„Volkswagen“ pradėjo taupyti: kaip tai atsilieps naujiems modeliams? (5)
Didžiausias Europos automobilių gamintojas „Volkswagen“ reaguodamas į augančius kaštus ketina mažinti investicijas, tačiau taupymas nepalies naujų modelių kūrimo ar atnaujinimo projektų. Iki 2018 m. bendrovė investicijoms ketina skirti 84,2 mlrd. eurų (290,7 mlrd. Lt), iš šios sumos net 65 proc. bus nukreipta į naujų automobilių ir technologijų kūrimą. Tuo tarpu su produktais nesusijusias išlaidas atidedant naujus statybos projektus bei optimizuojant turimus gamybinius pajėgumus ketinama sumažinti maždaug 0,5 mlrd. eurų (1,7 mlrd. Lt) per metus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Volkswagen“ vadovas Martinas Winterkornas pabrėžė, kad dabartiniais laikais disciplinuotas kaštų ir investicijų valdymas išliks bendrovės veiklos kertiniu akmeniu. Daug dėmesio gamintojas ketina skirti naujosios MQB architektūros pagrindu sukurtų modelių pasirodymui kone visuose rinkos segmentuose. Didelės išlaidos produktams taip pat atspindi poreikį kurti naujus hibridinius bei elektrinius variklius ir pritaikyti dyzelinius agregatus prie naujųjų „Euro 6“ taršos normatyvų, kurie įsigalios 2015 m. sausio 1 d. ir smarkiai apribos dyzelinių jėgainių emisijas.
Naujosios MQB architektūros diegimas pareikalavo didesnių nei planuota išlaidų. Be to, gamintojo pelningumas kenčia dėl valiutų kursų svyravimo ir aršios kaininės konkurencijos. Siekdamas tapti didžiausiu pasaulio automobilių gamintoju „Volkswagen“ pastaruoju metu smarkiai plėtė veiklos apimtis: nuo 2007 m., kuomet prie bendrovės šturvalo stojo M.Winterkornas, grupę papildė „Porsche“, „Scania“, MAN ir „Ducati“ markės, o visame pasaulyje valdomų gamyklų skaičius išaugo du kartus iki 105. Šiemet bendrovė planuoja parduoti 9,5 mln. automobilių, tad pagal apimtis ji beveik pasiekė užsibrėžtą 10 mln. vnt. ribą ir dabar ketina daug dėmesio skirti pelningumo didinimui. Tai pastebi ir „Commerzbank“ analitikas Danielis Schwarzas sakydamas, jog paskutiniu metu „Volkswagen“ investavo tikrai daug ir beveik įvykdė pardavimų apimčių didinimo planus, tačiau su pelno maržomis dar reiks padirbėti.
Paskutiniu metu „Volkswagen“ atstovai gan dažnai prabyla apie būtinybę mažinti išlaidas. Rugsėjo mėnesį pranešdamas apie poreikį susiveržti diržus gamintojas išdėstė ir ketinimus gerinti „Volkswagen“ bei „Seat“ markių pelningumo rodiklius. Gamintojo finansų vadovas Hansas Dieteris Poetschas rugsėjį skelbė, jog „Volkswagen“ markės pelno maržą tikimasi padidinti nuo praeitais metais buvusių 3,5 proc., iki daugiau nei 6 proc. Tuo tarpu „Seat“ markė, pernai patyrusi 156 mln. eurų (539 mln. Lt) nuostolį, turėtų pasiekti didesnę nei 5 proc. pelno maržą.
Plečiant veiklos apimtis Kinijoje, Rusijoje ir JAV, „Volkswagen“ pavyko išvengti Europos rinką sukrėtusio nuosmukio. Be to, bendrovė daug investavo į naująją MQB platformą, kuri leidžia naudoti bendrus komponentus ir mažinti gamybos kaštus. Trečiąjį ketvirtį „Volkswagen“ grupės pelnas išaugo 20 proc. iki 2,78 mlrd. eurų (9,60 mlrd. Lt). Planuojama, kad šių metų pelnas bus toks pats, kaip ir pernai, t.y. apie 11,5 mlrd. eurų (39,7 mlrd. Lt), nes augančius „Audi“ ir „Porsche“ pardavimus atsveria didėjančios išlaidos. Tuo tarpu 2014 m. tikimasi pelno augimo.
„Volkswagen“ kartu su vietiniais partneriais valdomi Kinijos gamintojai 2014-2018 m. planuoja investuoti dar 18,2 mlrd. eurų (62,8 mlrd. Lt).