Elektromobiliai laimėjo. Benzininių ir dyzelinių pardavimai nukrito beveik iki 0 (0)

© More Cars, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Honda_Urban_EV_Concept_%2837460413121%29.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Norvegijos vyriausybė tvirtina, kad šalies naftos ir dujų gavyba yra viena ekologiškiausių pasaulyje.
Tačiau ne visi tuo įsitikinę, o Norvegija šiuo klausimu dažnai kaltinama veidmainiavimu ir dvigubais standartais.
Šis argumentas yra dar svarbesnis dėl to, kad iškastinis kuras yra viena iš pagrindinių norvegų turtingumo priežasčių. 2023 m. pajamos iš naftos ir dujų eksporto sudarė maždaug 1,2 trilijono Norvegijos kronų (104 mlrd. eurų), o tai sudarė 63 % visų eksporto pajamų.
Taip pat turime prisiminti, kad ne kiekvienas gali sau leisti tokią automobilių parko politiką, kaip Norvegija.
„Turime prisiminti, kad Norvegija yra viena turtingiausių Europos šalių, galinti sau leisti didelius biudžetus“, – komentuoja olandų banko ING vyresnysis transporto ir logistikos ekonomistas Rico Lumanas.
Kadangi elektros energija gaminama beveik vien hidroelektrinėse, Norvegijoje elektra taip pat yra gana pigi. Todėl elektra varomi automobiliai natūraliai apsimoka dar daugiau.
„Dauguma kitų šalių negali pasiekti šio lygio“, – pažymi Lumanas, remdamasis Vokietijos pavyzdžiu. Šioje šalyje dėl biudžeto suvaržymų staiga buvo atšauktos subsidijos elektromobiliams, o tai gerokai peraugo į elektromobilių pardavimų kritimą.
Tuo tarpu Europos Sąjunga ir atskiros jos narės vis labiau traukiasi nuo klimato ir transporto politikos. Todėl sunku tikėtis, kad ateinančiais metais Norvegijos pavyzdžiu paseks kita Europos šalis.
Šiuo metu Kinija, atrodo, yra arčiausiai to. Valstybė taip pat labai palaiko pertvarką transporte – visiškai elektriniai automobiliai ir hibridai jau sudaro 50 % naujų automobilių pardavimų Kinijoje.
Elektrifikacijos tempai tokie dideli, kad šalis jau keleriais metais lenkia ekspertų prognozes, paskelbtas šio dešimtmečio pradžioje.