Kinijoje gaminamas rekordiškai greitas traukinys - net sunku įsivaizduoti kelionę bėgiais tokiu greičiu (2)
Valstybinė Kinijos kompanija CRRC („China Railway Rolling Stock Corporation“) jau gamina greičio rekordus daužysiantį traukinį. Tiesa, kalbame ne visai apie tokius rekordus, kokius įsivaizduojate. Šiuo metu greičiausio traukinio rekordas priklauso japonų L0 serijos traukiniui, kuris 2015 metais pasiekė 603 km/val. greitį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujasis kinų traukinys pasieks lygiai 600 km/val. greitį. Tikriausiai jis galėtų nusitaikyti ir į absoliutų rekordą, tačiau bent jau kol kas į jį nesižvalgoma. Reikalas tame, kad japonų L0 savo šlovės valandos sulaukė būtent rekordo bandymo metu. Tai nebuvo reguliarus maršrutas, kuriuo žmonės riedėjo į darbus ar studijas. CRRC iš tikrųjų nori 600 km/val. greičiu gabenti keleivius.
Žinoma, tam bus pasitelkta magnetinės levitacijos technologija (maglev), kuri pakabins traukinį ant magnetinio lauko pagalvės. Taip sumažinama trintis tarp bėgių ir traukinio ir padidinamas patogumas bei stabilumas važiuojant itin dideliu greičiu. Taip pat pasitelkiamos aerodinamikos gudrybės bei kitos technologijos. Manoma, kad tokie traukiniai galės varžytis ir su lėktuvais.
Pavyzdžiui, dabar su visomis saugumo procedūromis ir pasiruošimu kelionė iš Pekino į Šanchajų trunka 4,5 valandos. Dabartinis greitasis traukinys iš vieno miesto į kitą nuvažiuoja per maždaug 5,5 valandas. Tačiau naujasis traukinys šią kelionę sutrumpins iki 3,5 valandų. O juk laikas yra pinigai, todėl keleivių tokiam traukiniui niekada nepritrūks.
Traukinys kuriamas jau trejus metus. Šiuo metu beveik užbaigtas vienas prototipas, po kurio seks dar bent penki. 2019-ųjų pabaigoje CRRC statys bandymų ir tyrimų centrą, kuris taps svarbiu resursu vystant greitųjų maglev traukinių technologijas. Manoma, kad prireiks mažiau nei dešimtmečio, kai 600 km/val. traukiniai ims kursuoti tarp didžiųjų Kinijos miestų ir taps didele parama ekonomikai.
Beje, toks traukinys lėktuvą aplenktų tik todėl, kad keleiviams oro uostuose tenka įveikti saugumo patikras - 600 km/val. lėktuvui yra niekis. Tačiau kaip manote, ar su laiku saugumo patikros nebus įvestos ir traukinių stotyse? Tokiu greičiu keliaujantis traukinys taip pat gali tapti nedorų žmonų taikiniu.