Iki kaulų smegenų susinervinęs „Tesla Model S“ savininkas padarė neįsivaizduojamą - ėmė remontuoti savo automobilį (Video) (26)
„Tesla Model S“ automobiliui - jau beveik 7 metai. Per visą šį laiką jis buvo tobulinamas, o ir programinės įrangos atnaujinimai padeda šiam automobiliui išlikti jaunam. Tiesa, jis jau prarado nemažai gerbėjų. Gregas Furstenwerthas buvo didelis „Tesla“ entuziastas, bet dabar sako atvirai - gamintojo specialistams draudžiama liestis prie jo automobilio.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Gregas Furstenwerthas buvo vienas iš ankstyvųjų „Tesla Model S“ vairuotojų. Į savo naujutėlaitį automobilį jis įsėdo 2013 metais ir iš karto jį pamilo. Myli iki šiol - teigia, kad nemato jokio kito automobilio, į kurį iškeistų savo „Model S“. Tačiau su „Tesla“ kompanija jis jau nebedraugauja.
Anksčiau Furstenwerthas žavėjosi „Tesla“ jam skiriamu dėmesiu. Privatumo pažeidimai, kai „Tesla“ jam paskambindavo pranešti apie jo automobilio būklę, jam atrodė kaip nuoširdus dėmesys. Tačiau anksčiau ar vėliau gyvenimas svajonėje baigėsi. Ir koks sutapimas - jis baigėsi tada, kai baigėsi ir garantinis laikotarpis. Furstenwerthas atsimerkė ir pastebėjo, kad nėra kam jo automobilio taisyti.
„Tesla“ leidžia savo automobilius taisyti tik oficialių atstovų dirbtuvėse. Tačiau daugeliui žmonių tai nėra priimtina dėl labai paprastos priežasties - šios dirbtuvės gali būti ir už poros valandų kelio. Jei automobilis patiria rimtesnį gedimą, dažniausiai jo negalima tempti. Ir šiaip - ar galite įsivaizduoti valandos kelionę iki autorizuoto serviso, kuomet savo 5 metų automobiliu pravažiuojate daugybę prabangiai įrengtų ir vairuotojų išgirtų servisų?
Tačiau tie servisai menkai gali padėti. „Tesla“ negamina atsarginių detalių. Neprieinami ir specializuoti diagnostikos įrenginiai, instrukcijos. Patys automobiliai yra brangūs, todėl daug mažų servisų net nežiūri į jų pusę - nenori padaryti daugiau žalos. Ar galite patikėti tuo, kad savo dirbtuves savo senam „Ferrari“ yra rasti lengviau nei apynaujai „Tesla Model S“? Ir atsargines detales „Ferrari“ gamina, ir dokumentacija servisams yra prieinama.
Furstenwertho bėdos buvo smulkios, bet erzinančios, turint omenyje, kad automobilis nebuvo labai senos. Žibintuose kaupėsi drėgmė, nustojo veikti rankenėlės, prastai funkcionavo langai. Jei „Tesla“ būtų keitusi visas šias detales, remontas būtų buvęs neįtikėtinai brangus. O juk bėdos nebuvo specifinės - ir „Volkswagen“ turi langus, žibintus ir rankenėles. Taigi, Furstenwerthas padarė tai, kas „Tesla“ pasaulyje yra neįsivaizduojama - automobilį ėmė remontuoti pats.
Furstenwertho istorija vaizdo reportaže
Iš tiesų, teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad situacija gerėja. Furstenwerthui teko vienas iš ankstyvųjų „Tesla Model S“ automobilių - daugelis problemų dėl patikimumo vėliau buvo išspręstos. Tačiau „Tesla Model S“ tikrai nėra pigus automobilis ir imti byrėti taip greitai jis tikrai neturėtų.
Kita vertus, didžioji probema yra ne patikimumas, o remonto galimybės. „Tesla“ automobiliai turi atpažįstamą charakterį ir juos mėgsta entuziastai. Tačiau tai nėra kokie nors egzotiški modeliai, dėl kurių būtų galima sugaišti visą dieną važiuojant iki serviso. „Tesla“ automobiliai privalo būti praktiški.
Dar daugiau - jau kitais metais pasirodys „Tesla Semi“ elektrovilkikas. Didžiosios logistikos kompanijos savo sunkvežimius po garantinio laikotarpio dažnai remontuoja pačios. O ir servisų tikrai daug. Kas remontuos „Tesla Semi“? Juk tai - darbinis arklys ir jis negali ilgam laikui iškristi iš rikiuotės. Nors Furstenwerthas yra nedaug, gali būti, kad ateityje ūkininkų pradėtas judėjimas dėl teisės taisyti savo mašinas persimes ir į elektromobilių rinką.