Volvo bando pirmąjį pasaulyje vandeniliu varomą šarnyrinį savivartį – jau sugeba tą patį, kaip ir komerciniai modeliai ()
Lengviausias kuras – sunkiausiems darbams.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Švedijos kompanija Volvo Construction Equipment paskelbė pradedanti bandyti Volvo HX04 — pirmąjį vandenilio kuro elementais varomą šarnyrinį savivartį. Modelyje sumontuotas per septynias minutes užpildomas ir suteikiantis keturias valandas veikimo 12 kg vandenilio bakas. Volvo HX04 veikia, neišskirdamas jokių teršalų, tik vandenį ir šilumą, kuri naudojama vairuotojo kabinai apšildyti.
Savivarčiai su šarnyriškai sujungtu rėmu — stambios mašinos, daugiausiai naudojamos stambių krovinių gabenimui raižyta vietove. Dalyvaudama pramoninio transporto dekarbonizavimo SBTi iniciatyvoje, Volvo CE modernizavo vieną iš tokių modelių kuro elementais — mašinoje vietoje vidaus degimo variklio įrengta vandenilio elektros platforma, praneša Electrek. Kompanijos teigimu, kuro elementai autonominio veikimo laiku, nuvažiuojamu atstumu ir papildymo sparta nenusileidžia VDV.
Su 12 kilogramų vandenilio baku Volvo HX04 gali dirbti keturias valandas, o jo užpildymas trunka 7,5 minutes — maždaug tiek trunka ir dyzelinių savivarčių užpildymas. Kuro elementuose vandenilis jungiasi su deguonimi ir cheminės reakcijos išskiriama elektros energija maitinami visi automobilio komponentai. Jokių kenksmingų išmetalų, savaime suprantama, nesusidaro.
„Kuro elementas veikia taip pat, kaip ir baterija, tik ji elektrą išgauna iš vandenilio tada, kai jos prisireikia, o ne įkraunama iš išorės. Elektros energiją iš kuro elementų naudojančių transporto priemonių veikimo resursas, įveikiamas kelias ir užpildymo laikas analogiškas transporto priemonėms su vidaus degimo varikliu“, — paaiškino kompanija.
Volvo CE ne tik perdirbo patį automobilį, bet pasirūpino ir reikiamos infrastruktūros pastatymu. Kartu su Shell, jie pastatė vandenilio papildymo stotelę bandymų poligone Braase, Švedijoje, — dabar ten bandomas vandenilinis savivartis. Shell apsiėmė naują stotelę aptarnauti — kompanija tiekia į poligoną vandenilį, o taip pat užsiima įrenginio technine priežiūra ir remontu, jei iškiltų toks poreikis.
Kompanijoje pažymėjo, kad nors Volvo HX04 — dar tik ankstyvas prototipas, automobilis jau atlieka tas pačias užduotis, kaip ir komerciniai savivarčiai. Artimiausiais metais tokių mašinų bandymus Volvo tęs, o paskui pereis prie jų komercializavimo — orientacinė serijinės gamybos pradžia – 2025 m. Gamintojas VDV mašinų visiškai atsisakyti planuoja iki 2040 metų — iki tol Volvo taps anglies atžvilgiu neutraliu prekės ženklu.