„Tesla“ gali tapti didžiausia automobilių gamintoja, bet ar „General Motors“ dienos tikrai suskaičiuotos? ()
Gruodžio mėnesį pasklido žinia apie tai, kad „Tesla“ svarsto galimybę įsigyti šiuo metu neveikiančias „General Motors“ gamyklas. Visgi kaip skelbia cleantechnica.com, kompanija gali greitai perimti viso koncerno valdymą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tesla“ akcijų rinkos vertė siekia 62,71 mlrd. dolerių (55 mlrd. eurų), o didžiausio JAV automobilių gamintojo „General Motors“ - tik 48,58 mlrd. dolerių (43 mlrd. eurų). 2009 metais GM vertė rinkoje siekė vos 1,06 mlrd. dolerių (0,93 mlrd. eurų).
Miglota koncerno ateitis
Daug ekonomistų prognozuoja dar vieną krizę, todėl situacija gali pasikartoti. Taip pat prognozuojama, kad greitai gatvėmis pradės važinėti autonominiai taksi, o pasaulinė automobilių paklausa, kuri siekė 88 mln. transporto priemonių per metus, gali gerokai sumažėti.
Net jei tai dar įvyks negreitai, didžiausia automobilių rinka – Kinija, sparčiai persiorientuoja prie elektromobilių. „General Motors“ kol kas nėra pasiruošę nė vienam iš šių dviejų scenarijų. Koncerno strategijoje didžiausias dėmesys skiriamas pikapams ir dideliems visureigiams. Tai efektyviai veikia tik tol, ko naftos kainos yra nedidelės, o ekonomikoje nėra trukdžių.
„General Motors“ jau seniau reikėjo pradėti permainas ruošiantis visuotiniam dalinimuisi automobiliais, autonominiam valdymui, degalų kainų svyravimams, griežtesniems ekologiniams reikalavimams ir elektrifikacijai. Nors daugelyje sektorių juntamas darbo jėgos trūkumas, koncernas neseniai atleido net 15 tūkst. žmonių, o tai nėra geras ženklas.
Lauktų sudėtingas sprendimas
„Tesla“ gali tekti apsispręsti, ar perimti „General Motors“ valdymą su visai įsipareigojimais, ar įgyti tik tai, ko labiausiai reikia. Pastarasis sprendimas atrodo gerokai paprastesnis ir mažiau rizikingas. Visgi reikia nepamiršti, kad blogiausiu atveju koncernas gali paskelbti bankrotą arba vėl sulaukti valstybinės paramos.
Ar verta pašalinti konkurentą, kuris turi didžiulę įtaką tarp aukščiausios valdžios atstovų? Be to, visuomet yra galimybė pakeisti amerikiečių požiūrį į elektromobilius tiesiog elektrifikuojant „General Motors“ produkciją.
Visa tai įvertintus „Tesla“ būtų naudinga perimti koncerną, nors rizika visuomet išliktų. Savaime suprantama, oficialiai tai būtų įvardinta kaip susijungimas, o dėl kainos ir sąlygų tektų susitarti.
Vilios ir kitas kompanijas
Situacija gali iš esmės pasikeisti, jei kompanija laimės technologijų lenktynes kuriant visiškai autonominį transportą.
Gamybos apimtis reikėtų keletą kartų padidinti, nes pirkėjams susidomėjus savavaldžiais taksi automobiliais, atsirastų galimybė užvaldyti pasaulines rinkas.
„Tesla“ nėra vienintelė kompanija, kurią palankiai susiklosčius aplinkybėms gali sudominti sustabdytos automobilių pramonės giganto gamyklos ir atleisti darbininkai. Jos netgi gali apjungti pajėgas siekdamos užvaldyti kuo didesnę rinkos dalį.
Visgi didžiausio elektromobilių gamintojo galimybės tapti apskritai didžiausiu automobilių gamintoju neatrodo tokios nerealios, kaip būtų buvę galima pagalvoti prieš keletą metų.