Giliausia pasaulyje greitųjų geležinkelių stotis Kinijoje – Žiemos olimpinėms žaidynėms skirtas inžinerinis stebuklas, su pirmu tokiu traukiniu pasaulyje (Foto, Video)  ()

Specialiai 2022 m. Pekino žiemos olimpinėms žaidynėms sukurtas pirmasis pasaulyje savarankiškai važiuojantis greitasis traukinys – juo sportininkai vyksta tarp dviejų pagrindinių miestų, kuriuose vyksta žaidynės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai, kad šis traukinys gali važiuoti pats, yra pakankamai nuostabu. Tačiau įpusėjus 56 minučių kelionei, jis kerta kitą inžinerijos stebuklą: Badalingo Didžiosios sienos stotį.

2019 m. baigta stotis yra Beijing–Zhangjiakou tarpmiestinėje geležinkelio linijoje ir vos už kelių žingsnių nuo įėjimo į Badalingą – populiariausią šimtmečių senumo Džidžiosos kinų sienos atkarpą. Siekiant apsaugoti ikonišką paminklą nuo konstrukcinių pažeidimų, geležinkelio linija ir ją lydinti stotis buvo nutiesta giliai po žeme.

Teigiama, kad trijų aukštų statinys, esantis 102 metrus po žeme ir užimantis daugiau nei 36 000 m2 plotą, yra giliausia ir didžiausia pasaulyje požeminė greitųjų geležinkelio stotis. Palyginimui, giliausia pasaulyje metro stotis yra Arsenalna, Kijeve, Ukrainoje – 105,5 m.

 

Pastatyti tokią sudėtingą stotį, apimančią 12 kilometrų ilgio tunelių sistemą, virš kurios yra UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukta Didžioji kinų siena, nebuvo lengva.

Pasak Kinijos valstybinės žiniasklaidos, inžinieriai naudojo elektroninį detonatorių, kad tiksliai nustatytų sprogmenų laiką milisekundžių tikslumu. Tai buvo pirmas kartas, kai ši technologija buvo panaudota Kinijoje ir leido darbuotojams išlaikyti mažesnį nei 0,2 centimetro per sekundę vibracijos greitį.

Nuo 2016 m. tunelio ir stoties statyba truko maždaug trejus metus.

Greitasis geležinkelis sutrumpina kelionę nuo Kinijos sostinės iki Badalingo Didžiosios kinų sienos nuo maždaug 1,5 valandos iki maždaug 27 minučių.

 

Stotis yra už kelių minučių kelio nuo Didžiosios kinų sienos funikulieriaus stoties ir maždaug 800 metrų nuo Badalingo Didžiosios kinų sienos pradžios taško. Čia taip pat yra antras pagal ilgį Kinijos eskalatorius, besitęsiantis 88 metrus ir kylantis į 42 metrų aukštį.

Žiemos olimpinių žaidynių greitasis geležinkelis

174 km ilgio Pekino-Zhangjiakou geležinkelį aptarnauja naujas greitasis elektrinis (EMU) Fuxing traukinys, sukurtas ir eksploatuojamas valstybinės Kinijos valstybinės geležinkelių grupės.

Jis gali važiuoti iki 350 km/h greičiu ir sutrumpinti kelionės tarp dviejų pagrindinių olimpinių žaidynių miestų laiką nuo trijų valandų iki 56 minučių.

Nors greitasis traukinys yra autonominis, jame visą laiką yra budintis mašinistas. Traukinys gali automatiškai pasileisti, sustoti ir prisitaikyti prie skirtingų greičio apribojimų tarp stočių.

 

Aštuoniuose traukinio vagonuose įrengti 5G taškai, išmanusis apšvietimas ir 2718 jutiklių, leidžiančių rinkti duomenis realiuoju laiku ir aptikti bet kokius veikimo sutrikimus.

Specialūs vagonai buvo sukurti atsižvelgiant į sportininkų poreikius. Pavyzdžiui, kai kuriose kajutėse yra didesnės žiemos sporto įrangos saugyklos.

Be pagrindinės geležinkelio linijos, taip pat yra dvi atšakos, Yanqing ir Chongli, jungiančios du pagrindinius žiemos olimpinius kaimelius.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(24)
(1)
(23)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()