Elektrines virykles turintiems gyventojams ateina nelauktos permainos (Video) (12)
Namuose elektrinę viryklę turintys ir dėl to turėję galimybę mokėti mažesnį tarifą už elektrą gyventojai lieka be šios galimybės. „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atsisako „Elektrinės viryklės“ plano, kurį naudoja apie 15 proc. buitinių vartotojų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vasario mėnesį prisėdę susimokėti už komunalines paslaugas gyventojai už elektros energiją jau turi mokėti naujais tarifais. Akylesni elektros vartotojai pastebėjo, kad nuo sausio 1 d. įsigaliojusiuose tarifuose nebeliko skirtumo tarp „Standartinio“ ir „Elektrinės viryklės“ planų.
Vienos laiko zonos „Standartinio“ ir „Elektrinės viryklės“ planų tarifai suvienodėjo iki 0,114 eur/kWh. Dviejų laiko zonų dieninis tarifas nuo šių metų pradžios 0,124 eur/kWh, naktinis – 0,091 eur/kWh.
Ne ką kaina už skirtingus planus skyrėsi ir prieš naujų tarifų įsigaliojimą – skirtumas buvo vos 0,001 eur/kWh.
2015 m. pradžioje nustatyti „Standartinio“ ir „Elektrinės viryklės“ planai skyrėsi apie 0,002-0,003 eur/kWh.
„Energijos skirstymo operatoriaus” Visuomeninio tiekėjo departamento direktorius Ramūnas Kiaulėnas teigė, kad šiemet yra paskutiniai metai, kai iš viso taikomas „Elektrinės viryklės“ tarifų planas. Pasak jo, nuo kitų metų planas „Elektrinės viryklės“ bus automatiškai visiems klientams keičiamas į „Standartinį“.
„Klientui dėl to nereikės daryti jokių papildomų žingsnių, nebent norėtų pasirinkti kitą tarifo planą“, – pridėjo pašnekovas.
R. Kiaulėnas aiškino, kad „Elektrinių viryklių“ tarifų planas buvo prasmingas prieš kelis dešimtmečius, kai elektros viryklė buvo vienas iš daugiausiai elektros energijos naudojančių įrenginių namuose.
„Tačiau dabar klientų elektros vartojimo įpročiai yra gerokai pasikeitę – klientai elektrą dažniau naudoja ne tik maisto ruošai, bet ir, pavyzdžiui, didelį elektros poreikį turinčioms šilumos sistemoms. Namų ūkiuose atsiranda vis daugiau įvairios įrangos, skirtos buičiai palengvinti, komfortui padidinti ar laisvalaikio poreikiams“, – komentavo „ESO“ atstovas.
Kaip teigė R. Kiaulėnas, klientų elektros vartojimo pokyčių analizė leido pastebėti, kad „Elektrinių viryklių“ planą pasirinkusių klientų vidutinis elektros suvartojimas per mėnesį yra panašus į „Standartinį“ planą turinčių klientų, pasirinkusių dvi laiko zonas (209 kWh ir 185 kWh).
„Todėl palaipsniui mažinome kainų skirtumus tarp „Elektrinės viryklės“ tarifų plano ir plano „Standartinis“. Tuo pačiu daugiau elektros naudojantiems namų ūkiams jau prieš kelerius metus pasiūlėme naujus specialius tarifų planus „Namai“ ir „Namai Plius“.
Siekdami iš anksto informuoti „Elektrinės viryklės“ tarifo planą pasirinkusius klientus ir sklandžiau įgyvendinti pokytį, pasirinkome pereinamąjį laikotarpį, kurio metu klientai turi galimybę įvertinti, koks tarifų planas ateityje bus naudingiausias“, – kalbėjo pašnekovas.
Pokalbį su R. Kiaulėnu galite išgirsti vaizdo įraše (žiūrėti nuo 8:30) :
„ESO“ skaičiuoja, kad didžioji dalis (82,5 proc.) klientų yra pasirinkę tarifų planą „Standartinis.
„Elektrinės viryklės“ planus naudoja apie 15 proc. klientų. Bendrai „Namai“ ir „Namai Plius“ planus naudoja apie 2,5 proc. klientų.
Atgyvenęs dalykas
Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (VKEKK) Dujų ir elektros departamento direktorius Renatas Pocius komentavo, kad toks sprendimas buvo savalaikis.
„Pats infrastruktūros reguliavimas nepriklauso nuo to, kokį prietaisą naudoji. Istoriškai yra susiklostęs „Elektrinės viryklės“ tarifas ir mums patiems kyla klausimas, kodėl ne skalbyklių ar šaldytuvo. Tarifas priklauso nuo žmogaus vartojimo“, – kalbėjo pašnekovas.
Pasak jo, būtent dėl suvartojamo kiekio, o ne kokiems prietaisams sunaudojama elektra turėtų būti skirtingi tarifai.
„Galbūt jei aš turiu elektrinę viryklę, bet niekada negaminu maisto, tai mano vartojimas bus mažesnis, o kitas galbūt ir neturi tokios viryklės, bet suvartoja daugiau elektros energijos. Tai tokiu būdu yra iškreipiamas diferencijavimas tarp vartotojų ir tai nėra pats efektyviausias kriterijus“, – teigė pašnekovas.
Todėl, pasak R. Pociaus, „Eso“ nuspręsta ir VKEKK palaikyta idėja, kad šis tarifas turėtų būti panaikintas.
VKEKK atstovas taip pat patikino, kad palaipsniui pasirinkta panaikinti tarifą tam, kad vartotojai nepajustų staigaus šoko.