„Elektromobiliai, pasitraukite į šoną.“ Naujas stebuklingas kuras išgelbės žmoniją? (6)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau yra daug galimybių naudoti sintetinį kurą ir lengvuosiuose automobiliuose. Jie gali būti naudojami daugumoje variklių be jokių papildomų modifikacijų, o tai teoriškai atveria duris nedelsiant sumažinti transporto išmetamų CO2 dujų kiekį.
Prattas pabrėžia, kad daugelyje pasaulio šalių elektros transformacija praktiškai neįmanoma. Kalbame apie tokioms technologijoms per skurdžias šalis ir pasaulio vietas, kuriose elektros tinklas arba per nestabilus, arba jo visai nėra. Daugelyje pasaulio šalių vienintelė transporto priemonė vis dar yra transporto priemonė su paprastu vidaus degimo varikliu, varoma skystuoju kuru. Toks, kurį galima lengvai transportuoti. Pereinant nuo iškastinio kuro prie sintetinio kuro, galime užtikrinti, kad transportas visame pasaulyje, ne tik išsivysčiusiose šalyse, neišmestų teršalų.
Taigi, ar sintetinis kuras yra akivaizdus ir geriausias būdas užtikrinti ekologišką transportą? Deja, tai nėra taip paprasta. Pirma, pramoninė tokio kuro gamyba dar nepradėta. Dėl to sunku pasakyti, kiek jis kainuos. Sintetinių degalų gamybą „Porsche“ pradėjo 2022 m. pabaigoje, tačiau kol kas tai yra bandomoji gamyba – 130 000 litrų per metus. 2025 m. numatoma 55 milijonų litrų, o po dvejų metų – 550 milijonų litrų. Numatoma kaina nesiekia 2 eurai už litrą. Tačiau šiuo metu kaina yra net dešimt kartų didesnė.
Prattas atkreipia dėmesį ir į dar vieną problemą – sintetinio kuro gamybai reikia daug energijos, o tuo pačiu ir žaliosios energijos. Priešingu atveju sintetiniai degalai neturės nulinio CO2 balanso.
Mokslininkas taip pat atkreipia dėmesį, kad dinamiškai vystantis atsinaujinantiems energijos šaltiniams, vis dažniau pasitaiko, kad saulėtomis ir vėjuotomis dienomis susidaro energijos perteklius, kurį sunku panaudoti. Todėl negalime skubotai atsisakyti tradicinių energijos šaltinių, nes jie veikia kaip tinklo stabilizatorius, nepriklausomai nuo oro sąlygų. Prattas pažymi, kad toks energijos perteklius galėtų būti panaudotas sintetinio kuro gamybai – taip pat energijos šaltiniui, tačiau labai paprasta ir pigu laikyti bei transportuoti.
Kaip matyti, yra keletas galimybių toliau plėtoti ekologišką transportą, tačiau šiuo metu nė viena iš jų nėra tobula.