Techninę apžiūrą gali praeiti ir nestabdantis automobilis? (8)
Techninę apžiūrą gali pereiti ir automobilis su beveik neveikiančia stabdžių sistemą. Tuo įsitikino naudotą automobilį pirkęs vyras, kuris jau po kelių dienų pamatė, kad šis yra sunkiai valdomas ir pavojingas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Ieškojau automobilio važinėjimui žiemai. Patraukė dėmesį 1995 metų BMV – tvarkingai atrodantis automobilis su galingu motoru. Tuo metu, kai aš jį apžiūrinėjau, iki techninės apžiūros galiojimo pabaigos buvo likusios dvi savaitės“, - Žinių radijo laidai „Nepagražinta tikrovė“ pasakojo automobilių naujienų portalo žurnalistas Saulius Rinkevičius.
Pasak jo, automobilio pardavėjas siūlė padaryti jam nuolaidą, jei jis pats būtų vežęs automobilį į techninę apžiūrą, bet S. Rinkevičius buvo užsiėmęs, ir pasirinko, kad viską už jį sutvarkytų pardavėjas.
Vyro teigimu, ką tik techninę apžiūrą praėjęs automobilis jau po pirmojo išvažiavimo tapo sunkiai valdomas, nes itin prastai veikė stabdžių sistema.
„Ketvirtadienį nuvarė į techninę (apžiūrą – red.), šeštadienį aš nusipirkau tą mašiną. (...) Daugiau pirmadienį važinėjau, tai jau buvo šiurpoka, nes praktiškai mašina buvo be stabdžių. Nors nesu didelis specialistas, įpratau labiau stabdyti pavaromis“, - kalbėjo jis.
S. Rinkevičius stebėjosi, kaip tokios būklės automobilis galėjo praeiti techninę apžiūrą.
„Pasiėmiau tą blanką (apžiūros – red.), ir ten yra stabdymo nuokrypiai dešinės ir kairės – kažkokios vertės yra įrašytos, ir jos neva neviršija leistinų normų. Kur yra stabdymo efektyvumo procentas, tai lape palikti tik brūkšneliai, ir viskas“, - stebėjosi jis, pridurdamas, kad šiuo metu automobilis yra pavojingas – avarinėje situacijoje niekaip negalėtų sustoti.
Vairuotojas sako, kad stabdžių gedimas negalėjo atsirasti po techninės apžiūros – net kai jis pats apžiūrėjo automobilį, jau suabejojo dėl galinio rato stabdymo, tačiau tikėjosi, kad pardavėjas techninei apžiūrai automobilį sutvarkys.
S. Rinkevičius, teigė, kad iš pardavėjo tikėtis sulaukti kompensacijos būtų naivu, tačiau klausimas, kodėl techninių apžiūrų specialistai nepastebėjo sistemos trūkumų lieka atviras. Jis taip pat svarstė galimybę kreiptis į bendrovę, kurios darbuotojai atliko techninę apžiūrą, bet suprato, kad tai jam kainuos brangiau nei automobilio remontas savomis lėšomis.
Apie automobilius rašantis žurnalistas nurodė, kad techninių apžiūrų stotyse diegiama ir garsiai reklamuojama kovos su korupcija sistema iš tiesų mažai padeda, o noritiems nusipirkti teigiamą kontrolieriaus išvadą, dažnai kyla tik sumos klausimas.
„Pati apžiūros sistema vis labiau kompiuterizuojama ir tada neva pašalinamas tas žmogiškasis faktorius, ir neva korupcijai galimybių mažėja. Aš jums galiu pateikti labai iliustratyvų pavyzdį iš savo patirties. Turiu vasarinę mašiną, ir šią vasarą, ketindami pravažiuoti techninę apžiūrą, važiavome reguliuoti žibintų Utenoje. Prie serviso sustojau, laukiu, ir išeina vyrukas. „Tsts, nori – praeisiu „technikinę“ už 200 litų?“ Nusijuokiau tik“, - pasakojo S. Rinkevičius.
Tad tampa aišku, kad techninės apžiūros lipdukas dar negarantuoja, automobilis iš tiesų yra tvarkingas.
Pasak jo, automobilio pardavėjas siūlė padaryti jam nuolaidą, jei jis pats būtų vežęs automobilį į techninę apžiūrą, bet S. Rinkevičius buvo užsiėmęs, ir pasirinko, kad viską už jį sutvarkytų pardavėjas.
Vyro teigimu, ką tik techninę apžiūrą praėjęs automobilis jau po pirmojo išvažiavimo tapo sunkiai valdomas, nes itin prastai veikė stabdžių sistema.
„Ketvirtadienį nuvarė į techninę (apžiūrą – red.), šeštadienį aš nusipirkau tą mašiną. (...) Daugiau pirmadienį važinėjau, tai jau buvo šiurpoka, nes praktiškai mašina buvo be stabdžių. Nors nesu didelis specialistas, įpratau labiau stabdyti pavaromis“, - kalbėjo jis.
S. Rinkevičius stebėjosi, kaip tokios būklės automobilis galėjo praeiti techninę apžiūrą.
„Pasiėmiau tą blanką (apžiūros – red.), ir ten yra stabdymo nuokrypiai dešinės ir kairės – kažkokios vertės yra įrašytos, ir jos neva neviršija leistinų normų. Kur yra stabdymo efektyvumo procentas, tai lape palikti tik brūkšneliai, ir viskas“, - stebėjosi jis, pridurdamas, kad šiuo metu automobilis yra pavojingas – avarinėje situacijoje niekaip negalėtų sustoti.
Vairuotojas sako, kad stabdžių gedimas negalėjo atsirasti po techninės apžiūros – net kai jis pats apžiūrėjo automobilį, jau suabejojo dėl galinio rato stabdymo, tačiau tikėjosi, kad pardavėjas techninei apžiūrai automobilį sutvarkys.
S. Rinkevičius, teigė, kad iš pardavėjo tikėtis sulaukti kompensacijos būtų naivu, tačiau klausimas, kodėl techninių apžiūrų specialistai nepastebėjo sistemos trūkumų lieka atviras. Jis taip pat svarstė galimybę kreiptis į bendrovę, kurios darbuotojai atliko techninę apžiūrą, bet suprato, kad tai jam kainuos brangiau nei automobilio remontas savomis lėšomis.
Apie automobilius rašantis žurnalistas nurodė, kad techninių apžiūrų stotyse diegiama ir garsiai reklamuojama kovos su korupcija sistema iš tiesų mažai padeda, o noritiems nusipirkti teigiamą kontrolieriaus išvadą, dažnai kyla tik sumos klausimas.
„Pati apžiūros sistema vis labiau kompiuterizuojama ir tada neva pašalinamas tas žmogiškasis faktorius, ir neva korupcijai galimybių mažėja. Aš jums galiu pateikti labai iliustratyvų pavyzdį iš savo patirties. Turiu vasarinę mašiną, ir šią vasarą, ketindami pravažiuoti techninę apžiūrą, važiavome reguliuoti žibintų Utenoje. Prie serviso sustojau, laukiu, ir išeina vyrukas. „Tsts, nori – praeisiu „technikinę“ už 200 litų?“ Nusijuokiau tik“, - pasakojo S. Rinkevičius.
Tad tampa aišku, kad techninės apžiūros lipdukas dar negarantuoja, automobilis iš tiesų yra tvarkingas.
(3)
(1)
(-1)