Europoje ekonomiškiausiai vairuoti moka anglai ir vokiečiai (11)
Nors vyrauja įsitikinimas, kad Šiaurės Europos gyventojai vairuoja kur kas ekonomiškiau nei pietiečiai, italų koncerno Fiat inicijuotas tyrimas atskleidė, jog temperamentingi Pietų Europos gyventojai vairavimo ekonomiškumo aspektu ne ką tenusileidžia šiauriečiams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Geriausią vairavimo ekonomiškumo rodiklį (63 iš 100 proc.) pasiekė Jungtinės Karalystės vairuotojai. 62 proc. ekonomiškumą sugebėjo pademonstruoti vokiečiai, o nuo pastarųjų vos 2 proc. atsiliko pietiečiai prancūzai. Italai ir ispanai pasiekė labai panašių įverčių (atitinkamai 59 ir 58 proc.). Vairavimo ekonomiškumo indeksas buvo skaičiuojamas pagal optimalų variklio resursų išnaudojimą važiuojant specifinėmis sąlygomis (pavyzdžiui, automobilių spūstyse).
Tyrimo imtis išties įspūdinga: duomenis apie savo vairavimo ypatumus sutiko pateikti net 50 tūkst. Europos vairuotojų. Kiekvieno iš jų automobilyje nemokamai buvo įdiegta eco:Drive programinė įranga, kuri padeda pasirinkti optimalų degalų sunaudojimo režimą intensyvaus eismo sąlygomis, pavyzdžiui, reguliariai vykstant į darbą. Beje, įranga gali būti sumontuota bet kurioje transporto priemonėje, nepriklausomai nuo jos modelio ar naudojamos degalų rūšies.
Įrangos sukauptą informaciją vairuotojas gali persikelti į asmeninį kompiuterį ir bet kada palyginti, kaip skiriasi kompiuterinės įrangos siūlomi optimalūs degalų sunaudojimo režimai ir jo paties pasiekiami degalų sunaudojimo parametrai.
Žinoma, įranga pateikia ir rekomendacijų, kaip vairuoti ekonomiškiau: kada perjunginėti pavaras, kada ir kaip greitėti ar stabdyti, kad automobilis riedėtų kuo tolygiau. Vairuotojai, vadovavęsi patarimais, žymesnių pokyčių vairavimo stiliuje taupant degalus pasiekė po mėnesio, praneša Fiat.
Beje, iš pirmo žvilgsnio, tas pokytis – ne toks jau ir ryškus (vairuotojai išmoko sutaupyti vidutiniškai 6 proc. degalų), tačiau penkerių metų laikotarpiu subkompkatinės klasės automobilis į aplinką CO2 išmestų net 1,1 tonos mažiau, o jo vairuotojas per tą laiką sutaupytų apie 600 eurų.
Įdomu ir tai, kad ekonomiškiausius įverčius gavę vairuotojai (tokių buvo 10 proc.) išmoko sumažinti degalų sąnaudas net 16 proc. (per penkerius metus 2,9 tonos mažesnis CO2 kiekis, sutaupant 1 580 eurų).
Jei eco:Drive programinės įrangos patarimais vadovautųsi visi Europos gyventojai, degalų sąnaudos Europoje per metus sumažėtų 37 mlrd. litrų, o per tą patį laikotarpį CO2 dujų į orą būtų išmetama net 90 mln. tonų mažiau. Panašų kiekį anglies dvideginio į atmosferą per metus išmeta Portugalijos dydžio valstybė.