12 neįtikėtinų faktų apie Elono Musko Gigafabriką (3)
Elono Musko artimiausių kelių metų su Tesla susijusių ambicijų sunku nepavadinti didingomis.
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iki 2017 kompanija siekia pradėti gaminti labiau prieinamą Model 3. O iki 2020 planuoja gamybą išplėsti iki 500 000 automobilių per metus, kas yra išties drąsu, turint galvoje. kad dabar gamykla per metus išleidžia ~50 000.
Tačiau norint, kad šie planai išsipildytų, Tesla privalo pirmiau pabaigti savo Gigafactory, gigantišką baterijų gamyklą Sparkse, Nevadoje, Electric Avenue.
Nors gamyklos nesitikima baigti iki kitų metų, Tesla ir Muskas jau atskleidė nemažai galvą apsukančių fabriko detalių.
Peržvelkite 12 labiausiai neįtikimų faktų apie Gigafactory
Fabrikas įsikūręs žemės plote daugiau nei tris kartus didesniame, nei Centrinis Parkas.
Fabrikas yra Storey apygardoje, Nevadoje, 3000 akrų (12 100 000 m²) žemės plote.
Iš pradžių įmonė turėjo užimti 1000 akrų, bet 2015 metų birželį, kompanija nupirko dar 1864 akrus šalia buvusios žemės.
Su šiuo pirkiniu kompanija galės fabriką padidinti 50 ar 100 kartų, sakė Muskas.
Pats fabrikas irgi milžiniškas ir gali dar paaugti.
Dabar gamykla yra 71 pėdos (22 m) aukščio ir >55 mln kvadratinių pėdų (511 000 m²) ploto, kas atitinka 126 akrus (51 ha).
Tai daugiau, nei 95 futbolo aikštelės. Jis toks didelis, kad netgi pats Muskas, te lankydamasis, apstulbsta.
„Tai nuneša stogą. Pamatai savo akimis ir suvoki, F---, jis didelis,“ neseniai Muskas pasakojo Fast Company.
Tiesą sakant, jis toks didelis, kad bus antras pagal didumą pastatas pasaulyje.
Iki 2020 planuojamas grindų plotas yra 1,3 mln m².
Baigtas jis bus antras didžiausias pagal tūrį pastatas. Jis tik šiek tiek nusileis Boeing gamyklai Everette, Washingtone, kuri yra didžiausias pagal tūrį pastatas pasaulyje.
Jis statomas, kad atlaikytų žemės drebėjimus.
Remiantis nesenu Fast Company pranešimu, fabrikas sudarytas iš keturių skirtingų struktūrų, pastatytų ant keturių skirtingų pamatų, kad geriau atlaikytų žemės drebėjimus.
Pasak Reno-Gazette Journal, Tesla vien pamatams išleido maždaug 16 mln dolerių.
Taip būsimas Tesla automobilis taps daug labiau įperkamas.
Pasak Tesla svetainės, didžiulis fabrikas padės dramatiškai atpiginti baterijas, „naudojant masto ekonomiką, inovatyvią gamybą, atliekų mažinimą, ir paprasčiausią optimizavimą, išdėstant daugumą gamybos procesų po vienu stogu.“
Kai fabrikas pradės veikti visa galia 2020 metais, Tesla vertinimais fabrikas leis sumažinti baterijų kainą maždaug 30 %.
Pigesnės baterijos leis kompanijai pardavinėti Model 3 už maždaug 35 000$.
Seni traukiniai atvyks į fabriką ir išvyks jau kaip baterijos.
Nors Tesla neatskleidė visų būdų, kaip pasieks „ekstremalią masto ekonomiją“ Gigafactory, žinome, kad didelę šių pastangų užims atliekų perdirbimas. Tokią didelę, kad Tesla darys tai, ko jokie kiti baterijų gamintojai nėra darę, sakė Muskas Baron investors' konferencijoje.
„Atsivežime traukinius, kurie išvyks jau kaip baterijos,“ sakė Muskas Baron's investors konferencijoje, nors planų nedetalizavo.
Perdirbama bus viskas.
Tačiau bus perdirbami ne tik seni traukiniai.
Fabrike veiks tobuliausia antrinio perdirbimo sistema ir ja bus galima perdirbti senas baterijas.
Fabrikas naudos tik atsinaujinančią energiją.
Fabrikas sukurs visą reikiamą energiją.
Saulės elementais bus nuklotas fabriko stogas ir dar energiją tieks papildomi skydeliai, išdėstyti aplinkinėse kalvose.
Kompanija savo poreikių patenkinimui taip pat dar naudos geoterminę ir vėjo energiją.
Tai bus didžiausias ličio jonų baterijų fabrikas pasaulyje.
Tesla jau dabar yra didžiausias ličio jonų baterijų naudotojas planetoje, lenkiantis netgi tokius įrenginių gamintojus, kaip Apple ir Samsung. Bet greitai kompanija taps ir didžiausiu ličio jonų baterijų gamintoju.
Antroje šio dešimtmečio pusėje Tesla siekia gaminti 500 000 automobilių per metus, bet ilgoje perspektyvoje, kaip Muskas neseniai minėjo, jis mano, kad šis skaičius gali persiristi į milijonus.
Visų šių automobilių maitinimui kompanija iki 2020 gamins daugiau baterijų elementų, nei visi ličio jonų baterijų gamintojai bendrai pagamino 2013.
Tesla ir jos partneriai sumokės milijardus.
Tesla ir jos partneriai Panasonic ir Toyota iki 2020 bendrai į fabriką investuos 5 mlrd dolerių. Pati Tesla tiesiogiai į Gigafactory investuos 2 mlrd dolerių.
Įmonėje dirbs >6000 darbuotojų.
Kai fabrikas 2020 metais bus baigtas, jame darbuosis apie 6500 darbuotojų.
Remiantis Tesla svetaine, kompanija jau pradėjo samdyti žmones kai kurioms pareigoms,tarp kurių žmogiškųjų išteklių valdymo ir inžinerijos technikos specialistai.
Jo forma primins deimantą ir bus estetiškai patraukli.
Kaip ir Tesla automobilių atveju, daug dėmesio bus skiriama fabriko dizainui.
„Rūpinamės, kad jis gerai atrodytų, tai yra, derėtų su supančia aplinka. Tai fabrikas, bet estetika mums rūpi,“ sakė Muskas per spaudos konferenciją Nevadoje.
„Taigi, fabriko forma primins deimantą ir taip bus todėl, kad jei pasirinktume dėžutės formą, reikėtų perkelti labai daug žemės. Tad, idant jis geriau derėtų su aplinka, sukūrėme jį deimanto formos,“ sakė jis.
Fabrikas taip pat yra sulygiuotas į tikrąją šiaurę, kad Tesla galėtų nustatyti, kur įranga bus pagal GPS ir taip tinkamai išrikiuoti saulės skydelius.
„Manau, tai skamba romantiškai, kad fabrikas bus deimanto formos ir bus sulygiuotas šiaurės kryptimi, bet tam yra ir praktinių priežasčių,“ sakė Muskas per konferenciją.
Cadie Thompson
www.techinsider.io