„Volkswagen“ pristato naują ultra greito elektromobilių įkrovimo stotelę - galės stovėti praktiškai bet kur (2)
Kuo toliau, tuo dažniau išgirsite skundų, kad elektromobilių įkrovimo stotelių jūsų mieste nepakanka. Infrastruktūra tikrai gerėja, bet daugėja ir elektromobilių. Tiesa yra ta, kad įkrovimo stotelės yra brangios, joms reikalingi leidimai ir neblogas vietinis elektros tinklas - visur jų tikrai neįrengsi. O gal? Tarptautinė energijos tinklų sprendimų kompaniją E.ON ir „Volkswagen“ jau bando naują ypatingai lanksčią ultra greito įkrovimo stotelę.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įdomu tai, kad šį sprendimą abi kompanijos iš tikrųjų sukūrė kartu. E.ON naujai įkrovimo stotelei suteikė programinę įrangą bei pasirūpino standartais. Tuo tarpu „Volkswagen Group Components“ sukūrė techninę įrangą ir ateityje gamins šias stoteles. Kol kas prototipas bus išbandytas Esene - vakarų Vokietijos mieste, kur ir yra E.ON būstinė.
Kuo ypatinga E.ON-„Volkswagen“ įkrovimo stotelė? Tuo, kad ji yra palyginti pigi. Na, sąlyginai - pati savaime ji kainuos brangiau nei kitos ultra-greitos įkrovimo stotelės, tačiau skaičiuojant su įrengimo kaštais ji pasižymės labai patrauklia kaina. Taip yra dėl to, kad labai stiprus vietinis elektros tinklas jai nėra būtinas. Jai nebūtini ir įprastai kainuojantys leidimai, kasimas, kabelių ieškojimas, elektros tinklų inžinierių dėmesys. Tai - „plug and play“ sprendimas - šią stotelę pakaks prijungti prie įprasto 16-63 amperų tinklo. E.ON atstovai teigia, kad ją užteks pastatyti ant tvirto pagrindo, prijungti prie tinklo ir greitai sukonfigūruoti internete. Šios stotelės bus prižiūrimos per E.ON centrinę programinę platformą.
Ir kaip gi tai įmanoma? Na, technologinės paslaptys nėra išduodamos, tačiau šios stotelės viduje yra didelė baterija. Tai leidžia įkrauti stotelę iš įprasto elektros tinklo, o vėliau tą „koncentruotą“ energiją pasiūlyti dviem elektromobiliams - kiekvienas iš jų gaus po 150 kW krovimo galią. Įprastai to pakaks per 15 minučių gauti energijos, kurios pakaks 200 km nuvažiuoti. Paprastai tariant, stotelė bus įkraunama lėtai, kad vėliau galėtų greitai įkrauti elektromobilius.
Techniniai duomenys nėra skelbiami, nors būtų įdomu sužinoti, kokia baterija slypi šios stotelės viduje. Kadangi ji bus iškraunama greičiau nei įkraunama, įdomu, kiek laiko ji gali palaikyti tą įprastą krovimo galią. Tiesa, reikia būti realistiškiems ir suprasti tokios stotelės paskirtį - ji nestovės ten, kur elektromobiliai stoja į eilę, kad galėtų būti įkrauti.
„Volkswagen“ teigia, kad tokios stotelės pravers kai kurių parduotuvių aikštelėms, siuntų tarnybų kiemams, komunalinio ūkio automobilių parkams. Tokią stotelę įrengti labai paprasta, priklausomai nuo miesto ir šalies įstatymų, jai gali nereikėti ir specialių leidimų. Galiausiai, ją galima integruoti su atsinaujinančios energijos sistemomis, kurių darbo režimas dažnai prasilenkia su elektros energijos poreikiu.