Korėjiečiai drebina pasaulį. „Variklių revoliucija. Tokio kuro anksčiau niekas nenaudojo“ (Foto) (1)
Šis sprendimas suteikia tris galingus pranašumus.

© „Toyota“ nuotr. (Atvira licencija)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ką daro šis vidaus degimo variklis? Tai revoliucija. Tokio kuro anksčiau niekas nenaudojo.
Iškastinio kuro variklis? Nėra šansų. Tai gal vandeniliu varomas vidaus degimo variklis? Taip pat ne. Korėjiečiai sukūrė 2 litrų variklį, veikiantį amoniaku. Mažos emisijos amoniaku, verta pridurti. Ar tai yra automobilių ateitis?
Automobilių gamintojai nenori skirtis su vidaus degimo varikliais. Štai kodėl „Toyota“ daugelį metų investuoja ne tik į hibridus. Gamintojas taip pat dirba su varikliais, kuriuose vietoj benzino deginamas vandenilis. Tačiau ši technologija turi nemažai trūkumų. Kita vertus, korėjiečių išradimas jų neturi.
Korėjiečiai sukūrė tiesioginį amoniako įpurškimą į degimo kamerą
|
Naująją technologiją, praneša „Chip“, sukūrė Pietų Korėjos mašinų ir medžiagų instituto (KIMM) mokslininkai, konsultuodamiesi su „Kia“ ir „Hyundai“ inžinieriais. Jos veikimo principas yra paprastas. Aukšto slėgio skystas amoniakas tiekiamas tiesiai į 2 litrų variklio degimo kamerą.
KIMM pav. (Atvira licencija)
Šis sprendimas suteikia tris galingus pranašumus. Pirma, skystas amoniakas, skirtingai nei amoniakas, tiekiamas dujiniu pavidalu, nesukelia netolygaus variklio veikimo. Antra, šio „kuro“ deginimas pasižymi maža emisija, be to, mes kalbame apie atsinaujinantį kurą. Jį tikrai lengva gauti ir ne taip sunku laikyti, kaip, pavyzdžiui, vandenilį. Trečia, skystas amoniakas leidžia varikliui pasiekti gerus parametrus. Nereikia naudoti priedų.
Amoniakas pašalina CO2. Tačiau tam reikia sistemos, kuri fiksuotų azoto oksidus
Žinoma, ne kiekvienas vidaus degimo variklis yra pritaikytas šiai degalų rūšiai. Įrenginys reikalauja tam tikrų pakeitimų. Inžinieriai, be kita ko, dirba su uždegimo sistema, įpurškimo laiku ir reguliuojamų vožtuvų veikimu. Be to, jie išmetimo sistemoje sumontavo išmetamųjų dujų valymo sistemą. Taip pašalinami azoto oksidai ir nesudegusio amoniako likučiai. O anglies monoksidas? Deginant amoniaką anglies monoksidas neišsiskiria.
Ar amoniako varikliai gali pakeisti transportą?
Pietų Korėjos mokslininkų išradimas yra svarbus. Netgi galima sakyti, kad tai yra novatoriška. Tačiau tiesa ta, kad tai gali būti sprendimas, bet po dešimtmečio ar dviejų. Tai ne šiandienos idėja. Pagrindinė kliūtis yra ta pati problema, kuri lemia menką vandenilio populiarumą. Taigi, prasta infrastruktūra. Amoniaką galima sintetinti naudojant atsinaujinančią energiją, bet niekas to nedaro masiškai. Turbūt prireiktų ne vienerių metų, kol būtų pereita prie tokio modelio. Tačiau tai nekeičia fakto, kad amoniaką vis dar verta įtraukti į „kuro“, kuris ateityje gali pakeisti iškastinį kurą, sąrašą.