Šalčio įtaka automobiliui ir jo komponentams (0)
Iš visų metų laikų žiema reikalauja daugiausiai dėmesio automobiliui, jeigu norite kad jis būtų saugus ir tinkamai tarnautų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tikėtina, kad jeigu jūsų automobilis turi silpnų vietų, tai jos būtinai „išlįs“ būtent atšalus orui. Tad kokią įtaką žema temperatūra turi automobiliui?
Kalbant trumpai, žiema jūsų automobilį veikia įvairiais būdais. Štai keletas labiausiai kenčiančių dalių:
Padangų guma tampa kietesnė, kai oro temperatūra nukrenta iki 7 laipsnių ar žemiau, jeigu jūsų automobilis „apautas“ universaliomis padangomis. Tai reiškia, kad prarandamas tinkamas sukibimas su keliu, nors žieminės padangos tokiomis sąlygomis išlieka minkštos ir užtikrina stabilesnį važiavimą.
Atšalus variklio alyva sutirštėja, o tai apsunkina automobilio užvedimą. Situaciją dar labiau pablogina tai, kad esant maždaug 18 laipsnių šalčio, akumuliatoriaus pajėgumas sumažėja perpus. Jis būna dar mažesnis priklausomai nuo akumuliatoriaus amžiaus. Tad jeigu akumuliatorius puikiai veikė šiltuoju metų laiku, tai dar nereiškia, kad jis toks pat bus ir atšalus.
Senesnių automobilių savininkai taip pat turi susitaikyti, kad kol variklis neįšils, tol ir salono šildymo nereikia tikėtis. Įprastai tai užtrunka apie 20 min. nuo variklio užvedimo.
Veikianti šildymo sistema prailgina variklio įšilimą. Nors naujesniuose automobiliuose šiltas oras pradedamas pūsti gana greitai, vis dėlto tai daro meškos paslaugą varikliui. Patartina keletą pirmųjų minučių palaukti ir neįjungti kondicionieriaus, nebent jums nerūpi degalų sąnaudos.
Spaudžiant šalčiui pirmąsias 20 minučių jūsų automobilio variklis dirba labai neekonomiškai. Turėkite tai galvoje, ypač jeigu reikia važiuoti trumpą atstumą, kad kol variklis nėra pasiekęs darbinės temperatūros, tol jūsų kelionė yra gana brangi. Bendros degalų sąnaudos žiemą bus didesnės nei vasarą.
Jeigu važinėjate tik trumpais atstumais, variklis gali šaltuoju metu niekada nepasiekti darbinės temperatūros. Todėl važiuoti ilgus atstumus žiemą automobiliui yra gerokai „sveikiau“, kai visa sistema veikia ilgiau ir efektyviau.
Langai bus labiau pažeidžiami. Niekada nenaudokite karšto vandens norėdami nuvalyti apšalusius langus, nes jie gali įtrūkti. Kur kas geresnė alternatyva – specialūs skysčiai, padedantys atitirpinti ledą.
Varikliui kyla didelis pavojus, jeigu užšąla aušinimo skystis. Todėl turėtumėte prieš žiemą pasitikrinti, koks skystis yra jūsų automobilyje ir koks iš tiesų turi būti.
Druska keliuose automobiliui stabilumo nesuteikia. Tyrimai rodo, kad druska, naudojama kelių valymui, tampa neefektyvi esant -7 laipsniams ir visiškai neveiksminga esant -12 laipsnių. Todėl pasitikėti net ir nuvalytais keliais neverta, vairuoti reikia ypač atidžiai.
Kalbant trumpai, žiema jūsų automobilį veikia įvairiais būdais. Štai keletas labiausiai kenčiančių dalių:
Padangų guma tampa kietesnė, kai oro temperatūra nukrenta iki 7 laipsnių ar žemiau, jeigu jūsų automobilis „apautas“ universaliomis padangomis. Tai reiškia, kad prarandamas tinkamas sukibimas su keliu, nors žieminės padangos tokiomis sąlygomis išlieka minkštos ir užtikrina stabilesnį važiavimą.
Atšalus variklio alyva sutirštėja, o tai apsunkina automobilio užvedimą. Situaciją dar labiau pablogina tai, kad esant maždaug 18 laipsnių šalčio, akumuliatoriaus pajėgumas sumažėja perpus. Jis būna dar mažesnis priklausomai nuo akumuliatoriaus amžiaus. Tad jeigu akumuliatorius puikiai veikė šiltuoju metų laiku, tai dar nereiškia, kad jis toks pat bus ir atšalus.
Senesnių automobilių savininkai taip pat turi susitaikyti, kad kol variklis neįšils, tol ir salono šildymo nereikia tikėtis. Įprastai tai užtrunka apie 20 min. nuo variklio užvedimo.
Veikianti šildymo sistema prailgina variklio įšilimą. Nors naujesniuose automobiliuose šiltas oras pradedamas pūsti gana greitai, vis dėlto tai daro meškos paslaugą varikliui. Patartina keletą pirmųjų minučių palaukti ir neįjungti kondicionieriaus, nebent jums nerūpi degalų sąnaudos.
Spaudžiant šalčiui pirmąsias 20 minučių jūsų automobilio variklis dirba labai neekonomiškai. Turėkite tai galvoje, ypač jeigu reikia važiuoti trumpą atstumą, kad kol variklis nėra pasiekęs darbinės temperatūros, tol jūsų kelionė yra gana brangi. Bendros degalų sąnaudos žiemą bus didesnės nei vasarą.
Jeigu važinėjate tik trumpais atstumais, variklis gali šaltuoju metu niekada nepasiekti darbinės temperatūros. Todėl važiuoti ilgus atstumus žiemą automobiliui yra gerokai „sveikiau“, kai visa sistema veikia ilgiau ir efektyviau.
Langai bus labiau pažeidžiami. Niekada nenaudokite karšto vandens norėdami nuvalyti apšalusius langus, nes jie gali įtrūkti. Kur kas geresnė alternatyva – specialūs skysčiai, padedantys atitirpinti ledą.
Varikliui kyla didelis pavojus, jeigu užšąla aušinimo skystis. Todėl turėtumėte prieš žiemą pasitikrinti, koks skystis yra jūsų automobilyje ir koks iš tiesų turi būti.
Druska keliuose automobiliui stabilumo nesuteikia. Tyrimai rodo, kad druska, naudojama kelių valymui, tampa neefektyvi esant -7 laipsniams ir visiškai neveiksminga esant -12 laipsnių. Todėl pasitikėti net ir nuvalytais keliais neverta, vairuoti reikia ypač atidžiai.
(13)
(0)
(0)