Prabangus vienvietis elektromobilis su autopilotu (Video) (3)
Japonų automobilių gamintoja „ZMP“ pristatė naują vienvietį, elektra varomą, valdymo elektronikos „prigrūstą“ elektromobilį – ZMP RoBoCar Micro Electric Vehicle arba tiesiog „RoBoCar MEV“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai gerokai netradicinis gaminys, kurio tikslas tikrai nėra masinė gamyba. Kaip matyti iš iliustracijos, vienviečiame elektromobilyje nėra net durelių, tad lietingu oru su juo važinėtis būtų kiek nepatogu. Be to, ir skubėti su juo bus keblu – pagal įvairius šaltinius, jo maksimalus greitis siekia 60 km/h.
Nežiūrint to, tai išskirtinė transporto priemonė vien jau dėl to, jog turi „neeilines smegenis“ - elektromobilyje įrengta naujai sukurta automatinė sistema, kuri ne tik palaiko norimą greitį, bet ir pati perima vairavimą – žodžiu, gamintojų teigimu, beveik pilnavertis autopilotas. Jeigu ZMP atstovai nemeluoja, tai “RoBoCar” sugeba judėti nustatytu maršrutu 1-2 cm tikslumu.
Tokį tikslumą leidžia pasiekti GPS navigacijos sistema ir daugybė jutiklių – jame surasite lazeriniu tolimačius, erdvinio vaizdo kameras ir dar daugybę kitos elektronikos. Kiek ši elektronika yra efektyvi judant maksimaliu greičiu judriose gatvėse – klausimas be aiškaus atsakymo. Tuo labiau, jog tikrai veiksmingų autopilotų realizavimas realiose sąlygose – užduotis ganėtinai rimta. Mes jau rašėme, jog tokių sistemų projektavimui gali prireikti kai ko daugiau, nei įprastinės elektronikos. Tiesa, judant nedideliu greičiu ir tuščioje gatvėje, viskas atrodo labai gražiai:
Ko vertas šio elektromobilio autopilotas realybėje, gali išbandyti kiekvienas norintis. Ir turintis maišą pinigų. Mat „RoBoCar MEV” bus galima įsigyti visiems norintiems (jei tik tokių bus) ir pagal piniginės apimtis išsirinkti prieinamą variantą. Pirmasis ir pats paprasčiausias – tik su automatiškai prisitaikančia greičio sistema kainuos apie $35 000; antrasis variantas jau turės autopilotą, tačiau kainuos apie $59 000; na, o pats tobuliausias trečiasis modelis turės prieš tai paminėtų modelių privalumus bei papildomas galimybes, tad kainuos apie $84 000. Daug ar mažai už tokį „žaisliuką“?