Į Vilnių ateis privatus vežėjas su 100 naujų autobusų  (22)

Sostinės savivaldybė kitą savaitę planuoja skelbti naują vežėjo konkursą, ir į sostinės gatves turėtų išriedėti nauji autobusai. Galimybe teikti viešojo transporto paslaugas sostinėje domisi lenkų, čekų, olandų įmonės, gauta užklausa ir iš Didžiosios Britanijos.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius teigė, kad vilniečius jau kurį laiką piktina viešojo transporto kokybė: „Reikia imtis priemonių, viena iš jų – naujo privataus vežėjo atėjimas į sistemą. Tai leis pagerinti esamą situaciją. Į bendrą transporto sistemą turėtų įsilieti apie šimtas naujų autobusų.“ Konkurso sąlygose numatoma, kad sostinės gatvėse pasirodys 43 dideli triašiai ir 52 mažesni autobusai.

Pasak jo, jau šią savaitę planuojami susitikimai su potencialiais konkurso dalyviais, o pats konkursas bus paskelbtas iki kovo dešimtosios. Tiesa, kol kas neskelbiama, apie kokio dydžio investicijas į sostinės viešąjį transportą kalbama.

Atnaujins šimtą stotelių

„Nauji autobusai turėtų atsirasti jau šių metų pabaigoje. Sąlygas gyventojams norime pagerinti kuo greičiau. Autobusai turėtų būti ne senesni nei vienų metų, pritaikyti neįgaliesiems, turės mobiliojo ryšio paslaugas ir pagalbos mygtukus, kondicionavimo sistemas“, – kalbėjo vicemeras. Jo teigimu, sostinėje planuojama sutvarkyti apie šimtą viešojo transporto stotelių.

Vicemeras teigė, kad jau seniai ieškota būdų atnaujinti viešojo transporto parką, o keliami tikslai ambicingi: per trejus metus sostinėje neturėtų likti senesnių nei dešimties metų autobusų.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ l. e. p. direktorė Modesta Gusarovienė teigė, kad naujiems autobusams suplanuota septyni milijonai kilometrų ridos per metus: „Konkursas skelbiamas dviem paketams – didesniems autobusams ir mažesniems, kuriuose telpa iki šešiasdešimt vietų.  Šiuo metu esame paskaičiavę, kad vienas didelis autobusas kai kuriais maršrutais važiuoja per valandą, o atėjus privačiam vežėjui gali būti du maršrutai per valandą, ir tai gerins kokybę.“ Anot jos, autobusų dydis ir maršrutai bus parinkti atsižvelgiant į tam tikrų miesto dalių specifiką.

M.Gusarovienė pabrėžė, kad pertvarka siekiama pritraukti kuo daugiau mokių keleivių.

Bilietai nebrangs

Šiuo metu į sostinės gatves kasdien  išrieda apie 320 autobusų. Apie tai, kas laukia senųjų sostinės autobusų, M.Gusarovienė sakė: „Nurašysime pačius seniausius ir labiausiai nepatrauklius autobusus, kurie tebevažinėja Vilniaus gatvėmis.“

Konkurso metu bus atsižvelgta, kuris iš vežėjų pasiūlys geriausią kainą, saugumą ir kokybę. „Galios tie patys bilietai, kortelės ir atsiskaitymo būdai, žmogus tik pamatys, kad atvažiuoja nauja transporto priemonė“, – teigė l. e.p.  direktorė.

„Mikriukai“ į gatves negrįš

Konkurso laimėtojui numatoma galimybė pasirašyti septynerių metų sutartį su galimybe ją pratęsti dar trejiems metams.

Savivaldybės atstovų teigimu, vadinamieji „mikriukai“ į sostinės gatves negrįš, nes tikimasi, kad konkurso laimėtojas į sostinės gatves išvairuos didesnius autobusus.

„Tikimės, kad vežėjo pasiūlyta kaina nebus didesnė nei savivaldybė išleidžia dabar. Tikimės, kad konkurencija tarp rinkos dalyvių bus didelė, ir viliamės geros kainos“, – kalbėjo L.Kvedaravičius.

 Šiuo metu transporto priemonės kilometro kelionės kaina svyruoja nuo 1,20 iki 1,80 euro.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Indrė Vainalavičiūtė
(11)
(3)
(8)

Komentarai (22)

Susijusios žymos: