Automobilių pramonėje gali prasidėti kompanijų bankrotai: paskelbti „Volkswagen“ skaičiai šokiruoja – štai kokius nuostolius atneša vos viena savaitė be darbo (3)
Esamų gamyklų pertvarkymas bei visiškai naujų gamyklų statyba automobilių gamintojams kainuoja. Ir kainuoja labai daug. Bet pasirodo, kad priverstinis veiklos nutraukimas yra dar brangiau.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Volkswagen“ koncerno vadovas Herbertas Diessas Bloomberg tvirtina, kad dėl pasaulį sukausčiusio koronaviruso teko uždaryti kompanijos gamyklas bei nutraukti automobilių gamybą. Ir „VW“ koncernui veiklos sustabdymas neša didžiulius nuostolius.
„VW“ vadovas tvirtina, kad kompanijai savaitė laiko be darbo kainuoja net 2,2 mlrd. dolerių arba po maždaug 13 mln. kas valandą.
„Automobilių pardavimai Europoje ir Šiaurės Amerikoje sustojo“, - teigia „VW“ vadovas ir priduria, kad nors Kinijos rinka po truputi atsigauna, bet ji dar net nepasiekė pusės to lygio, kuriame buvo iki prasidedant koronaviruso pandemijai.
Norint lengviau suvokti tokių prastovų nešamą žalą, tereikia prisiminti, kad „VW“ kardinaliai rekonstruoti Cvikau automobilių gamyklą ir ją paversti iš tradicinių automobilių į elektromobilius gaminančią prireikė 1,2 mlrd. eurų.
Primename, kad Cvikau gamykloje buvo atlikta daugybė modernizacijos darbų ir dabar ji gali per metus pagaminti 330 000 elektromobilių.
Dabar priverstinis veiklos sustabdymas per savaitę kainuoja 2,2 mlrd. dolerių arba 2 mlrd. eurų. Tik viena savaitė, o 2 mlrd. eurų nuostolių. Už tiek „Tesla“ planuoja Berlyne pastatyti „Gigafactory 4“ gamyklą, kurioje gamins elektromobilius ir baterijas.
Herbertas Diessas teigia, kad „Volkswagen“ koncernas yra tokioje padėtyje, kad kelių savaičių automobilių gamybos ir pardavimų stagnacija kompanijos neprives prie bankroto, tačiau jei tai užsitęs dar ilgiau – „prireiks struktūrinių priemonių“.
Labai tikėtina, kad su tokiais pačiai iššūkiais ir didesniais ar mažesniais nuostoliais susiduria ir kitos automobilių kompanijos. Ir toms, kurioms ir iki šiol trūko grynųjų pinigų – koronaviruso sukeltos pasekmės gali atnešti bankrotą arba priversti tarpusavyje susijungti.
Kol kas daryti toli siekiančių išvadų dar negalima ir situacija automobilių pramonėje paaiškės per artimiausias savaites bei mėnesius. Viskas labai priklausys nuo to, kaip pavyks susidoroti su koronaviruso pandemija ir kuo greičiau grįžti prie įprasto ritmo.
Akivaizdu viena – pelningų metų automobilių pramonėje tikėtis neverta. Bus gerai jei situacija netaps dar blogesnė ir pavyks iš jos išbristi su kiek įmanoma mažesniais nuostoliais.