Važiuoti su elektromobiliu reikia visai kitaip, nei su vidaus degimo varikliu: pagrindiniai skirtumai ir kodėl taip yra  (3)

Automobilių pramonės specialistai sutaria, kad ateitis priklauso elektra varomoms transporto priemonėms. Tačiau augant elektromobilių populiarumui, neišvengiamai turės keistis ir vairuotojų įpročiai, mat elektra varomų automobilių eksploatacija ir priežiūra skiriasi nuo tradicinių automobilių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vienas didžiausių elektromobilių pranašumų – palyginti nedidelė išlaikymo kaina. Lyginant su įprastomis transporto priemonėmis, ji gali skirtis net kelis kartus. Skaičiuojama, kad šimtas elektromobiliu nuvažiuotų kilometrų tekainuoja apie 1,5 euro.

Žiniasklaidai išplatintame pranešime cituojamas UAB „Energijos sprendimų centras“ (ESC) komercijos direktorius Marius Kairys sako, kad elektromobilių valdymas šiek tiek skiriasi nuo įprastų ir išskiria kelis svarbius aspektus į kuriuos derėtų atkreipti dėmesį vairuojant tokią mašiną.

Maršrutai – ramiam važiavimui

Elektromobiliui visiškai netinka agresyvesnis vairavimo stilius, todėl reikėtų nenaudoti greitų įsibėgėjimų ir stabdymų, vengti staigių judesių bei visada išlaikyti optimalų greitį. Maža to, staigūs veiksmai ne tik reikalauja daug energinių išteklių, bet ir neleidžia sukaupti pakankamai kinetinės energijos.

Išmokite kaupti kinetinę energiją

Staigių judesių vengti reikėtų ir dėl dar vienos svarbios priežasties. Šiuolaikiniuose elektromobiliuose montuojama regeneracinio stabdymo sistema, kuri veikia kaip generatorius, įkraunantis jų baterijas. Tokiu būdu, važiuojant ramiai, įprastu miesto režimu, įmanoma sutaupyti apie 10 proc. energijos. Vietose, kuriose daug nuokalnių, šis skaičius išauga iki 30 proc. Stabdant greitai, regeneracijos sistema neveikia, todėl baterijos ne kraunamos, o atvirkščiai – greičiau išnaudojamos.

Stebėkite greitį

Suvartojamos energijos kiekis išauga ir didinant elektromobilio greitį. Tradiciniai automobiliai efektyviausiai veikia važiuodami 80-90 km/val. Elektromobilio „taupiausias“ greitis dar mažesnis, tad neatsitiktinai šio transporto priemonės vadinamos miesto automobiliais. Čia važiuojama mažesniu greičiu, tačiau manevringai. Užmiestyje, kur greičiai didesni, energijos sunaudojama daugiau, todėl elektromobiliai efektyviausiai veikia važiuodami lėčiau nei varomi naudojant degimo variklį.

Rinkitės šildomas sėdynes

Elektromobiliai nelabai „mėgsta“ žiemą. Šaltuoju metu laikotarpiu jie nuvažiuoja iki 30 proc. mažesnį atstumą nei šiltuoju. Taip yra todėl, kad šildymo sistemos suryja pakankamai daug energijos resursų.

Todėl atšalus geriau naudoti šildomas sėdynes. Jos padeda sutaupyti šiek tiek daugiau energijos. Vasarą, jeigu tik tai įmanoma, patariama atsisakyti ir oro kondicionieriaus, kuris taip pat gali drastiškai siurbti elektromobilio energiją.

Naudokite „Eco“ režimą

Šiuolaikiniai elektromobiliai geba prisitaikyti prie labai skirtingų poreikių. Jeigu siekiate sutaupyti kuo daugiau energijos, naudokite „Eco“ režimą. Jo metu nustoja veikti visi nereikalingi prietaisai, apribojamos šildymo ir vėdinimo sistemos bei maksimalus greitis, maksimaliai efektyviai veikia regeneracijos sistema.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(17)
(34)
(-17)

Komentarai (3)