Volvo saugumo tikslas: jokių mirčių nuo 2020 metų (Video)  (4)

Volvo padarė drąsų pareiškimą: 2020 m. niekas nežus ar nebus rimtai sužalotas naujame Volvo automobilyje ar SUV.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!


Volvo saugumo tikslas: jokių mirčių nuo 2020

„Sutikę švedų inžinierius, pamatytumėte, kad jie kalba nuoširdžiai,“ sakė Lexas Kerssemakersas, Volvo Cars North America vykdantysis direktorius. „Jie nekalba dalykų, kuriais patys netiki.“

Yra vienas svarbus perspėjimas. Jei kas nors norės save nuskriausti, ar tiesiog yra kvailas per visą pilvą… na, Volvo niekuo padėti negalės. Bet, jei nesate suicidinių polinkių turintis maniakas ar visiškas idiotas, po ketverių metų, vairuodami naują Volo, būsite saugesni, nei lipdami kopėčiomis pakeisti lemputės.

Automobiliai, kuriuose nežūstama, nėra negirdėtas dalykas. Tiesą sakant, jau dabar tokių esama, ir tai ne vien Volvo. Remiantis Greitkelių saugumo raudimo instituto duomenimis, yra devyni automobilių modeliai – įskaitant Volvo XC90 – kuriuose JAV niekas nežuvo per ketverius metus (2009 – 2012), – naujausią periodą, kurio duomenys prieinami.

Vis dar Švedijoje įsikūrusi Volvo, bet dabar priklausanti Kinijos Zhejiang Geely Holding Group, nori, kad tokie būtų visi jos automobiliai visame pasaulyje. Automobilių gamintoja, siekdama padidinti saugumą, jau dabar registruoja, kiek žmonių žūva jų gaminamuose automobiliuose. Taip inžinieriai gali nustatyti, kiek pasidarė saugesni jų automobiliai, įdiegus vieną ar kitą susidūrimų išvengimo technologiją. Tai padeda Volvo ir prognozuoti, kiek jų automobiliai tampa saugesni sulig kiekvienu patobulinimu.


Nauji išmanūs automobiliai jau dabar išsaugo gyvybes

Galiausiai visos šios naujos technologijos bus sujungtos, sukurdamos automobilį, kuris, tiesiogine to žodžio prasme, vairuos save pats. Tiesą sakant, iki 2020 autonominius automobilius žada pardavinėti ir daugiau automobilių gamintojų, ne vien Volvo.

„Išsivysčius visiškai autonomijai, praplėsime automobilių saugumo ribas,“ sakė Volvo saugumo inžinierius Erik Coelingh, „nes kuriant visiškai autonominį automobilį, reikia apgalvoti viską, kas potencialiai gali nutikti su automobiliu.“

Tai nereiškia, kad norėdami būti saugūs, vairuotojai privalės naudoti autonominio vairavimo veikseną. Net kai vairuotojas visiškai kontroliuoja automobilį, šios sistemos vis vien veiks fone, pasirengusios, kilus pavojui, perimti kontrolę.

Daugumą autonominiam vairavimui reikalingų technologijų Volvo ir kiti automobilių gamintojai jau turi. Štai kelios savybės, kurias sujungus viename automobilyje, šis praktiškai taps nedarantis avarijų.

Prisitaikanti kruizo kontrolė (Adaptive Cruise Control – ACC):
ACC, jau dabar esanti daugelyje naujų automobilių, naudodama radarus ir kartais kitus jutiklius, aptinka priešais kelyje važiuojančius automobilius. Nustačius maksimalų greitį, automobilis išlaiko saugų atstumą, reguliuodama greitį ir stabdžius. Kai kurios tokios sistemos veikia tik greitkeliuose, bet daugelis gali veikti ir miestuose, kur eismas gali sustoti ir vėl pajudėti.

Automatinis juostos išlaikymo mechanizmas (Auto lane keeping assist – ALKA):
Kameros aptinka eismo juostas ir kelio kraštus, o automobilis vairuoja taip, kad išliktų savo juostoje.

Susidūrimo išvengimas (Collision avoidance – CA):
Radarai, kameros ir/ar kiti jutikliai aptinka kliūtis priešakyje ar įspėja vairuotoją. Šiam nesureagavus, automobilis gali pradėti stabdyti automatiškai, kad išvengtų susidūrimo ar bent jau sumažintų jo pasekmes. JAV eismo saugumo reguliavimo tarnybos nustatė, kad ši technologija itin efektyviai mažina susidūrimų skaičių.

Pėsčiųjų aptikimas (Pedestrian detection – PD):
Kameros, taip pat ir naktinio regėjimo, suprogramuojamos aptikti žmogaus, atsidūrusios automobilio judėjimo kelyje, formas. Vairuotojas įspėjamas, bet automobilis gali stabdžius paspausti ir automatiškai.

Didelių gyvūnų aptikimas (Large animal detection – LAD):
Susidūrimas su briedžiu, elniu ar stirna gali liūdnai baigtis ne tik gyvūnui, bet ir automobilio keleiviams. Volvo sukūrė sistemą, galinčią pastebėti, kai priešais jūsų automobilį atsiduria stambus padaras, taip išgelbėdamas tiek jus, tiek užsižiopsojusį gyvūną.

Peter Valdes-Dapena
money.cnn.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Input.lt
Input.lt
(35)
(1)
(34)

Komentarai (4)