„Tesla“ pristato atnaujintus „Model S“ ir „Model X“ - „Plaid“ versijos pasižymi neįtikėtina akceleracija ir santykinai patrauklia kaina ()
„Tesla“ atnaujino „Model S“ ir „Model X“ dizainą ir pristatė naujas „Plaid“ versijas. Šių automobilių greitis tiesiog pribloškia, jie turi naujos formos vairus bei ekranus, o ir baterijų technologijos buvo atnaujintos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dar visai neseniai kalbėjome, kad „Tesla“ paragino atstovybes greičiau parduoti turimus „Model S“ ir „Model X“. Mėnesio viduryje pasklidusi žinia paskatino įvairių teorijų atsiradimą - buvo spėliojama, kad senstantys modeliai bus tiesiog pakeisti naujais. Tai neįvyko - „Model S“ ir „Model X“ lieka „Tesla“ gamoje, bet dabar šie automobiliai buvo stipriai atnaujinti.
Išoriškai automobilių dizainas pakis nedaug, tačiau salone laukia didesni pokyčiai. Vertikalų ekraną, kurį matėme nuo pat „Model S“ gamybos pradžios, pakeis horizontalus 17 colių ekranas. Jis pasižymės dar geresne sparta ir ergonomika. Jį netgi galima pasukti taip, kad juo patogiai naudotųsi tiek keleivis, tiek vairuotojas. Dar vienas mažesnis ekranas yra centrinėje konsolėje gale, kur jį pasieks ant galinės sėdynės sėdintys keleiviai.
Na, o kompiuteris bus toks galingas, kad šiame ekrane galėsite žaisti ir kompiuterinius žaidimus - tokius kaip „The Witcher“ ar „Cyberpunk 2077“. Tuos žaidimus sunkiai leidžia ir kai kurie staliniai kompiuteriai. 22 garsiakalbių 960 W garso sistema su aktyvia triukšmo slopinimo sistema naujiems „Model S“ ir „Model X“ suteiks dar nematytą muzikos klausymosi patirtį. „Plaid“ versijos „Model S“ ir „Model X“ atsisako ir apvalaus vairo bei už jo įprastai esančių rankenėlių. Tiesa, gali būti, kad apvalus vairas liks pasirinkimu jo norintiems žmonėms.
Bet jums tikriausiai įdomiau sužinoti tai, kokiomis dinaminėmis charakteristikomis pasižymės „Plaid“ automobiliai. Po tris variklius turinčios mašinos išvystys 750 kW galią. „Model S Plaid“ iki 97 km/val. bėgėsis mažiau nei 2 sekundes ir pasieks 320 km/val. maksimalų greitį.
„Model S Plaid+“ versijos automobilis nustebins ne tik tokiu greičiu, bet ir baterijos talpa - su pilnai įkrautais elementais šis automobilis nuvažiuos 837 km (pagal EPA metodiką). Tai yra, toliau nei bet koks dabar gaminamas elektromobilis. Įprastai sportiniai automobiliai nėra tokie efektyvūs energijos suvartojimo prasme, tačiau „Tesla“ demonstruoja, kad senosios benzininės kategorijos jai tiesiog negalioja - automobilis gali būti ir greitas, ir efektyvus.
„Model X Plaid“, žinoma, nėra toks greitas - juk tai žymiai didesnis ir sunkesnis automobilis. Tai reiškia, kad ši mašina iki 97 km/val. bėgėsis 2,5 sekundes, bet vis tiek bus greičiausias visureigis rinkoje.
Ir tai dar ne viskas. „Tesla“ visiškai atnaujino šių automobilių baterijų architektūrą. Teigiama, kad tai yra susiję ne tik su naujomis baterijų technologijomis, bet ir su šilumos valdymo sistemomis. Tai leis „Model S“ ir „Model X“ įkrauti greičiau ir baterijos veiks efektyviau bet kokiomis sąlygomis.
Aišku, visas šis gėris kainuoja. „Model S Plaid“ ir „Model X Plaid“ kainuos vienodai - po 121 tūkstantį dolerių. „Model S Plaid+“ kainuos 141 tūkstantį dolerių. „Model S Long Range“, kuris, beje iki 97 km/val. bėgėsis tik 3,1 s. ir pasieks 255 km/val. greitį, kainuos 81 tūkstantį dolerių.
Brangu? Na, galbūt, bet tokių elektromobilių rinkoje tiesiog nėra. Palyginimui, „BMW M5“ JAV kainuoja nuo maždaug 106 tūkstančių dolerių, yra lėtesnis ir, aišku, degina benziną. Taigi, „Plaid“ modelių kaina atrodo net labai patraukli.