„Volvo“ keičia strategiją - skolinasi kozirį iš „Tesla“ rankos (8)
Automobilių gamintojai turės gaminti elektromobilius arba išnykti. Ir visi tai supranta, todėl ruošiasi savaip. Daug automobilių gamintojų, įskaitant ir „Volvo“, jau siūlo bent vieną-du elektromobilių modelius. Tačiau niekas elektromobilių rinkoje nepasirodo taip gerai, kaip „Tesla“. Todėl nieko keisto, kad vieną eilutę naujai strategijai „Volvo“ skolinsis būtent iš konkurentų iš JAV.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daug sudėtingesnių šiuolaikinių daiktų - įrankių, automobilių, kompiuterių, telefonų - pasižymi moduline konstrukcija. Tai reiškia, kad skirtingas detales galima pirkti iš skirtingų gamintojų ir juos sudėti į savo prekės ženklu pažymėtą korpusą. Kiek automobilių gamintojų naudoja „Bosch“ elektroniką? Atsakymas paprastas - visi. Tikėtina, kad jūsų telefonas naudoja „Qualcomm“ procesorių. O ir daugelis statybose naudojamų įrankių naudoja vos kelių gamintojų variklius, nepriklausomai nuo to, kieno prekės ženklas puošia to daikto korpusą.
Automobilių pasaulyje tai nėra naujiena. Kai žavitės išties gražiu, brangiu automobilio dizainu, pasidomėkite, ar jį sukūrė ne „Pininfarina“, „Bertone“ ar kiti dizaino namai. Kas iš tikrųjų sukūrė variklį, kuris yra jūsų automobilyje? Žinote, kas bendro tarp „Mercedes-Benz G-Class“, „BMW 5 Series“, „Jaguar I-Pace“ ir „Toyota Supra“? Visus juos gamina „Magna Steyr“, nors techniškai šių modelių gamintojai net nėra susiję.
Elektromobiliai tik dar labiau sumažins prekės ženklo savininko kuriamų detalių kiekį, nes jie turi mažiau komponentų. Baterijas bus galima nusipirkti iš vieno gamintojo, variklius - iš kito, elektroniką - trečio. Tai jau vyksta, tačiau „Tesla“ šiame kontekste visada atrodė kaip išskirtinė kompanija.
Net tais laikais, kai „Tesla“ nebuvo toks žinomas prekinis ženklas kaip dabar, „Tesla“ siekė gaminti savo variklius. Net tada, kai jų pirkimas atrodė finansiškai logiškesnis žingsnis. Elonas Muskas tokį sprendimą grindė unikalumo siekiu ir kokybės kontrolės patikimumu. Ir dabar „Volvo“ nori sekti šiuo pavyzdžiu.
Šanchajuje ką tik atidaryta „Volvo“ elektrinių variklių laboratorija. Ji bendradarbiaus su panašia laboratorija Geteborge, Švedijoje, bei baterijų laboratorijomis Kinijoje ir Europoje. „Volvo“ atstovai teigia, kad švedų automobilių gamintojas nori į kompanijos vidų perkelti visą variklių kūrimą ir gamybą. Tai užtikrins geresnę programos kontrolę, ypač kai „Volvo“ atliks tą paskutinį žingsnį ir taps išskirtinai tik elektromobilių gamintoju.
Iš tikrųjų, šis žingsnis yra konkurencinio pranašumo paieškos. Kai elektromobilių gamintojai dalijasi vos kelių variklių gamintojų paslaugomis, galutiniai produktai yra labai panašūs. Prie to pridėkite konservatyvų, neįžeidžiantį bet ir nedžiuginantį dizainą, norą išgyvendinti odą iš automobilių salonų, saugumo reikalavimus kėbului, ir gauname nuobodžią vienodų automobilių masę. Savarankiškas variklių kūrimas ir gamyba turėtų padėti „Volvo“ ieškoti to konkurencinio pranašumo - reikia sukurti tai, ko neturi kiti.