better Ads, kurioje yra Google, Facebook, News Corp, ir The Washington Post.
Ši savybė, be jokios abejonės, bus vertinama kontroversiškai. Viena vertus, tai didžiulė nauda tiek klientams, tiek leidėjams. Bet iš kitos pusės, taip Google rankose atsiduria didžiulė tinklo reguliavimo galia, iš dalies dėl suinteresuotumo savo pajamomis.
Pirmiausia, nauda: blogos reklamos stabdo tinklą, naršymas jame tampa sunkus ir erzinantis, ir jos skatina vartotojus įsidiegti reklamų blokavimo programėles, kurios pašalina visas – nesvarbu kokias – reklamas. Toks pasaulis, kur tai tęsiasi ir dauguma vartotojų blokuoja visas reklamas, atrodo kone apokaliptiškas, nes beveik visų populiarių svetainių egzistavimas priklauso nuo lėšų, gaunamų iš reklamos.
Įdiegdama riboto blokavimo įrankį, Google gali apriboti visuotinio reklamų blokavimo plitimą, o tai žvelgiant plačiau, naudinga visiems. Vartotojai džiaugiasi geresniais naršymo potyriais. O leidėjai gali ir toliau naudoti reklamų modelį, tarnavusį internetui ne vieną dešimtmetį — nors kai kurių vertingų reklamų gali ir netekti.
Dar vienas argumentas, kad erzinančių reklamų blokavimas iš esmės nesiskiria nuo iššokančių langų blokavimo, o tai interneto naršyklės, siekdamos pagerinti jų naudotojams naršymą, daro jau ne vienerius metus.
Google, reklamos kompanija, visiems nustato reklamos standartus
Bet yra ir neigiamų reklamų blokatoriaus įdiegimo į Chrome pusių: svarbiausia, kiek tai galios suteikia Google. Tai reiškia, kad Google nuspręs, kad yra priimtina reklama (nori ji tai grindžia kolektyviai Coalition for Better Ads nustatytais standartais). Jei pasitikite Google ir manote, kad ji visada liks gera ir veiks visų interesais, tada viskas gerai. Bet nepamirškite, kad Google iš esmės yra reklamos kompanija. veik 89 procentai jos pajamų yra iš reklamos rodymo.
Chrome reklamos blokatorius padeda ne tik leidėjams, jis padeda ir Google išlaikyti dominavimą. Ir jis suteikia pranašumą pačios Google reklamai, kuri, nesuklysime teigdami, tikrai nepažeis blogos reklamos taisyklių.
Taip puslapių leidėjams lieka mažiau galimybių uždirbti iš savo svetainių. O atsimenant, kad Chrome užima daugiau nei pusę visų naršyklių, leidėjams bus sunku nesutikti su diktuojamomis sąlygomis.
Google taip pat suteiks galimybę lankytojams programėle Funding Choices mokėti svetainėms, kuriose jie blokuoja reklamas. Leidėjai turės patys įjungti šią galimybę. Bet Google jau bandė panašią galimybę ilgiau nei porą metų, tačiau ji taip ir neprigijo. Tad, sunku įsivaizduoti, kad leidėjai vertins tai, kas iš esmės yra savanoriško aukojimo modelis kaip visavertę reklamos alternatyvą.
Ramaswamy sako, kad Chrome reklamos blokatoriaus tikslas yra pagerinti internetines reklamas. „Tikime, kad šios permainos užtikrins, kad visi turinio kūrėjai, dideli ir maži, galės ir toliau tęsti tvarų savo darbo finansavimą internetinėmis reklamomis,” rašo jis.
Ir tai, ką Ramaswamy sako, tikriausia yra tiesa: Chrome reklamų blokatorius tikriausiai apvalys internetą ir jame naršyti bus geriau. Tiesiog šį tikslą padeda pasiekti duodama vieną reklamų prievaizdą, kurio pasakymai, kas yra gerai ir kas yra blogai, bus labai svarūs.
Jacob Kastrenakes
theverge.com