Pristatė naujausius Lietuvos policijos „Audi A6“ automobilius: įspūdingas dizainas ir pagarbos vertos charakteristikos (3)
Lietuvos policija pagaliau ryžosi pakeisti daugiau nei du dešimtmečius naudotą tarnybinių automobilių dizainą. Kol kas jis buvo pritaikytas tik 12 naujų „Audi A6“ sedanų, tačiau nuo šiol taip atrodys visos naujai nupirktos mašinos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ilgą laiką kėbulo šonuose klijuotas žalias juostas pakeitė didesni tos pačios spalvos lipdukai, vizualiai padalinti į netaisyklingų geometrinių formų elementus.
Tiek priekyje, tiek ir gale jie dengia dalį buferių, tęsiasi ant sparnų ir baigiasi ties durelėmis.
Atspindi šviesą
Žalios spalvos plėvelė atspindi šviesą, todėl kelių policijos automobiliai nuo šiol bus geriau matomi tamsoje.
Dėl tokio dizaino ant automobilio šono liko laisvas plotas, kurį dabar puošia didžiulis užrašas „Policija“ ir pareigūnų šūkis „Ginti. Saugoti. Padėti“.
Visų 12 naujų „Audi“ automobilių komplektacija vienoda: 3 litrų darbinio tūrio dyzelinis 270 AG galios variklis, automatinė transmisija ir keturių ratų pavara.
Nuo 0 iki 100 km./val. naujieji policijos automobiliai įsibėgės per 5,5 sekundės. Maksimalus išvystomas greitis siekia 250 km/val.
Įrangos bus daugiau
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys pažymėjo, kad pareigūnams buvo reikalingi efektyvūs darbo įrankiai. Todėl automobiliams buvo keliami griežti reikalavimai.
„Mums reikėjo greitų automobilių. Tokiu būdu, tarkime, rankiniu matuokliu patikrinęs vairuotojo greitį pareigūnas galėtų spėti pasivyti pavojų keliantį eismo dalyvį“, - kalbėjo pareigūnas.
Nauju dizainu papuošti policijos automobiliai neturi tokios įrangos, kokia buvo sumontuota „juodąja ponia“ vairuotojų pramintoje „Audi A6“.
Visgi V. Grašys pažymėjo, kad jų komplektacija nėra galutinė, o ateityje bus montuojami papildomi prietaisai.
„Žiūrime, kokia įranga yra modernesnė, ją bandome. Manau, kad ateityje kažką vis tiek įdiegsime“, - komentavo tarnybos vadovas.
V. Grašys prasitarė, kad policija aktyviausiai domisi įvairiais valstybinių numerių nuskaitymo prietaisais. Būtent jie pirmieji turėtų papildyti naujų „Audi“ automobilių įrangą.
Visi pareigūnų automobilių techniniai duomenys:
– Maksimalus greitis – 250 km/val;
– Variklis – 3 litrų, 6 cilindrų, turbodyzelinis;
– Didžiausia galia – 272 AG;
– Didžiausias sukimo momentas – 580 Nm;
– Automatinė pavarų dėžė;
– Visų varančiųjų ratų pavara;
– 100 km/val. greitį pasiekia per 5,5 s.
Naujausias pirkinys
Lietuvos policijos automobilių išvaizda nesikeitė net 23 metus. Nuo 1994 metų jie buvo dažomi baltai, o išskirtinis bruožas buvo žalia horizontali linija, kuri tęsėsi per visą kėbulo ilgį. Dar anksčiau automobiliai buvo balti, o sparnai ir stogas – juodos spalvos.
12 naujų dyzelinių „Audi A6“ Policijos departamentas prie VRM veiklos nuomos būdu įsigijo dar rugsėjo viduryje ir perdavė juos Lietuvos kelių policijos tarnybai.
Po viešųjų pirkimų pasiūlyta vieno automobilio kaina su visa būtina įranga – 45 260 eurų su PVM. Rinkoje toks automobilis kainuotų apie 65 000 eurų.
Veiklos nuomos sutartis pasirašyta 5 metams su galimybe šiuos automobilius įsigyti už likutinę 12 proc. vertę. Automobiliai pirkti atviro tarptautinio viešojo konkurso metu, kuriame dalyvavo 3 įmonės.
Visų ratų pavarą – būtinybė
Generalinis komisaras Linas Pernavas sakė, kad norint iš pagrindų atnaujinti policijos technikos parką reikėtų įsigyti dar maždaug 400 naujų automobilių.
Reikalingos specialios mašinos reagavimo būriams, ekspertams, kinologams, taip pat sulaikytų asmenų pervežimui.
„Išskyrus administravimo padalinius, praktiškai visi automobiliai policijoje turi tiksliai apibrėžtą paskirtį“, - komentavo policijos vadovas.
L. Pernavas atkreipė dėmesį, kad retas tarnybinis automobilis važinėja tiktai asfalto danga, todėl įsigyjant naujas transporto priemones atsirado visų ratų pavaros reikalavimas. Anot komisaro, toks reikalavimas nėra naujas.
„Prisiminkite UAZ visureigius – jie visuomet buvo varomi abiem tiltais. Juk vyksta ir žmonių paieškos, o policijos pareigūnai turi reaguoti. Nuo asfalto labai greitai gali tekti nusukti į itin prastą kelią, o kartais netgi per pievą ar mišką“, - kalbėjo pareigūnas.