Vokietijos valdžia nusprendė sutramdyti ir pačią „Tesla“, ir jos klientus (2)
Prieš keletą dienų Vokietijos federalinė transporto priemonių valdyba (KBA) išsiuntinėjo „Tesla“ savininkams laiškus, informuojančius, kad jų turimų automobilių „autopiloto“ funkcija gali būti naudojama tik kaip pagalbinė vairavimo priemonė, bet jokiu būdu ne kaip vairavimo funkcijos alternatyva, rašo „Autoblog“. Pasirodo, šie laiškai tebuvo įžanga į vėliau išplatintus pareiškimus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip praneša agentūra „Reuters“, Vokietijos vyriausybė pageidauja, kad elektroninių automobilių gamintojas „Tesla“ apskritai nebevartotų savo reklamoje žodžio „autopilotas“, mat nuogąstaujama, kad žmonės gali neteisinga suprasti, ką reiškia ši sąvoka.
Kad būtų visiškai aišku, reikia pasakyti, jog automobiliui „Tesla“ kol kas tikrai negalima patikėti savarankiško važiavimo miesto gatvėmis. Įmonės „Tesla“ atstovas spaudai tvirtino, kad orlaivių pramonėje paplitęs žodis „autopilotas“ vartojamas pagalbinėms pilotų sistemoms įvardyti. Jis taip pat pridūrė, kad įmonė visada aiškiai pabrėždavo, jog „Tesla“ vairuotojai privalo stebėti kelią.
Visgi nesunku suprasti, kas kelia nerimą Vokietijos valdžios pareigūnams. Niekas nepaneigs, kad „Tesla“ ryžtingai pasuko automatinio vairavimo technologijų keliu. Pernai įmonės direktorius Elonas Muskas pasakė, kad jo tikslas – iki 2018-ųjų metų išleisti į gatves visiškai autonominių automobilių seriją.
Vėliau, beje, nuo tokių drastiškų pareiškimų jis buvo linkęs susilaikyti. Kad ir kaip būtų, galima visiškai pagrįstai manyti, kad kai kurie žmonės, ypač taip akylai nestebintys technologijos pažangos, gali būti suklaidinti.
Dėl kone nuolat skelbiamų apžvalgų ir publikuojamos reklamos visi puikiai žino, kad automatinis „Tesla“ vairavimas galimas tada, jei išlaikomas pastovus greitis ir neišsukama iš vienos kelio juostos, be to, įjungus posūkio signalą automobilis gali savarankiškai persirikiuoti į kitą juostą arba sustoti stovėjimo aikštelėje greta kitų automobilių.
Galbūt atitinkamai pakoregavus „Tesla“ programinę įrangą automatinio vairavimo funkcijos ribos taptų aiškesnės. Pavyzdžiui, praeitą mėnesį buvo pristatytas patobulinimas, išjungiantis autopiloto režimą, jei vairuotojas po tam tikro laiko neuždeda rankų ant vairo.
Taip pat verta paminėti, kad vietiniai pareigūnai su nekantrumu laukia, kaip „Tesla“ sureaguos į susidariusią situaciją, mat rugsėjo mėnesį Kalifornijos automobilių inspekcija išleido potvarkio projektą, draudžiantį reklamuoti automobilius, neva esančius tokie kaip „Tesla“ autonominiai arba automatiškai vairuojami.