„Continental“ bando specialiai elektriniams autobusams sukurtas padangas - kodėl jos turi būti ypatingos?  (10)

„Continental“ ir autobusų gamintojas VDL bando specialiai elektriniams autobusams sukurtas padangas. Kodėl elektrinėms transporto priemonėms reikia specialių padangų?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Continental“ ir Nyderlandų autobusų gamintojas „VDL Bus & Coach“ šiuo metu intensyviai testuoja specialiai elektriniams autobusams sukurtas padangas. Žiūrėdami į nuotrauką viršuje tikriausiai net negalėtumėte pasakyti, kad tai - elektrinis autobusas. Šios mašinos atrodo beveik taip pat ir atlikt tokį patį darbą. Tai kodėl joms reikia ypatingų padangų?

Iš tikrųjų, priežasčių yra labai daug - elektrinės transporto priemonės tiesiog yra kitokios. Daug naujų elektromobilių pirkėjų pastebi, kad jų mašinos greitai sudėvi savo padangas. Ir taip yra dėl visos eilės priežasčių. Visų pirma, svoris - didžiulės baterijos yra labai sunkios, todėl ir elektromobiliai yra sunkesni už vidaus degimo varikliais varomas mašinas. Antra, elektromobiliai įprastai pasižymi didesniu sukimo momentu, kuris pasiekiamas vos tik paspaudus akseleratoriaus pedalą. Galiausiai, elektromobiliai dažnai turi ir regeneracinio stabdymo funkciją, kuri taip pat gali pagreitinti padangų dėvėjimąsi. Taigi, viena iš galvosūkių, kurį turi išspręsti „Continental“ - lengvos, bet labai tvirtos ir ilgaamžės padangos.

 

Tačiau tai - dar ne viskas. Elektromobilių gatvėse jau tikrai nemažai, o štai sunkusis transportas elektrifikuojamas pakankamai lėtai. Taip yra dėl to, kad komercinės transporto priemonės yra kur kas jautresnės įveikiamam atstumui ir kainai. Ir dirba nuolat. Taigi, būtų gerai, kad sunkiam elektriniam transportui skirtos padangos pasižymėtų taupumu - tiek žema kaina, tiek žemu pasipriešinimu.

 

Galiausiai, elektromobiliai veikia labai tyliai - juk jie neturi variklių. Taigi, būtų gerai, kad padangos netaptų vienu iš didžiausių triukšmo šaltinių.

„Continental“ ir VDL dabar bando naujas padangas įvairiomis sąlygomis. Įdomu tai, kad šios prototipinės padangos turi rankomis išdrožtą protektorių. Toks prototipų gamybos būdas leidžia greitai kurti įvairaus rašto padangas. Vienas iš „Continental“ tikslų yra greitai sukurti padangas elektriniams autobusams, nes įprastai kelionė nuo prototipo iki masinės gamybos trunka 3-5 metus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(11)
(2)
(9)

Komentarai (10)