Hyperloop One taps realybe? Rusijos geležinkeliai svarsto greitųjų Elono Musko traukinių diegimą (4)
RF geležinkelio monopolija sukūrė darbo grupę su Hyperloop One, svarsto linijos tiesimą
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Rusijos geležinkeliai“ («Российские железные дороги» – RŽD) ir amerikiečių kompanija Hyperloop One prieš keletą mėnesių sukūrė bendrą darbo grupę. Apie tai leidiniui „Vedomosti“ pranešė grupės „Summa“, kurios rizikos kapitalo fondas Caspian VC investavo į Hyperloop One, atstovė J.Griškovec. Fondo atstovas dalyvaus grupės veikloje, tačiau koks tai bus bendradarbiavimas, nepatikslino. Apie darbo grupę ir galimą RŽD ir Hyperloop bendradarbiavimą žino ir du aukšti federaliniai pareigūnai.
Hyperloop („hiperkilpa“) – milijardieriaus Elono Musko sugalvotas transporto projektas. Tai kapsulė ant oro pagalvės, kuri keleivius gabens vamzdžiais, kuriuose bus palaikomas mažas slėgis (beveik vakuumas) maždaug 1200 km/h greičiu – beveik garso greitis. Pats Muskas savo idėjos įgyvendinime nedalyvauja. Transporto sistemą Hyperloop One planuoja sukurti iki 2020 m. Pirmasis bandymas sėkmingai įvyko JAV, dykumoje netoli Las Vegaso.
Darbo grupė laukia nuodugnių šio bandymo rezultatų. Ji tiria tokios technologijos panaudojimo galimybes, teigia žmogus, artimas RŽD, tačiau tai dar netgi ne projektas, o koncepcija. „Dabar tai atrodo kaip fantastika, o po kelių metų taps realybe“, – tikisi jis.Greitai ir pigiai
Musko vertinimais, Hyperloop statyba tarp San Francisko ir Los Angelo kainuos $6 mlrd (kilometro kaina ~$7 mln) – kas nepalyginamai pigiau, nei šiuo maršrutu nutiesti greitąjį geležinkelį.
Pasak jo, iniciatyvą rodė Hyperloop, pasiūliusi RŽD technologiją, ir dabar monopolija turės išsakyti savo samprotavimus dėl saugumo – sprendimą ji priims iki metų galo.
Griškovec patvirtino, kad kol kas svarstoma tik koncepcija, būsimas finansavimas dar nežinomas. Iki realių statybų dar labai toli, sutinka ir valdininkas. RŽD atstovas komentuoti atsisakė, Hyperloop One atstovas į užklausą neatsakė.
Agentūros „Infoline-analitika“ gen. direktorius Michailas Burmistrovas įsitikinęs, kad ekonominę prasmę Hyperloop (kaip ir bet kurios kitos greitosios linijos, kuriai reikia savos infrastruktūros) statyba turi tik maršrutu Maskva – Sankt Peterburgas. Keleivių srautas, daug galinčių mokėti už tokį transportą ir, svarbiausia, pastačius atskirą infrastruktūrą, krovininiai traukinai galėtų būti nukreipiami tiesiai: dabar krovininiai traukiniai tarp Maskvos ir Sankt Peterburgo daro lankstą, tiesioginę magistralę užleisdami greitiesiems traukiniams. Už dviejų sostinių ribų toks projektas nenaudingas, mano Burmistrovas.
Dabar Musko idėją įgyvendina dvi panašiai besivadinančios kompanijos: Hyperloop Transportation Technologies (HTT) ir Hyperloop One. Ši kompanija vadinosi Hyperloop Technologies, tačiau, siekdama išvengti maišaties su konkurentu, pavadinimą pakeitė. Startuolių bazės Crunchbase duomenimis, per tris raundus Hyperloop One pritraukė $92,6 mln investicijų.
Šių metų sausį HTT anonsavo galimą traukinio paleidimą Rusijoje. Hyperloop projekto vyr. vykdantysis direktorius Bibop G. Gresta, duodamas interviu Russia Today, papasakojo, kad Rusijoje atsirado privatus investuotojas, suinteresuotas Maskvą su Sankt Peterburgu jungiančios greitosios linijos projekto įgyvendinimu. Kovo 10 dieną HTT pranešė apie susitarimą su Slovakijos vyriausybe.